Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Szarpanie i dławienie


owca22

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Znalazłem na forum podobny temat jednak w moim przypadku zdecydowanie inne sa objawy) Oto opis.

 

Codziennie do pracy tocze sie ( bo jazda to to nie jest na pewno) Renault Megane 1.6 RTE z 97 roku. Auto zostało przywiezione ze szwajcarii wiec nie sadze zeby ktos kto nie powinien przy nim dłubał. Teraz opis mojego problemu ( przepraszam jeżeli jest marny ale inaczej nie umiem)

 

Objaw pierwszy:

Ruszając ze skrzyżowania wiadomo z jedynki auto reaguje OK ale jak tylko rusze zaczyna je dławić ( określe to jako takie yy yyy yyy) wiec gaz w podłoge dalej jest yyy yyy yyy i po 5 sekundach zaczyna iść ( tak jak powinno od samego początku) co więcej np robiąc skrzyżowanie wrzucam 2 skręcam i normalnym jest ze przyśpieszam do 3 biegu ale nieeeeeee samochód yyyyyyy wiec gaz w podłoge około 8 sekund ( moze to ważne ze na jedynce krócej) yyyyyyyy i zaczyna mi dopiero reagować. WAŻNE!!!! nie zawsze tak jest. Czasem jade do pracy (około 10 skrzyżowan) i sa dni ze na zadnym sie tak nie dzieje a sa dni ze na każdym tak jest. Dodatkowo jak na 1 przy ruszaniu robi yyyyy to juz na 2 nie.

 

I problem 2 ( to jest notoryczne wiec juz zaczałem to olewac)

 

Jade przez miasto ( bez względu czy silnik jest ciepły czy zimny) np na 4, jakis koloeś jedzie wolniej wiec dohamowuje redukuje i co???? zaczyna szarpac ( można to porównac do szybkiego naciskania hamulca ale to takiego szybkiego mocnego pulsowania) Na początku myslałem ze moze nie umiem jeździc czy ze nie moge wycelowac w obroty silnika. Tylko ze tak jak np dam z 3 na 2 to puszcze sprzęgło i szarpie!!!!! samochód przychamuje, niby ok, autko lekko zwolni i masz znowu szarpie ( co to za szarpanie) aaa!!!!!.

 

Zaden z tych problemów nie występuje poza miastem no moze to szarpanie przy redukcji czasem sie zdarza.

 

Jeżeli macie jakąs rade co z tym zrobić albo dlaczego sie tak dzieje to prosze o informacje jestem bliski na zamiane tego samochodu nawet na rower nie mam już na to siły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po przywiezieniu ze szwajcarii wszystko co było do wymiany zostało wymienione ( nie wiem dokładnie co bo nie robiłem tego osobiście a robił to mój ojczym) Samochód przyjechał w listopadzie ja jeżdze od końca styczna a te objawy z szarpaniem mam od zawsze a dławienie od początku marca.

 

Wczoraj byłem u mechanika ( jakiś tam Pan Kazio) i powiedział ze silnik jest w dobrym stanie nie ma nagru, nie ma nigdzie wycieków oleju, wtyczki sa czuste, kable nawet nie bardzo zabrudzone (mówie o izolacji) no i generalnie ze jest OK. Sugerował ze komputer w serwisie moze tego nie pokazac bo to sa objawy tylko w czasie jazdy i serio nie wiem juz co z tym zrobic ( zaczynałem lubic ten samochód:) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziekuje za te wszystkie uwagi. Bardzo pomagaja bo wiem gdzie i co zaczepaiać. Jeżeli przychodzi wam do głowy to prosze piszcie dalej. Ja niestety nie jestem w stanie dokładnie precyzować pewnych spraw bo jak mówie mam tylko dostęp do tego auta nie robiłem nic przy nim sam. Jak mówie prosze o dalsze uwagi a ja po swiętach jezli post nie zostanie zamknięty podam dokładna liste tego co zostało wymienione.

 

Dziękuje z wasza pomoc i licze na dalsza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Dziękuje za wszystkie odpowiedzi ( podpowiedzi ). Czuję sie zobowiązany aby poinformawac wszystkic tym u których mogą wystapis takie objawy w przyszłości że po sprawdzeniu autka na komputerze wykryte zostały następujące błądy ( powodujące takie zachowanie auta):

 

1. Błąd czujnika w rurze dolotowej - główna przyczyna

2. Błąd czujnika jednostki centarlanej

3. Błąd czujnika spalania stukowego ( o ile tak to sie nazywa)

 

Oczywiście nie sa to błędy czujników!!!! to są błądy jakie te czyjniki zasygnalizowały. Koszt naprawy mechanicy oszacowli na około 300 - 400 zł. ( nie w serwisie renault tylko w normalnej stacji obsługi)

 

Z mojej strony to tyle wieć temat można chyba zamknąc.

 

Pozdrawiam wszystkich i jeszcze raz dziekuje za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!