Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Układ wydechowy - "buczenie"


sirraf

Rekomendowane odpowiedzi

Moim zdaniem nie tak łatwo zadusić auto po przez zatkanie rury wydechowej..a napewno nie zrobi sie tego w 3 secundy. Prędzej 3 minuty. Trzeba aby wytworzyło sie niezłe ciśnienie w tym układzie! Jak głośno to kiepskie tłumiki. U mnie slychać jak buczenie wychodzi z końcówki tłumika. Na początek trzeba stwierdzić z kąd hałas pochodzi i tam sie skupić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra to macie jakieś filmiki jak to u was buczy??

 

[ Dodano: 2009-05-15, 12:50 ]

Ja dzisiaj zobserwowałem ze na postoju jak krece powyżej 2500 obrmin przy zamkniętych drzwiach to w środku zaczyna buczec, ale gdy otworze drzwi to buczenie prawie ustaje, słychac tylko silnik. Co to może byc, ze powoduje takie buczenie i to w takim przypadku dziwnym :-x :-x :-x

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

slawekhip: A przy odkręconych szybach?

 

Wydaje mi się, że na Twoim filmie (

) słychać przy 2500obr/min przerdzewiałą osłonę termiczną, która opada na wydech.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam u mnie inny silnik ale mam tkaie samo buczenie po przekroczeniu pewnych obrotów buczy jak by był jakiś tani wydech sportowy założony nie sprawdzałem narazie jeszcze wydechów, ale postaram się nagrać jak to słychać u mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

W weekend wymieniałem końcowy tłumik na rodzimy Edex 21.80.

Podczas jazdy próbnej lekko obluzowała mi się obejma między tłumikiem środkowym a końcowym. Luz był wystarczający, aby układ się rozszczelnił.

Objawy były identyczne jak u Ciebie - slawekhip. Identyczne wycie w kabinie, jak na Twoich filmach.

Posmarowałem łączenie pastą montażową do uszczelniania wydechów (do 600'C), wsunąłem rury mocniej i skręciłem. Buczenie ustąpiło.

 

Myślę, że masz "przedmuchy" właśnie w tym miejsu - na łączeniu tłumików.

 

Dodatkowo zespawałem zauważone za katalizatorem pęknięcia rury przy spawach uchwytu. Dało to dodatkowe zmniejszenie hałasu wewnątrz auta.

Bez warsztatowego podnośnika / kanału i odpowiedniego oświetlenia nie zauważyłbym tych pęknięć (podziękowania dla Ryśka).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Malefisto! skoro przy skrecie buczenie ustawlo to moze masz walnieta opone??

 

[ Dodano: 2009-06-16, 17:26 ]

Powodow buczenia i drgan moze byc wiele ale u mnie powodem byla uszkodzona poduszka pod silnikiem i nie pomoglo nawet jak wymienilem ta poduszke bo sie okazalo ze nowa bla jeszcze gorsza niz stara. Dopiero wymiana na oryginalna poduszke dala efekty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Panowie ja miałem ten problem przy 2 tyś obrotów tak do 2500 słychać było głośne drganie jak by jakaś blacha drgała.Obadałem sprawę na kanale i okazało się że w okolicy katalizatora jest takie podwieszenie wydechu po przez markę do gniazda poduszki skrzyni czy to może silnika ,no i obejma na rurze która łączy rurę z tą marką jest taka przetłoczona,to przetłoczenie zgniło przez co obejma miała luz około 3- 4 mm na rurze i to powodowało wibrację.Proponuję w tej marce przy wykorzystaniu istniejących otworów założyć obejmę z drutu w kształcie literty U z gwintem.Megi 1.6 66 kw 1998

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w momencie zakupu auta wydech wyglądał na nowy (środkowy oraz końcowy). Był też niesamowicie cichy żadnego pierdzenia, buczenia, rezonowania i.t.p. Po prostu cisza na postoju i w trasie. Ale co z tego. Przejechałem na nim zaledwie ok. 15tyś. km w tym zaledwie parę kilkusetkilometrowych tras ok.350 km w jedną stronę. Po jednej z nich auto zaczęło głośno pierdzieć. Powód: przepalony wewnętrzny płaszcz w końcowym tłumiku. Gdy go wymieniałem na nowy tani polski zamiennik, ten stary z zewnątrz dalej miał srebrny kolor i brak dziur. Ten nowy polski jest głośniejszy tzn. pomrukuje. Mechanik powiedział, że jeśli rura jest ścięta i wykręcona lekko do dołu to wtedy daje taki efekt. Ale mnie to nie przekonuje. Z drugiej strony inwestować 2x więcej w coś co służy do odprowadzania spalin i tylko trochę wolniej niszczeje to też dylemat...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!