Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

wyciek oleju


misiek1979

Rekomendowane odpowiedzi

Do 1.6 nie ma uszczelek stalowych, tylko do 1.4 z tego co się orientowałem, a jeśli są, to trudno dostępne.

 

Ja właśnie posiadam metalową. Czy trudno dostępne? nie wydaje mi się. Ja swoją kupiłem za 12zł :) ostatnio po regulacji zaworów dałem starą i nie przecieka :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam

U mnie w Megane (1.4 , 75 KM , 1999r) jakiś czas temu też pojawił się problem że uszczelka pokrywy zaworów zacząła przeciekać podobno mechanik ją zmieniał przy innych naprawach i było to robione ponad 3tys km tylko lub aż tego nie wiem ale wydaje mi się że powinna trochę dłużej wytrzymać , szczególnie że auto nie było jakoś ekstremalnie używane.

Zamówiłem już nową uszczelkę firmy Elring która podobno ma być uszczelką tzw "stalową" przynajmniej taka znalazłem na aukcji i potem podałem jej numer w sklepie motoryzacyjnym i tam w opisie też było że jest niby stalowa , koszt to 35 zł.

Uszczelka będzie wymieniana przez mojego kolegę i teraz pytanie jak dokręcać śruby czy jest określona jakaś siła czy wszystko na wyczucie?

Najbardziej mi chodzi żeby nie uszkodzić śruby lub czegoś w pokrywie.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Uszczelka zakupiona (Metalowa Elringa) czekam tylko aż się trochę ociepli i będziemy wymieniać

Mam jeszcze jedno pytanie czy dodatkowo do założenia nowej uszczelki muszę wykorzystać jakiś sylikon lub może jakiś klej?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Nie bede zakladac nowego tematu, ale zauwazylam dzis u mnie w renault megane coupe 1,6 benzyna, ze znacznie ubylo mi oleju, na wskażniku pokazujym jego stan. Po otworzeniu maski okazalo sie ze na bagnecie mam minimum oleju ( ok 1cm bagnetu tylko- wiec pewnie to duzo duzo za malo..).

dodam ze auto kupilam dwa miesiace temu i od tego czasu nic w nim nie robilam.

 

zauwazylam takze ze kilka czesci w otoczeniu silnika jest zalane olejem.. ponizej pokazuje zdjecia ktore udalo mi sie zrobic..

 

prosze o pomoc co moze byc przyczyna tak gwaltownego wycieku? dodam ze autem jezdzi sie normalnie, nie dymi, nie ma problemow z niczym w sumie...

Zdjcie0019.jpg

 

Zdjcie0020.jpg

 

Zdjcie0021.jpg

 

Zdjcie0023.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę ciężko z tych fotek coś dokładnie powiedzieć :-/ ale obstawiam uszczelka pod pokrywą zaworów, uszczelniacz na wałku rozrządu lub mniej prawdopodobne na wale

Proponuję dobrze umyć lub powycierać i się przyjrzeć skąd dokładnie leci :->

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to samo co u mnie leci pompy wspomagania miałem podobnie mokry pasek mokra pokrywa rozrządu sprawdź czy nie ubywa olej wspomagania jak tak to znasz przyczynę.

Jakby ci leciało ze pokrywy zaworów to olej dostawał by się do rozrządu i ściekał by na dół.

Może być też, że uszczelka pod głowicą ma jakiś przedmuch i stamtąd może leci olej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat wałkowany na forum. Erka to na bank uszczelniacz wału korbowego. Wielu z nas tak ma. 1.6 8v k7m to norma. Wymiana nietrudna, ale ostrzegam na 99% będzie nadal ciekło. Po prostu nie będzie już tak jak po fabryce. Ja wymieniałem już ze 4 razy i nadal cieknie i nie chodzi o to, że coś źle robię. Nie jest to trudne ani skomplikowane, ale rozbierania trochę jest. Polecam simmering Elringa, jest bardziej miękki, polecam też skrócenie sprężynki, sporo ponad 1 cm i obrócenie metalowego pierścienia o 180 stopni jeśli jest wyrobiony przez stary uszczelniacz. Pocieszające prawda?

 

[ Dodano: 2011-02-05, 09:55 ]

Żadne uszczelniacze typu silikon nie pomogą, przeciwnie. Cieknie dokładnie między wargą uszczelniacza a metalowym pierścieniem ustalającym. Moja rada-próbować dotoczyć inny pierścień. Ja dałem sobie spokój.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Odnośnie uszczelki pod pokrywę klawiatury, po przetestowaniu mogę polecić GOETZE o której pisałem wcześniej. Droga, ale wychodzi taniej, bo przez pół roku bym pewnie juz 2 elringi zużył. Goetze od założenia trzyma idealnie. Ani kropli oleju.

 

Gdyby ktoś szukał do kupienia w necie, to na zdjęciach wygląda jak z gumy. Kolor czerwony. Metal pokryty tworzywem. nie trzeba do tego żadnych magicznych silikonów.

W końcu suchy silnik YES YES YES <szukaj>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 3 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!