Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

MEGANE COUPE 2.0 TCE Wrażenia z jazdy


pawelek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam was!!!

W zwiazku że oczekuje jescze nadal na swoją kupete

Bardzo ciekawi mnie wasze pierwsze wrażenia z jazdy waszym nowym wymażonych autkiem

 

Któryś z was posiada skórzaną tapicere powiedzcie jak sie ona prezentuje czy dobrze wybrałem ze wpakowałem te 5tys heheh

 

starałem czekać na coupe rs ale jak przed premierą dowiedziałem sie że auto najwcześniej na 2010r to stwierdziłem ze TCE bedzie tez fajnym wyborem

Może orientuje sie ktoś nad chipem do Megi czy jakiś dealer podejmie sie zwiekszenia mocy na gwarancji

 

pozdrawiam <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Ja odbyłem tylko jazdę próbną coupe z silnikiem 1.6 110KM i co mnie zaskoczyło to bardzo cichy silnik oraz bardzo fajne zawieszenie. Niby twardsze niż w normalnym megane ale ładnie tłumił nierówności, wyboje, dziury.

Podobały mi się także podpowiedzi na desce rozdzielczej kiedy zmienić bieg, co prowadziło w miarę do oszczędnej jazdy.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posiadam od tygodnia 2.0TCe. Jezdzi sie bardzo fajnie. Zawieszenie jest naprawde extra, bardzo fajnie tłumi nierownosci. Nie spodziewałem sie ze bedzie tak komfortowe mimo, ze załozyłem 225/40 R18. Skóre też mam i jak odliczysz rabat, który dostałes procentowy od auta a pewnie oscyluje on w okolicach 10% to skóra za 4500zł mimo, ze bez elektryki nie jest złym rozwiązaniem. Fotele są dość twarde i powinny długo wyglądać przyzwoicie. Jedyne zastrzezenie jakie mam to sprzęgło w tym samochodzie. Zrobiłem już ponad 1000km i przy wysokich obrotach i zmianie biegów słychać zgrzyt i szorstkość na pedale sprzęgła. Narazie odpowiedz Renault standardowa, że ten typ tak pewnie ma, ale próbuje sie dowiedzieć od innych userów TCE 180 czy też tak mają. Sam ciąg silnika wielkiego wrazenia nie robi. Szybko sie można przyzwyczaić i chce się więcej dlatego tez myślę o chipowaniu. W przyszlym tygodniu jak znajdę czas odwiedzę hamownie. Zobaczymy ile fabryka dała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wysokich obrotach i zmianie biegów słychać zgrzyt i szorstkość na pedale sprzęgła. Narazie odpowiedz Renault standardowa, że ten typ tak pewnie ma, ale próbuje sie dowiedzieć od innych userów TCE 180 czy też tak mają.

To moze zbierzmy takie rzeczy w jednym miejscu i wtedy bedziemy myslec co dalej:

http://megane.com.pl/viewtopic.php?t=13488

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam. Zrobiłem swoją Megane już 12.000 i jestem zachwycony. Prawdą jest, że przy zmianie biegów na wysokich obrotach, lekko zgrzyta, ale ujawnia się to powyżej 4500 obrotów. Moja rada jest taka, żeby nie kręcić jej tak wysoko, ponieważ potężny moment obrotowy, jest dostępny dużo wcześniej. Auto gdy przekracza 5.000 obrotów, to wręcz "przestaje" przyśpieszać ;-) Nie wiem jak reszta, ale ja się nie ścigam, a biorąc pod uwagę to, że w POLSCE 90% aut ma poniżej 100 koni, to Megane 2.0 TCE, to prawdziwy pocisk.

