Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane 1.4 16V kombi 2001 rok 200k przebiegu


psemq

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, samochód tak jak w opisie, miał awarię silnika (zawiesił się zawór) po remoncie (planowanie głowicy) zaczął brać olej tak przynajmniej litr na 400km i siwy dym za mną niezależnie czy dynamicznie czy spokojnie się jedzie. Przed remontem lałem syntetyk Elf 0W40 i brał 2-3 litry na 10000km między wymianami, ale to dobrze trzeba było go kręcić, a po remoncie zalany 10W40 półsyntetyk Elf i wożę bańkę 5 litrową cały czas dolewając.

 

Teraz oprócz tego że już jutro prowadzę do mechanika żeby naprawiał to co pogorszył, to jeszcze zastanawiam się nad wymianą silnika na 1.6 16V , 1.8 16V albo 2.0 16V z tym że chciał bym wybrać taki silnik który by mi przysporzył najmniej kosztów adaptacyjnych (czytaj żeby moja skrzynia się nadawała na przykład).

 

Proszę o informację o kompatybilność moich poduszek silnika z silnikami o wymienionych wyżej pojemnościach oraz czy półośki są takie same i czy komputer i wiązka będzie pasować.

Jeżeli chodzi o silnik 1.8 16V to on by pochodził ze scenica albo laguny o np: http://www.allegro.pl/item599745878_silnik...enic_99_03.html

silnik 2.0 16V np: http://www.allegro.pl/item608109272_silnik...ne_2_0_16v.html

silnik 1.6 16V o taki: http://www.allegro.pl/item599958463_silnik...16v_2002_r.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli chodzi o skrzynie, to wg. dialogysa w MI jest tak:

K4J - JB1/JB3

F4P - JB3

w SI:

K4J - JB3

F4P - JC5

 

więc jeśli masz w swoim skrzynię JB3 to powinno pasować. pewnie SI miał trochę inne, bo był cięższy, ale jak w MI do 1.8 montowali JB3 to będzie ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja może powiem tak: jak mi piszecie koledzy skrótami to pewnych rzeczy mogę odrazu nie czaić, ale może pomoże w identyfikacji silnika i może skrzyni moj numer silnika i VIN

silnik: K4JC750R012500

vin: VF1KA0D0524361355i jeszcze zapytam czy silniki 1.8 16v z laguny II to też "bliźniak" mojego 1.4 16v ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

K4J to Twój 1.4 16V, F4P to 1.8 16V. sprawdziłem Ci jakie skrzynie były montowane do tych silników i wyszło, że w Megane I zarówno do 1.4 ajk i 1.8 ładowali skrzynię JB3, ale do 1.4 czasem też była JB1. teraz jeśli u Ciebie jest JB3, to wytrzyma przekłądkę na 1.8 16V z Scenica I, jeśli masz JB1, to będzie za słaba ,wymiana skrzyni też konieczna.

 

silnik z LII to ta sama jednostka, po paru modyfikacjach i usprawnieniach.

 

dodatkowo, z Twojego opisu, Ty masz silnik K4J, podmodel ©750. podmodel określa głównie moc, a tym samym okres kiedy był produkowany. właśnie dla tego podmodelu sprawdzałem skrzynie.

 

PS: jeszcze sprawdziłem w dialo, w LII były silniki F4P seria 770-775 i montowano do nich skrzynie, takie jak w MII, czyli JR5 (lub automaty, DP0)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli podsumowując silnik ze scenica I ma szanse pasować do mojej skrzyni, a silnik laguny II będzie na pewno potrzebował skrzyni nowej. Teraz zapytam co z moim komputerem i zawieszeniem silnika czy zarówno 1.8 scenica jak i Laguny II będzie pasować pod moje zawieszenie silnika (łapy)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie no ze skrzynią chodzi o relację moc silnika/ciężar auta. w LII 1.8 miało 120KM, oraz auto znacznie cięższe od MI, dlatego też jest inna skrzynia. kompa też musisz podmienić, 1.8 ma inny program i sterowanie. co do mocowania, silnik 1.8 ma mocowania w tych samych miejscach, w końcu to ten sam blok. różnią się tylko łapy, nie wiem czy te z SI podejdą do MI, najlepiej by było mieć łapy z MI do 1.8. ale na Twoim miejscu ściągnął bym MRa do MI SI (do LII mogę Ci podrzucić) oraz WKŁ do MI i SI, poczytać, postudiować schematy i zdjęcia. wybranie się na szrot też może być bardzo edukujące w tym zakresie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!