Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jak jeździć Renault?


kasztelan

Rekomendowane odpowiedzi

co Ty opowiadasz?? 40km/h na piątym biegu i to nie jest szkodliwe???? proszę Cię. pojeździj tak trochę a w miesiąc rozwalisz silnik. to nie maluch by na najwyższym biegu stać w miejscu. spróbuj hamować silnikiem, jak dochodzi do tej prędkości z wbitą 5 silnik już ma ciężko. zresztą, na trzecim biegu, przyspieszając z prędkości 20km/h jest ciężko i to się czuje, więc jak u Ciebie płynnie przyspiesza na 5 biegu z 40 to ja nie wiem. a może wkręć samochód na drugim biegu na 4tyś obrotów i wtedy dociśnij gaz, zobaczysz co znaczy płynne przyspieszenie bez męki dla silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w moim przypadku jest to ~41km/h i to bez zadnego oporu - silnik nie krzyczy, ze jest mu zle, a jak płynnie dodam gazu to i on płynnie zacznie przyśpieszac - na 5-tym biegu
:shock:

on nie krzyczy tylko juz płacze z bólu jaki mu zadajesz takimi prędkościami

//sorki za błąd dawałem od razu edycje żeby poprawić ale widocznie nie przeszło to

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie rozumiem waszych komentarzy... nie napisalem, ze jezdze z takimi predkosciami tylko, ze silnik spokojnie DAJE RADE byla to riposta do tekstow typu "jezdzac 50-60 na 5-tym biegu zabijasz silnik" - to dopiero parodia...

więc jak u Ciebie płynnie przyspiesza na 5 biegu z 40 to ja nie wiem. a może wkręć samochód na drugim biegu na 4tyś obrotów i wtedy dociśnij gaz, zobaczysz co znaczy płynne przyspieszenie
to bedzie dynamiczne przyspieszanie, piszac plynne mialem na mysli to ze auto przyspiesza bez oporow typu szarpanie czy cos! Dobry i sprawny silnik = elastyczny silnik... jak u Ciebie szarpie czy sie dlawi na 5-tce przy 40 to bym sie zastanowil nad jakoscia tego silnika... oczywiscie mam na mysli motory 1.6+ bo ponizej to wiadomo i moc i moment duzo nizszy

 

skonczmy juz OT troche zeszlismy z tematu :P kazdy ma swoje racje i jak ktos wyzej napisal "trzeba znalezc zloty srodek" <piwko> znacie swoje auta, wiecie jak jezdzic i niech tak zostanie :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stary nie chodzi o to czy się dławi czy szarpie bo tak nie jest, ale słychać po pracy silnika że to nie jest dobra prędkość.

 

Właściwie co to za przykład że można.. jasne.. można też ruszać z 5 biegu, tylko po co????? moim zdaniem minimalna prędkośc dla trzeciego biegu to 40km/h, dla czwartego 60, a dla piątego 80km/h. Wtedy silnik najbardziej elastyczny jest i zawsze pewnie możesz przyspieszyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

owszem, używa się go na ulicach większych ulicach. nie wiem jak w szczecinie, ale w wawie jest wisłostrada, jest trasa siekierkowska itd.

 

a poza tym.. to co jedziesz przez centrum miasta jest ciasno, ale samochód ma 5 biegów i mimo że jedziesz 50km/h to masz wbitą 5??

 

inna sprawa że piąty bieg jest na trasy i tam się go stosuje. to nie nauka jazdy L że w mieście musisz się nauczyć wrzucać 5 bieg i każą Ci to robić. pomyśl chwilę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem 5 to jest trochę za mało uniwersalny bieg żeby go wbijać w mieście.

W zależności od ruchu wbijanie maks 3 lud 4 jest rozsądniejsze ze względu na elastyczność jazdy.

 

50kmh przy piątym przełożeniu to jest już jakiś dramat.

Ruszaliście lub jechaliście powoli na analogicznym przełożeniu na rowerze? Zerwaliście kiedyś tak łańcuch rowerowy albo zębatkę? Ja zerwałem tak kiedyś ząbki w przerzutce w rowerze kolegi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Smarowanie silnika jest uzależnione od obrotów. Jak ktoś jedzie 50 km/h na V biegu to ma bardzo obciążony układ korbowo-tłokowy, a smarowanie jest mizerne. Przecież wtedy jest ok 1400obr/min! Nowoczesne silniki nieźle znoszą niskie obroty, ale to nie znaczy, że je lubią. Czytałem wielokrotnie, że niskie obroty są bardziej szkodliwe dla silnika niż wysokie (oczywiście w ramach rozsądku)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

vir00z, torek, wasza sprzeczka nie ma sensu z jednego dobrego powodu. ;P Torek ma 16v a Vir00z jak mniemam po zdjęciu i tym że to ph1 - 8v. A te silniki mają zupełnie inną charakterystykę. 16v ma większą moc, ale pokazuje to powyżej 3k obrotów, ten silnik faktycznie się męczy jak się jedzie 50 na piątce. Natomiast w mojej 8v często w mieście na jakiejś szerszej ulicy wbijam piątkę przy tych 60 na godzine i można się tak toczyć. Jak chcę przyśpieszyć to zmieniam na 4, ale do utrzymywania prędkości 5 wystarcza. <piwko>

 

Ja nie mam ochoty się zastanawiać 'a co będzie dobre dla mojego silnika'. Nawet zakładając, że robię 30 - 40 k rocznie, nie powinien mnie spotkać jego koniec. Ze względu na małą pojemność w trasie (na autostradzie na przykład :P ) utrzymuję ok. 4k obrotów, 3 lata jeżdżę tym autkiem, właśnie będe wymieniać pasek rozrządu i odpukać nic się nie dzieje. Silnik pracuje ładnie, wymieniam tylko części które się normalnie zużywają, na spalanie też nie narzekam. :P

 

Wszyscy wiemy, że nie ma jakiejś "diety-cud". Coś za coś. Wszystkiego trzeba stosować z umiarem, tak samo autko może paść jak ktoś nie będzie schodził poniżej 5k, tak samo może paść jak ktoś nie podkręci powyżej 2k, tylko co innego się zepsuje. :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Jeździłem poprzednio benzyniakiem. Teraz służbowo dieselem i moim Scenikiem tez Dieselem. Zawsze wyznaje zasade- nie zamulić auta i oprócz obrotomierza słuchac tez silnika. Nie za wysoko kręcić ale płynnie przyspieszać.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze wyznaje zasade- nie zamulić auta i oprócz obrotomierza słuchac tez silnika

Zgadzam się w 100% i sam taki styl jazdy preferuję. Trochę czytałem o eco-drivingu i 95% zasad stosuję, ale - na litość Boga - powiedzcie czy wam nie telepie budą na 5-tym biegu przy prędkości 50km/h... :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiedzcie czy wam nie telepie budą na 5-tym biegu przy prędkości 50km/h...
silniczek 1.4 przy 50km/h na 5-tym moze miec jeszcze ciezko i "telepac" troche - u mnie przy 1.6 juz idzie rowniotko i plynnie z reguly wbijam 5-tke przy predkosci ok. 55-60
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!