Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

zbiornik par paliwa?


Rekomendowane odpowiedzi

Może elektrozawór przy tym zbiorniku par paliwa jest zepsuty i coś miesza w podawanej mieszance paliwa? Jak masz możliwość to podmień od kogoś taki zbiornik i zobacz czy pomoże. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie silnik działa bez problemów, ścisnąłem wężyk kombinerkami na 10-15s i żadnej reakcji. chocoloco miała urwany ten zbiornik i nic nie pisała, że silnik nie chciał odpalić czy też że nie działał. Spróbuj może wywalić ten zbiorniczek całkowicie i czy będzie jakaś różnica. Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtr paliwa i powietrze był wymieniony jakieś 40000km temu. Sprawa wygląda tak: zasłabnięcie pojawia się po dłuższym postoju samochodu. Prawdopodobnie elektrozawór, który steruje dopływem paliwa z pochłaniacza nie działa prawidłowo. Po wyłączeniu silnika nie domyka się. Po uruchomieniu pobiera paliwo z pochłaniacza, a gdy już go zabraknie to zaczyna dusić się. Wymusiłem taki objaw ściskając rurkę i dodając lekko gazu. Myślę, że to będzie układ paliwowy (elektrozawór lub pochłaniacz). Czekam na wasze zdanie na ten temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mhmm nie do końca rozumiem jak to ma wszystko działać. Do pochłaniacza dochodzi jedna rurka prosto z okolic baku i druga od silnika przez elektrozawór. W jakim kierunki jest przepływ par/paliwa? Paliwo z pochłaniacza jest podawane przez elektrozawór do silnika ? (Jest zasysane przez podciśnienie? - bo jak inaczej skoro nie idzie przez pompę).

 

Teraz tak, jeżeli rurka nr 10 zostanie ściśnięta to elektrozawór na wyjściu ma zablokowaną drogę, wyższe ciśnienie i nie puszcza oparów do pochłaniacza bo się nie da. Jednocześnie zdjęcie tego przewodu z pochłaniacza rozwiązuje problem duszenia się silnika u kolegi miska. Z tego wniosek, że pochłaniacz się zapchał, jest zatkany, zatyka się itp. Może być w nim jakiś płyn czy coś, odpiąć wylać i założyć. Jak samochód postoi i uzbiera się tam troche syfu, filtr węglowy sie zatyka i auto przy ruszaniu się dusi. Co o tym sądzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to co mam to zdjąć i wylać wszystko co tam jest?? druga sprawa po c oto jest jeśli jak się wyłączy to silnik pracuje OK. Czy ma to wpływ na zużycie paliwa ew. czy jest możliwość że coś się stanie z silnikiem jeśli odłączę ten zbiornik i wyrzucę?? Doradźcie co ja mam z tym zrobić czy w ogóle coś robić... Bo jestem w kropce i może przez to silnik nie chce zaskoczyć bez gazu chociaż dzisiaj odpalił normalnie. O co w tym wszystkim chodzi ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

syndrom, wydaje mi się że Twoja diagnoza jest błędadna. Ale po kolei.

Filtr węgłowy pochłaniacza ma za zadanie pochłanianie wszelkich par paliwa wydobywających się w zbiorniku paliwa. Właśnie rurką A doprowadzone są do spod korka wlewu palowa do baku do filtra par i tam się gromadzą. (rys. wyżej widać dokładnie przebieg tych rurek). W momencie uruchomienia silnika zawór otwiera "dostęp" do filtra, a wszystko co się w nim zebrało zostaje zassane do kolektora ssącego, rurka 10. Elektrozawór sterowany jest ECU.

Tyle podaje Sam naprawiam i pewnie panowie nie doczytali do końca.

Wg. mnie zatkanie tego przewodu nie powinno powodować jakiejkolwiek zmiany w pracy silnika. Natomiast zdjęcie rurki 10 z filtra i pozostawienie jej luźno może powodować zaburzenia w pracy silnika. Ponieważ rurka podłączona jest bezpośrednio po kolektora ssącego, za przepustnicą. Objawy powinny być takie jakby silnik dostawał "lewe" powietrze, kolektor otwarty jest do atmosfery. Przepływ nie jest ograniczony oporami rury dolotowej, filtra powietrza i przepustnicy. Pewnie nawet będzie zaciągać jakieś śmieci. Natomiast wypięcie rurki 10 i jej zatkanie jest bezpieczniejsze ale również nie powinno mieć najmniejszego wpływu na pracę silnika.

 

Wracając do meritum

qwerty1234 wydaje mi się, że masz problem z dolotem powietrza, nie wiem co ale zaczął bym od tego, że wyjąłbym filtr powietrza i spróbował wtedy ścisnąć rurkę 10. Jeżeli nic się nie będzie działo to masz odpowiedź. Zresztą filtr powietrza po przebiegu 40kkm nadaje się jedynie do wymiany. Przypuszczalnie, przez filtr i pak dostaje się większa ilość powietrza niż przez filtr powietrza. Przynajmniej na początku przy uruchomieniu silnika. Potem jak wzrośnie podciśnienie zaczyna ciągnąć powietrze przez filtr powietrza. U kolegi misiek1979 może być bardzo podobnie.

Powiem tylko, że w przypadku tradycyjnych silników gaźnikowych w przypadku gdy na kolektorze była by taka dziura auto w ogóle by nie zapaliło, a gdyby nawet to nie miałoby mocy i na każde naciśniecie "gazu" działało by z opóźnieniem. Układy wtryskowe lepiej sobie radzą z taką sytuacją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P_r_z_e_m_o co radzisz zdjąć ten zbiornik par paliwa i go wyczyścić - da się to jakoś zrobić bez problemu a może jeździć dalej tak jak jest. Przyznaję że czasami troszkę zapaszku benzyny dochodzi do kabiny ale nie tak tragicznie. Czy ten zbiornik par paliwa ma coś wspólnego z ciężkim odpalaniem - niekiedy nawet zalaniem silnika, a co do ilości spalanego paliwa czy też to ma z tym coś wspólnego. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dalej gaśnie po ściśnięciu

Gaśnie natychmiast po ściśnięciu, czy stopniowo?

 

qwerty1234, misiek1979, macie identyczne zachowanie silnika, ale inne przyczyny. Przypuszczalnie "zła praca" filtra par nie jest powodem waszych problemów.

Trzeba dokładnie posprawdzać układ dolotowy powietrza + odpowietrzenie zbiornika (misiek1979). Sprawdził bym dodatkowo elektrozawór, w obu autach. Tyle.

W załączeniu trochę materiałów.

Poch_aniacz_par_paliwa.zip

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P_r_z_e_m_o ja odpowietrzyć zbiornik - miesiąc temu wymieniałem pompkę (nie świeciła się kontrolka rezerwy ale po wymianie nadal się nie świeci )i wszystko było ok. A co do Elektrozaworu to nie wiem jak się do niego zabrać - w tej chwili autko chodzi normalnie :-o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!