Jest jeszcze sprawa spalania. Czytam ze zdziwieniem, że jest to paliwożerny potwór i nie wiem jak ludzie jeżdzą, ale moje średnie spalanie to 7,8 l/100km. Licznika nie kasuje od blisko 6.000 km. Najniższe spalanie jakie miałem, to trasa z Lubina ( dolnośląskie) do Świnoujścia i z powrotem, trochę ponad 700 km, średna 6,5l/ 100. Jazda z prędkością 100- 120 km/h. Muszę też przyznać, że mieszkam poza miastem i jazda w korku jest mi obca.

Sumując, jestem wręcz "zakochany" w Megane i nie żałuje ani jednej złotówki wydanej na to auto. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnosnie spalania to musze powiedzieć ze baaardzo z Ciebie lasior0 spokojny kierowca :) Wiem ze 7,8 oczywiście jest realne i sam zrobiłem najniżej 7,2 z takiej 60km trasy w tym z 10km po mieście. To o tyle 6,5 to nie wiem czy bym zrobił przy wyłączonej nawet klimatyzacji :) Twoja jazda chyba musiała wyglądać jako wleczenie się dość często za tirami 80-90km/h i prawie wcale nie wyprzedzałeś a jeśli to nigdy z nogą w podłodze. Moje średnie spalanie obecnie to 10,8 litra. Jazda raczej bardzo dynamiczna, ale bez szaleństw:-) nie zapominam ze mam 6 tke :) Z łatwością kilka razy kiedy chciałem trochę poszaleć robiłem średnie ponad 14 litrów na odcinkach kilkudziesieciu km i bynajmniej nie była to jazda autostradą ale szybka jazda dość krętą drogą o dobrej nawierzchni :) Przy 160km/h spalanie oscyluje w graniach 10,8-11,2 litra. Moj wypad do Niemiec podczas ktorego zrobiłem ponad 200km niemieckimi autostradami z predkosciami głownie 160-210km/h(z 30km remontów i 60-80km/h) i i 180km po polsce z predkosciami 100-150km/h zakonczył sie ze srednią 10,6 litra. I ja tez nie uwazam ze to zły wynik. Na tej samej trasie z podobnymi predkosciami jadac Nissanem Primerą P12 z 1.8 benzyba 116KM spaliłem srednio 12,5 litra. Niestety silnik w Nissanie pracował bardzo ciezko po stronie niemieckiej i spalał tam ponad 14 litrów na 100km bo dla niego te predkosci to juz pelne obciązenie silnika. Megane ma jeszcze sporo rezerwy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trasa, na której udało mi się zrobić tak niskie spalanie, była jechana w nocy i było to 700 km z jednym postojem. Jechałem setką, jedynie podczas wyprzeczania TIRów jechałem trochę szybciej. Prawda jest też taka, że w nocy wyprzedziłem, tylko kilkanaście aut. Da się zejść do 6,5 litra, wystarczy tylko pamiętać o kilku zasadach ekonomicznej jazdy. Żebym tu nie wyszedł na cwaniaka i wyjadacza, to trzeba dodać, że ekonomicznie, to można jechać na pustej drodze. :) Jeżeli wjedzie się do miasta i postoi w korku, to spalanie rośnie powyżej 10 litrów.

Wcześniej jeźdźiłem Clio i wszędzie mi się śpieszyło, teraz nie chce mi się z Megane wysiadać, wiec jeżdże przepisowo :) Spalanie, to i tak pikuś w porównaniu, to tego czego się spodziewałem po dwulitrowym, doładowanym silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Jedyne zastrzezenie jakie mam to sprzęgło w tym samochodzie. Zrobiłem już ponad 1000km i przy wysokich obrotach i zmianie biegów słychać zgrzyt i szorstkość na pedale sprzęgła.

 

odświeżę temat. Czy przy wciskaniu sprzęgła czujesz tą "szorstkosc" tylko przy wysokich obrotach i zgrzycie, czy tez przy szybszej zmianie biegow się pojawia juz przy nizszcyh obrotach? robi sie wtedy troche "glosniej" (jakby tarcie i lekkie wibracje na pedale) przy wciskaniu i puszczaniu. po puszczeniu jest ok.

