Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zakup Megane II benzyna 1.6 lub 2.0


Clio

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Jestem szczęśliwym posiadaczem Renault Clio I 1.2 1995r.

Auto mam od kilku lat i spisuje się świetnie, i pewnie nigdy go nie sprzedam, bo za 2-3 tys. szkoda oddawać, ale za jakiś czas przyda się coś większego i tu jedną z propozycji jest Meagne II kombi, ewentualnie sedan.

Masakrycznie dużo nie jeżdżę - 20 tys. rocznie więc na starcie rezygnuję z diesela, zostaje benzyna 1.6 i 2.0.

 

Jak jest z awaryjnością Megane II chodzi mi o silnik, osprzęt elektrykę/elektronikę itd. w porównaniu z Golfem, Focusem?

Jakie ma wady fabryczne tzn. coś co prawie na pewno się zepsuje (np. na forum mitsubishi galant od razu mi powiedzieli, że zawieszenie się szybko zużywa (amortyzator kosztuje 1500zł sztuka!) i rdzewieją nadkola).

 

 

Czy Megane II przechodziło jakiś lifting, w trakcie produkcji robiono jakieś poprawki mające wpływ na większą trwałość - chodzi o silniki benzynowe.

 

Podobno w "francuzach" nadmiar elektryki/elektroniki to główne źródło awarii, ale czy są to awarie typu niesprawne podnoszenie szyb, czy unieruchomienie auta na amen? No i jeśli są to jak częste.

 

A Meganka II mi się podoba więc chciałbym wyrobić sobie zdanie na jej temat wśród ludzi, którzy mają z nią styczność.

 

Czy duże będą różnice w utrzymaniu meganki 1.6 i 2.0 oprócz kosztów paliwa <piwko>

 

Jakie są ceny podstawowych części i robocizna z tym związana :P :

- rozrząd

- klocki, tarcze hamulcowe

- amortyzatory

- sprzęgło

- filtry

- wahacze

- drążki, końcówki

 

Jak z trwałością zawieszenia?

 

Czy rdza męczy ten model czy raczej jeśli nie było bite to nie?

 

Czy sedan ma inne zawieszenie niż kombi? (jeśli nie znajdę porządnej oferty kombiaka, zadowolę się sedanem :P

 

Będę wdzięczny za wszelkie porady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

ja poczytalem ten topic i mi sie odechcialo renault http://megane.com.pl/viewtopic.php?t=7462

 

jestem na kupnie bo moja astra f juz sie najedzilem. (ma 16 lat i 280 tys benzyna 1.6 100km - nie lyka oleju , nie kopci tylko blacha gnije) przejechalem nia ponad 100 tys na lpg i jedyne co robilem to gumy, przeglad lpg i zawieszenie.

 

jak poczytalem o megane 1.6 i klockach z silnikiem przy przebiegach 30 tys to dziekuje bardzo za francuza, chociaz nie powiem dizelek mnie jeszcze intryguje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

olo2oo1,szczerze?Nie odradzam MII szczególnie 1.9dCi z ktorą się nie męczyłem a miałem 3 lata. :mrgreen:http://www.autocentrum.pl/?FF=25&makei...p;komentarze=12

Gdybym miał kupić benzyniaka to szukałbym wersji 2.0i 16v

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda, że te francuzy takie problematyczne... Lagunę II odradzili mi prawie wszyscy na forum Laguny - napisali "co byś nie kupił na pewno będzie lepsze, ale nie ładniejsze" :mrgreen:

 

Może się ktoś jeszcze wypowiedzieć o 2-litrówce MII ? Diesele mnie jakoś nie przekonują...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może się ktoś jeszcze wypowiedzieć o 2-litrówce MII
Spalanie w mieście ok. 10L/100 (LPG). Ceny części takie jak i dla 1.6 16V. Niektóre nawet tańsze. Kompletny orginalny rozrząd z pompą wody, KZFR, paskiem akcesoriów, płynem chłodzącym i robocizną ~1400zł. Samo KZFR jest inną konstrukcją niż to w 1.6 i ponoć trwalszą. Moje miało prawie 80kkm przejechane i sprawowało sie idealnie. Wymieniłem tylko profilaktycznie z rozrządem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sory ale takie pieprzenie kotka za pomocą młotka, zależy na co się trafi.Jak się dba to się ma. Wszyscy narzekają na MII a ja jakoś złego słowa nie powiem o tym aucie. No i mam silnik 1.6 16V. Chociaż mogłem sobie Vel Satisa zafundować :mrgreen: ,ale po ptokach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawda jest taka, że jak ktoś ma pecha to i w drewnianym kościele mu cegła na łeb spadnie. Ja tam MII kupiłem bez namysłu. NIe brałem nawet nic innego pod uwagę. Gdyby trafiła się fajna sztuka z dCi, też bym kupił i niech się dzieje wola nieba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też mam 1.6 phII i z kołem nic się nie dzieje. Generalnie autko sprawuje się bez zarzutu.

Niestety bezawaryjność toyoty czy niemieckich konstrukcji jest już historią. U OPLA jednostki ośmio zaworowe są nie do zdarcia. Niestety szesnastki to inna para kaloszy i wolę swojego francuza.

To tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak. W ostatnim motorze jest opisany Focus TDCI. I na koniec tekst standardową usterką jest usterka koła zamachowego, wymienia się je razem ze sprzęgłem :mrgreen:

Podobny standard jest w CDTi Opla.

Tak więc KZFR w renuffce jest też normalne i nie odbega od standardu rynkowego ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak widzę jednak MII jest mnie problematyczna niż Laguna II :mrgreen:

poczytaj dokładniej forum laguny, sam się zastanawiam co kupić bo niedługo czeka mnie zmiana wozidełka, co do laguny, to nie kupuje się diesla w roczniku 2001-2003 dopiero w kwietniu 2003 roku francuzi pozmieniali parę rzeczy w lagunie między innymi turbiny które są wytrzymalsze, a co do silników benzynowych to z tego co czytam nie ma się do czego przyczepić, poza tym lalka większa i wygodniejsza :D

przepraszam posiadaczy MII że się tak o lalce rozpisałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!