Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

zakup Scenic-a II ( Grand czy Standard)


siwyjac

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Chodzi mi po głowie zmiana samochodu. Najpierw myślałem o kombi (Megane II) lecz małżonka upiera się przy przestronnym aucie więc myślę o Scenic-u II.

Nie miałem okazji do porównania wersji o standardowych wymiarach z wersją grand, więc proszę Was o pomoc.

Czy wersja podstawowa ma wystarczający bagażnik by zmieścił się tam wózek plus łóżeczko turystyczne i inne bagaże ?? Czy raczej rozglądać się za wersją przedłużoną ?

Z drugiej strony spora część jeżdzenia to miasto i nie wiem jak wygląda przemieszczanie się i parkowanie takim prawie autobusem :mrgreen: (grand)

Ceny wersji normalnej i przedłużonej są prawie takie same (auto z rocznika 2005) więc w grę wchodzą tylko walory praktyczne...

 

wdzięczny będę za opinie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj

 

Tez miałem ten problem i posłuchałem rad znajomej co już miała scenica. Do małego dziecka grand będzie o wiele lepszy i praktyczniejszy.

Co do jazdy po mieście i parkowania... wcześniej miałem Matiza i różnica jest ogromna ale zakup czujnika cofania + pamiętanie o tym że scenic ma dość (jak dla mnie) szerokie drzwi (potrzeba więcej miejsca z boku), rozwiązuje problem. Owszem w supermarkecie już nie zaparkuje na każdym miejscu, no i się więcej kierownicą nakręcę ale idzie się przyzwyczaić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam krótkiego. Mam też małe dziecko (2.5 roku). Uważam że wersja krótka jest wystarczająca. Bagażnik nie jest olbrzymi, na pewno Grand będzie lepszy bo wrzucisz jak do ciężarówki :mrgreen:

Co do łóżeczka to tylko na dłuższe trasy (wakacje?), wózek wejdzie tak jak jest bez problemu - oczywiście zależy jaki posiadasz egzemplarz bo zależy od jego konstrukcji :)

Nie zapominaj że zawsze możesz wyciągnąć jeden fotel z tyłu przez co przestrzeń wydłuża ci się o naprwadę sporo zwłaszcza na długie przedmioty. Tak więc ja bym się tym nie kierował bardziej patrz na stan techniczny, pochodzenie niż jako priorytet stawiać wersję dłuższą.

Co do parkowania to auto owszem jest zwinne (promień skrętu) ale długość jest długością i z mojego doświadczenia (mam swojego 2 miesiace) to widzę że z wersją dłuższa miałbym już większy problem z parkowaniem na zatłoczonym miejskim osiedlu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

priorytetem podczas zakupu napewno będzie stan techniczny, przebieg i wygląd.

drugą sprawą będzie właśnie wersja, krótka czy długa...

 

a czy ktoś z Was może mi podać jak duża w litrach jest różnica bagażników w obu wersjach ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grand 550 l, zwykły - 430 l. Na pewno Grand praktyczniejszy jeśli chodzi o pojemność bagażnika. Jeśli chodzi o opinię, że Grand zgrabniejszy to lekka przesada. Projektantom Renault zabrakło trochę pomysłów i po chamsku wydłużyli tył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy ktoś z Was może mi podać jak duża w litrach jest różnica bagażników w obu wersjach ??

 

Jeśli zależy ci na bagażniku to proponuje Xase Picasso - tam masz pojemność 550 l. Weź pierwszego lepszego z brzegu Scenica w wersji krótkiej i wsadz tam wózek to będziesz miał pogląd na to co możesz a czego nie możesz. Czasem otwór wejściowy to nie wszystko. Czasem wewnątrz bagażnika mogą ci przeszkadzać wytoczki jakieś. Różnie z tym bywa zwłaszcza że nie będziesz mył kółek wózka przed włożeniem do bagażnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zwykły Scenic oparty jest na płycie od wersji 3/5 drzwiowej a Grand na płycie sedan/kombi

Nie tylko większy bagażnik ale też większy rozstaw osi i przez to więcej miejsca w środku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Nie zgodze sie z tym że w wersji Grand jest więcej miejsca w środku, ilość miejsca jest taka sama, większy jest tylko bagażnik. Przedział pasażerski jest identyczny jak do wersji zwykłej. Ja mam wersje zwykłą i nie narzekam, gdy wkłada sie dłuższy przedmiot to wtedy przesuwam fotele w przód troche. A jeśli chodzi o wygląd, to jednak zwykły Scenic jest o wiele zgrabniejszy. Jeśli chciałbyś obejrzeć tak dogłębnie zwykła wersje Scenica to zapraszam do Sosnowca, pooglądasz, przejedziesz sie. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny dylemat, pojechałem 60km obejrzeć granda od 'prywatnego importera'. Jak byłem już w drodze to gościu chciał się ustawić na trochę późniejszą godzinę, a miałem namiar na komis w tej miejscowości więc postanowiłem tam zajechać i pooglądać autka żeby przeczekać do spotkania z gościem. W komisie mieli 2 ładne sceniczki , skończyło się na tym że kupiłem jednego z nich, był o rok młodszy (2005r) od tego drugiego, bardzo ładnie utrzymany, miał trochę słabsze wyposażenie i większy przebieg ( 130tyś. ale pewny - sprawdzony w ASO), wymieniony rozrząd, na 100% nie bity no i nie grand. Do gościa już nie pojechałem ;-). Mam dwójkę dzieci, miejsca jest pod dostatkiem, rozkładane i przesuwane siedzenia to super sprawa. W/g. mnie grand nadrabia tylko większym bagażnikiem i dodatkowymi siedzeniami, ale z opinii kolegi który ma zafirę ,dodatkowe fotele wykorzystywał może ze 2 razy w ciągu kilku lat eksploatacji, a powiększony bagażnik ma sens jedynie wtedy jeśli coś specyficznego ci nie wchodzi np. wózek ci się nie mieści do zwykłego scenica. Byliśmy na wakacjach całą rodziną w zeszłym roku i spokojne wszystko się pomieściło (bez użycia bagażnika dachowego). Co do wyglądu to standardowa wersja bardziej mi się podoba a granda traktuję jako chwyt marketingowy który ma wyjąć więcej kasy od klienta - dotyczy to raczej nowego auta. Nie twierdzę że kupno granda nie ma sensu, tylko tak jak wyżej pisali że na pierwszym miejscu stawiać stan techniczny, przebieg (udokumentowany - VIN w ASO), wyposażenie a gdzieś dalej wersją karoserii. Jeśli chodzi o manewry to trzeba trochę pojeździć i się przyzwyczaić. Po jakimś czasie nie ma z tym problemów, nie jeździłem grandem ale wydaje mi się że jest podobnie. Jeśli nie trafisz na jakąś felerną sztukę to naprawy nie są bolesne. Ja wymieniałem hamulce (tarcze + klocki ok 500zł - bez roboty), teraz mam do wymiany poduszkę silnika (140zł), czyściłem przepływomierz. Autko chodzi jak zegarek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam Granda, osobiście wybrałem dla większego bagażnika, poza tym Grand ma chyba większy troszkę rozstaw osi (a może odwrotnie <piwko> ). Mnie się podobają oba i grand i krótki (kótki zgrabniejszy troszku).

Długim jeździ się fajnie nie ma problemów z parkowaniem bardzo dobra widoczność.

Co do dodatkowych siedzeń to mam autko rok i przydały się dwa razy.

Autko do obejrzenia w dziale autka naszych użytkownikow czy jakoś tak pozd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!