Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Lepiej zdjąć koło i odrysować klocek. Po co kupować jeżeli to nie to. W moim roczniku są dwa rodzaje. Kupno w ciemno jest bez sensu. Jaką średnicę tarcz posiada SCENIC?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po zdjęciu koła na zacisku jest napis lucas jesli go nie ma to są tej drugiej firmy zawisza1980, przy 1,9 dTi były 280 mm koła 15" jeśli 14" to 262mm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dziś własnie wymieniałem klocki w Scenicu 1998r. i mimo ze ksiazka podpowiadała sprzedawcy ze będą to te mniejsze klocki w rzeczywistości były te rozmiaru większego. Może dlatego że orginalnie jest juz na 15 calowych felgach.

 

Ale przy okazji wymiany klockow pojawił mi się problem, mianowicie mam strasznie miekki pedał. Czyli zamiast z nowymi klockami ladnie hamować, wciskajac pedał na maksa słysze jak tylnie szczęki zaciskają a przód kiszka. Jaki błąd popełnilem ... czy gdzies powietrze się dostalo czy o co chodzi. Zaznacze ze zadnego wycieku płynu nie mam i wszystko jest szczelne. Prosze o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dubik77, wyczyściłeś gniazda klocków w zaciskach (pod blaszkami) by klocki w miarę gładko się przemieszczały :oops: Czy sam zacisk przesuwa się luźno czy z oporami :oops: Przesmarowałeś prowadnice zacisku :) Jaki jest stan tarcz hamulcowych, klocki nie opierają się na zewnętrznym, grubszym kołnierzu na tarczy :) Jak widzisz jest wiele pytań i tyle samo przyczyn złego hamowania po wymianie klocków. Proponuje to jeszcze raz posprawdzać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gojgien Przy zakładaniu klocków starałem się wyczyścić (przeczyścić) zaciski i miejsce ich spoczynku. Same klocki pierw wchodziły dosyć cięzko (tak samo jak i stare wychodziły) dlatego też troszkę poszurałem górną i dolną krawędzią klocka o "asfalt" aby troszkę farby zeszło. W koncu myśle ze weszły z minimalnym luzem. Stan tarczy jest okej, ale nic nie smarowałem ... podpowiedz proszę co należało i czym przesmarować.

 

Wczoraj po probnej jeżdzie około 20 km było jak pisałem wcześniej, ale dziś rano po nocy już chyba się poprawiło, ponieważ mam wrażenie ze lepiej hamuje, jak również zam pedał przy koncowym hamowaniu nie znajduje sie w podłodze, ale jest troszkę (minimalnie) wyzej niż pedał gazu. Zobacz jak jest u Ciebie jak możesz ... na jakiej wysokości względem gazu konczy się możliwość docisku tego pedału.

 

Dzięki :oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dubik77, Tu masz ładnie opracowany poradnik: http://megane.com.pl/viewtopic.php?t=3088

Na jaka głębokość wciska się hamulec w mojej Reni względem gazu, mogę sprawdzić dopiero rano. Nie przywiązuje uwagi to takich detali w ten sposób to i nie wiem, wiem tylko że hamuje i to nieźle jak na auto bez ABS :oops:

dodano

Tak jak obiecałem, podaje na ile wciska się hamulec. Oczywiście na zapalonym silniku i bez zaciągniętego ręcznego. Reszta na fotach.

post-2372-1235770851_thumb.jpg

post-1-1235770851_thumb.jpg

post-1-1235770852_thumb.jpg

post-1-1235770853_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gojgien totalnie, pozytywnie mnie zaskoczyleś tym że chciało Ci się dotrzymać słowa i zrobiłeś fotki. Ładnie obrazują ułożenie pedała hamulca względem pedału gazu i mogę porownać ze swoim. Na oko przy hamowaniu nie jest on nizej niz u Ciebie wiec mysle ze operacja wymiany klocków się udala. Jedynie w ciszy garazu gdy skręcam jadąc wolno słysze lekkie szemranie ... ale chyba musi się ułozyc ... dotrzeć (wzgledem rantu tarczy) ... chyba.

Pozdrawiam i dzieki za fotki :oops:

 

[ Komentarz dodany przez: gojgien: 2009-03-03, 22:44 ]

nie ma problemu, zawsze o ile to możliwe i nie wykracza poza moje wiadomości i doświadczenia staram się pomagać. Różnie to jednak czasami jest odbierane, hehehe :oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!