Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Układ wydechowy - "buczenie"


sirraf

Rekomendowane odpowiedzi

Moim zdaniem nie tak łatwo zadusić auto po przez zatkanie rury wydechowej..a napewno nie zrobi sie tego w 3 secundy. Prędzej 3 minuty. Trzeba aby wytworzyło sie niezłe ciśnienie w tym układzie! Jak głośno to kiepskie tłumiki. U mnie slychać jak buczenie wychodzi z końcówki tłumika. Na początek trzeba stwierdzić z kąd hałas pochodzi i tam sie skupić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra to macie jakieś filmiki jak to u was buczy??

 

[ Dodano: 2009-05-15, 12:50 ]

Ja dzisiaj zobserwowałem ze na postoju jak krece powyżej 2500 obrmin przy zamkniętych drzwiach to w środku zaczyna buczec, ale gdy otworze drzwi to buczenie prawie ustaje, słychac tylko silnik. Co to może byc, ze powoduje takie buczenie i to w takim przypadku dziwnym :-x :-x :-x

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

slawekhip: A przy odkręconych szybach?

 

Wydaje mi się, że na Twoim filmie (

) słychać przy 2500obr/min przerdzewiałą osłonę termiczną, która opada na wydech.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam u mnie inny silnik ale mam tkaie samo buczenie po przekroczeniu pewnych obrotów buczy jak by był jakiś tani wydech sportowy założony nie sprawdzałem narazie jeszcze wydechów, ale postaram się nagrać jak to słychać u mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

W weekend wymieniałem końcowy tłumik na rodzimy Edex 21.80.

Podczas jazdy próbnej lekko obluzowała mi się obejma między tłumikiem środkowym a końcowym. Luz był wystarczający, aby układ się rozszczelnił.

Objawy były identyczne jak u Ciebie - slawekhip. Identyczne wycie w kabinie, jak na Twoich filmach.

Posmarowałem łączenie pastą montażową do uszczelniania wydechów (do 600'C), wsunąłem rury mocniej i skręciłem. Buczenie ustąpiło.

 

Myślę, że masz "przedmuchy" właśnie w tym miejsu - na łączeniu tłumików.

 

Dodatkowo zespawałem zauważone za katalizatorem pęknięcia rury przy spawach uchwytu. Dało to dodatkowe zmniejszenie hałasu wewnątrz auta.

Bez warsztatowego podnośnika / kanału i odpowiedniego oświetlenia nie zauważyłbym tych pęknięć (podziękowania dla Ryśka).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Malefisto! skoro przy skrecie buczenie ustawlo to moze masz walnieta opone??

 

[ Dodano: 2009-06-16, 17:26 ]

Powodow buczenia i drgan moze byc wiele ale u mnie powodem byla uszkodzona poduszka pod silnikiem i nie pomoglo nawet jak wymienilem ta poduszke bo sie okazalo ze nowa bla jeszcze gorsza niz stara. Dopiero wymiana na oryginalna poduszke dala efekty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Panowie ja miałem ten problem przy 2 tyś obrotów tak do 2500 słychać było głośne drganie jak by jakaś blacha drgała.Obadałem sprawę na kanale i okazało się że w okolicy katalizatora jest takie podwieszenie wydechu po przez markę do gniazda poduszki skrzyni czy to może silnika ,no i obejma na rurze która łączy rurę z tą marką jest taka przetłoczona,to przetłoczenie zgniło przez co obejma miała luz około 3- 4 mm na rurze i to powodowało wibrację.Proponuję w tej marce przy wykorzystaniu istniejących otworów założyć obejmę z drutu w kształcie literty U z gwintem.Megi 1.6 66 kw 1998

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w momencie zakupu auta wydech wyglądał na nowy (środkowy oraz końcowy). Był też niesamowicie cichy żadnego pierdzenia, buczenia, rezonowania i.t.p. Po prostu cisza na postoju i w trasie. Ale co z tego. Przejechałem na nim zaledwie ok. 15tyś. km w tym zaledwie parę kilkusetkilometrowych tras ok.350 km w jedną stronę. Po jednej z nich auto zaczęło głośno pierdzieć. Powód: przepalony wewnętrzny płaszcz w końcowym tłumiku. Gdy go wymieniałem na nowy tani polski zamiennik, ten stary z zewnątrz dalej miał srebrny kolor i brak dziur. Ten nowy polski jest głośniejszy tzn. pomrukuje. Mechanik powiedział, że jeśli rura jest ścięta i wykręcona lekko do dołu to wtedy daje taki efekt. Ale mnie to nie przekonuje. Z drugiej strony inwestować 2x więcej w coś co służy do odprowadzania spalin i tylko trochę wolniej niszczeje to też dylemat...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!