Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Dzięki piękne Panowie za zainteresowanie tematem. Dam znać co i jak po naprawie.

 

[ Dodano: 2009-06-03, 16:43 ]

No dobra - klimatyzacja naprawiona <ok>

Ile radości przy tym było, no ale po kolei.

Po pierwsze mój kłopot jak się okazało polegał na urwaniu końcówki, podłączającej napięcie do sprężarki. Niestety aby to sprawdzić, trzeba się pochylić nad sprężarką a to jest możliwe po jej wyjęciu. Wyjęcie sprężarki jak to mówią jest to zupełnie inna historia miłosna. Najpierw ściągamy koło i nadkole, a z drugiej strony wykręcamy alternator, wentylator i po zdjęciu paska oraz małym siłowaniu się mamy sprężarkę. Teraz jeżeli na końcówce kabla doprowadzającej prąd jest ok, tzn. +12V i masa to możemy sprężarkę podłączyć na krótko i zobaczyć czy startuje. Jak nie to zmiana sprzęgła albo śmietnik. W moim przypadku działa, ale nie da się przylutować do wystających kabelków końcówki, więc nowa sprężarka <ok> To już nie śmieszne, w Renaulcie powiedzieli 3500 zł + uszczelki 70 zł + nabicie klimy 250 zł + robocizna - już nawet nie pytałem ile. Sprężarkę kupiłem używaną ale sprawną i co najważniejsze z wtyczką ^^ Chłopaki koło Lubina za wymianę z niemałą ilością zabawy + zmiana paska alternatora + pasek BOSCHa wzięli 250 zł.

Nabicie klimy 150 zł (ale to było przed stwierdzeniem usterki), teraz za spuszczenie + nabicie + test szczelności = 50 zł ^^ Czyli jestem kilka zł do przodu, a zdziercy z Renaulta i tak zarobili swoje za komplet uszczelek 70 zł, których nigdzie nie mogłem dostać.

Ot cała moja przygoda z klimą. Mam nadzieję, że pierwsza i ostatnia w tym samochodzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mój problem z klimą polega na tym że jest "słaba". Myślałem że to wina małej ilości czynnika, pojechałem do warsztatu, klima nabita prawidłowo, wszystko teoretycznie jest w porządku (świeżo po przeglądzie, czynnik jest ok), jedynie temperatura nawiewu przy klimie wynosi około 11-12 stopni, co w upalne dni jest niewystarczające.

W zimie wymieniali mi mechanicy nagrzewnicę, i klimatyk sugeruje że coś jest nie w porządku z obiegiem powietrza (w zeszłym roku nawet przed przeglądem klimy chłodziła dużo lepiej).

Może ktoś ma pomysł jak to sprawdzić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może po wymianie nagrzewnicy coś spieprzyli i się nie zamyka dolot ciepłego powietrza?

U mnie na wylocie z nawiewów jest ok 8-9 stopni C ( prawidłowo ), uważam że w Scenicu problem tkwi w rozprowadzeniu chłodnego powietrza po kabinie - jest złe i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

I mnie dopadł problem z klimą. Mianowicie wylancza mi się po 5-7 km :shock: . jak się wyłączy to juz nie odpala. Pojechalem ją nabić i wyszło, że mało czynnika bo 520, więc dobili do 800. Testowali i długo bylo ok, zeszła do 4,6*C a potem sie wyłaczyła :D ale po 2 min. kręcenia biegami nawiewu załapala ponownie i już chodziła. Jak zaplaciłem za nabicie i wyjeżdżalem to znowu się wyłaczyła itd. itd.

Dziś znów wyłączyła się po 7 km. Dodam, że wentylator sprawny.

Kojarze to trochę z temp. silnika bo na zimnym zawsze chodzi i pytam: z jakiego czujnika komp. bierze info aby wyłączyć klime, z termostatu czy chłodnicy?

 

A co wy o tym sądzicie o tym przypadku?

 

Jest rozwiązanie i na tym forum chyba nie było takiego przypadku. Wadliwy czujnik temp. cieczy, ten od kompa. Więc juz wiem z jakiego czujnika klima bierze sygnał. Po wymianie (nawet juz po odpięciu wtyczki) na nowy klima śmiga aż miło :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!