Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Układ wydechowy - "buczenie"


sirraf

Rekomendowane odpowiedzi

Ja na razie auto mam bez głowicy i z tydzień minie zanim go odbiorę. Mocowania wszystkie były obszarpane przez kilkunastu speców. Od mechaników "stodołowych" po speców z ASO. bob1 ja spotkałem się kilkukrotnie z odmienną opinią odnośnie 1,6 8V. Podobno były to bardzo ciche silniki. Poza tym nie sądzę że Renault dopuścił by użytku auto w którym na 5 biegu przy ok. 120 km/h na tylnym siedzeniu tak buczy że ma się ochotę po chwili zdzielić w łeb kierowcę. Jak wiozę żonę lub teściową z tyłu to albo muszę jechać wolniej albo szybciej. Pan z ASO zresztą stwierdził że to nie jest normalna praca silnika tzn. chodzi o to buczenie czyli coś jest nie tak. Oczywiście pewnie można znaleść przyczynę ale to niestety kosztuje. A ja niestety nadmiarem gotówki nie grzeszę ani na tę chwilę ani na przyszłą (budowa domu w planach). IMO powodem mojego buczenia będzie albo skrzynia biegów (która też powoli zaczyna szwankować) albo coś związane z silnikiem. Tylko strasznie dziwne jest to że najgłośniej jest na tylnych siedzeniach. A i buczenie słychać też na postoju na luzie (z wciśniętym sprzęgłem lub bez).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie u mnie też, na postoju z wcisnietym sprzegłem czy nie tez buczy, podczas jazdy takze. Jedynie cisza jest jak nieprzekraczam sobie 2000 obrmin. A jesli to wina skrzynie to na postoju niepowinno buczeć co skrzynia wtedy niedziała. Macie jakieś pomysły??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie znam się na skrzyniach ale coś tam chyba wiruje jak nawet się stoi. Jak są spece od skrzyń to może się wypowiedzą. Tylko trochę dziwne że masz ten sam silnik co ja a u Ciebie buczy przy 2000 a u mnie miedzy 2800 a 3200. A u Ciebie tez najgłośniej z tyłu jest czy z przodu tez się daje we znaki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No mi strasznie buczało powyżej dokładnie 2200 obrmin, po wymianie kolektora bo mialem pęknięty jest o niebo lepiej. Ale nadal jak jade 100 kmh oboroty dochodzą do 2500 obrmin to auto wpada w drobne wibracje (minimalne są odczuwalne na drązku zmiany biegów i kierownicy) i silnik buczy. I słychać to w całym aucie, nawet z przodu bardziej jak z tyłu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to generalnie skrzynie mogę wykluczyć. No to ja już nie mam pojęcia. Zobaczę jak wróci mi głowica z regeneracji to czy będzie lepiej. Może wałek rozrządu w wibracje wpada...ehh już cuda na kiju chyba wymyślam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo skoro wydałem pare złotych na nowe elementy to nie powinienem CHYBA słyszeć przynajmniej "budczenia". NIestety jest to wyrób mało znanej firmy z Polski. Czy może tak się dziać czy jechać i niech wymienia na nowy?

Po pierwsze primo jak wydech szczelny to auto powinno zgasnąć po zatkaniu szmatą (ręką etc). Po drugie primo zupełnie nowy wydech ma prawo wydawać metaliczny dzwięk przez kilkadziesiąt a nawet kilkasetset kilometrów do chwili tzw "wypalenia" się. Podejrzewam jednak , że przyczyną u Ciebie jest zakup taniego wydechu. Opisz dokładniej jaka firma. Wcale nie oznacza, że mało znana firma nie robi przyzwoitych wydechów i odwrotnie tak fatalnych spawów jak w przypadkach (polskiego tzn robionego u nas) firmowego Bossala nie widziałem w tej klasie produktów. Z wydechów polecam polską firmę IZAWIT. Ich aluminiowane produkty wkładam do swoich aut od lat. To dobry wybór pomiędzy jakością i ceną.

Zasada w fabryce samochodów jest taka , że tłumiki i wydech się projektuje pod kątem ciśnienia spalin, ich prędkości, temperatury itd. Zespawanie arkuszy blachy i sprzedawanie za kilka groszy nie ma nic wspólnego z ori wydechem, stąd i niepożądane efekty mimo iż nowo założone. Zatem zacznij od początku : co ty tam włożyłeś ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vivaldi no ale widzisz większość osób poleca Bosala. Nikt z nas nie jest alfą i omegą aby wiedzieć takie rzeczy. Spec od tłumików wstawił mi nawet dłuższy element elastyczny aby bardziej zmniejszyć drgania na układzie wydechowym. Jedna osoba mi powiedziała kiedyś że czasami meganki tak mają jak zakłada się nie oryginalne wydechy. No ale na oryginał mnie nie stać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ile kosztują "oryginały"?

 

U mnie też buczy przy 2800-3200 obr/min. Auto mam 3 lata (Megane 1.6 '96). Gdy go nabyłem było w nim bardzo cicho i nie było jakiegokolwiek buczenia - znajomi zazdrościli komfortu, a niektórzy z nich mieli wtedy nowsze auta. Obecnie mam polski katalizator i tłumik środkowy. Wymieniałem je w odstępie roku. Zaraz po wymianach nie było głośniej niż na Bosalu.

Później zerwała mi się przednia poduszka silnika. Wymieniłem (na nową oryginalną Sasic).

Głośność wewnątrz auta (na zewnątrz jest w normie) z miesiąca na miesiąc narastała.

 

Obecnie mam do wymiany tylni tłumik. Jakiego producenta tłumiki były montowane seryjnie? Gdy kupiłem auto był kompletny Bosal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SieQ czyli w megankach o silnikach 1.6 bylo cichutko nawet przy 120 kmh?? To co u Ciebie spowodowało to buczenie?? I czy jest ono tak głośne jak u mnie??

 

A i czy po zatkaniu wydechu ręką megane powinna zgasnąć?? Jeśli tak to po ilu sekundach?? Bo ja zatykałem i nie zgasła ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obejrzałem Twoje filmiki slawekhip. Masz bardzo wyraźny rezonans. Brzmi to poprostu jak dziura w wydechu.

 

U mnie jest inaczej, rezonans nie jest tak silnie skupiony wokół jednej prędkości obrotowej silnika. Przy jeździe na piątym biegu głośniej zaczyna robić się powyżej 90km/h. Przy 95-105km/h buczy. Dopiero przy 120km/h robi się ciszej.

Drugim problemem są mocne wibracje odczuwalne już przy jałowych 720 obr/min. Wcześniej tego nie było.

 

Ponawiam moje pytanie:

Jakiego producenta tłumiki były montowane seryjnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!