 

pytam bo mam cos takiego u siebie i zastanawiam sie czy zwrocic im uwage na to przy przegladzie pierwszym czy faktycznie TTTM:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie nic takiego nie występuje, więc to raczej nie TTTM :)

 

I jeszcze pozwole dodać sobie opinie ode mnie :)

Moje auto ma nawinięte prawie 20 tys km, z czego połowa to pewnie kręcenie się po mieście, a połowa to jakieś trasy. Była i jedna dłuższa trasa (Włochy, Szwajcaria - ok. 5.5 tys km).

 

Jak chodzi o zawieszenie to nie mam zastrzeżeń, trzyma się drogi dobrze, w miare dobrze "wybiera" nasze polskie dziury :P, jak na razie to jeszcze nic stuka w zawieszeniu :P

 

Silnik - bardzo elastyczny ("z każdgo biegu" dobrze jedzie), nie ma problemów przy wyprzedzaniu, więc nie trzeba się zbytnio martwić że jakis "kierownik" w "służbowym avensisie" będzie się chciał ścigać, a spod świateł 95% samochodów zostaje w tyle :P

 

Spalanie - oczywiscie zależne od stylu i warunków jazdy. W Warszawskich korkach komputer pokazuje zazwyczaj ok. 14 L/100km, w trasie od 8L/100km w górę - u mnie średnia z całego przebiegu to ok. 10.8 L/100km.

 

Wytłumienie - kabina jest dosyć dobrze wyciszona (lepiej niż w MII), podczas normalnej jazdy silnika praktycznie nie słychać, a szum dochodzacy z zewnątrz nie jest "upierdliwy". Dopiero powyżej 4 tys obrotów zaczyna być słychać coraz mocniej silnik, ale takie obroty na 6 biegu są dobrze powyżej 150km/h :P

 

Jakość wykończenia - moim zdaniem zadowalająca, materiały są przyzwoite, ich spasowanie też, chociaż u mnie pojawia sie od czasu do czasu jakieś delikatne stuki czy skrzypnięcia dochodzące z drzwi kierowcy, jak również jakieś stuki z bagażnika - tak jakby podskakiwała tylna półka (ale to jest tylko na wybojach).

 

Wizyty w serwisie - jak na razie to dwie, pierwsza po 1.5 tys km w celu wymiany oleju, a druga niedawno - padł akumulator, a dokładnie jedna cela w nim :P Ale serwis wymienił go na gwarancji :P

 

Podsumowując - jestem bardzo zadowolony z tego auta :P :mrgreen: :P i polecam każdemu, szczególnie z tym silnikiem :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie nic takiego nie występuje, więc to raczej nie TTTM <piwko>

 

na pewno? i nie wiesz o czym piszą pozostali (szorstkosc przy zmianie biegow na wysokich obrotach)? moze jednak? :oops:

 

bedzie jakis spot w Warszawie wkrotce? chetnie bym sie zjawil i porownal :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

napewno będziesz bardzo zadowolony <piwko> .. mi najbardziej podoba się układ kierowniczy (ultraprecyzyjny) i to że wystarczy lekko operować gazem by być dynamicznym...

 

jedyna wada dla mnie na dziś to że wraz ze światłami do jazdy dziennej nie podświetla się prędkościomierz i obrotomierz - w pochmurne dni "pod daszkiem" jest ciemno... oczywiście wtedy zawsze można zapalić światła mijania ale przecież nie o to chodzi... ; )

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do codziennej jazdy to co jest, jest OK. Do jazdy po torze układ kierowniczy mógłby być ciut lepszy. Tak jak pisał glee operowanie gazem sprowadza się do delikatnego muskania pedału gazu - ja w mieście czasami boję się docisnąć do podłogi bo potem nagle brakuje drogi do hamowania <piwko>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!