Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Fabryczny LPG z Francji - jest problem


srg

Rekomendowane odpowiedzi

Historia samochodu nie ma nic wspolnego z instalacją gazową. Instalacja jest zupełnie innym urządzeniem. Praktycznie ważna jest w niej tylko butla gazowa. To ona, jako urządzenie wysokociśnieniowe, wymaga specjalnej homologacji, specjalnego świadectwa uznania. Reszta to tylko dodatki, na ktore wystawiane sa ogólne numery homologacji. Butla bez tego swiadectwa ma wartość złomu. Takie swiadectwo legalizacji wystawia producent do konkretnej butli, po przeprowadzeniu specjalistycznych badan, nadając jej indywidualny numer.. To jak numer nadwozia, bez ktorego auta też Ci nie zarejestrują. Dlatego te wszystkie instalacje wymontowane z aut np. holenderskich sa bezwartosciowe, bo nie mozna oficjalnie zamontowac ich do innego auta. Poprostu nie mają homologacji. Dlatego do kontroli potrzebne jest to świadectwo, niezaleznie od dowodu rejestracyjnego auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udało się !!!

 

Okazało się w ASO, ze maja mój samochód "na serwerze" we Francji. Tzn ze maja tez jego specyfikację. Dostałem druczek ktory musze wypełnić i dołaczyc opłate 183 zl wyslac do Wawy i dostane potwierdzenie, ze gaz jest zalozony fabycznie.

I pewnie wtedy go zarejestruje.

 

Dowiedzialem sie o tym przez przypadek, kiedy ladowalem akukmulator. nie mogłem uruchomić RM, ponieważ sie zakodował (a nie mialem kodu) W ASO "na serwerze" był kod do mojej Megane... PLUS dowiedzialem sie o gazie..

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

kolego też kupiłem scenica z francji z gazem. i zarejestrowałem bez problemu.możemy porozmawiać / bo ja mam problem z użytkowaniem tej instalacji gazowej.może ty wiesz coś więcej. :mrgreen:

 

[ Dodano: 2007-03-04, 22:12 ]

kolego chyba niewarto wydawać kasy na tenpapierek z Renault bo homologacja ważna jest tylko 10lat a więc do2008r /cena nowej butli tokoszt 200-300zł homologacja znów na10lat i tak to nasczeka w przyszłym roku .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

janksz pisałeś coś o holenderskiej wersji.

Ja z taką kupiłem, nie miałem większych problemów z rejestracją w PL auta,

ale też w dokumantach nie widze ani słowa o gazie, homologacji itd (auto juz po przeglądzie).

 

Muszę mieć jakiś papier przy sobie, by jeździć z tą instalacją w Polsce?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli miałeś przegląd bez instalacji LPG. Fachoffffcy nie zauważyli, że samochód posiada instalację, czy na przeglądzie były tylko same dokumenty po pieczątkę?

Wymagane jest okazanie na przeglądzie homologacji na zbiornik i instalację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochód z komisu, więc przegląd robili dla nich (pewno znajmomi?).

Więc co, na kolejnym przeglądzie (gdzie indziej) moge mieć problemy, mam się starać o PL homologacje czy jak?

 

Gdy kupowałem wyraźnie im zaznaczyłem, że przegląd ma być tez instalacji, ale w papierach nie widze o tym ani słowa....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez waznego dokumentu legalizacyjnego na butle nic nie zrobisz. Nikt Ci takiego dokumentu nie wystawi, wiec instalacje masz raczej do wymiany. Świadectwo legalizacji butli musisz wozic z dowodem rejestracyjnym auta. Przykro mi. :-(

 

Możesz postraszyc komisanta, że świadomie wprowadził Cie w błąd i sprzedał Ci auto niezgodnie ze stanem faktycznym. Zażądaj unieważnienia umowy i zwrotu pieniedzy. Jezeli komisant robił przeglad i diagnosta ten przeglad zaakceptował, to tez ponosi odpowiedzialność za potwierdzenie nieprawdy. Niech wiec oni teraz się martwią, jak zjeść tę żabę. Życze powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś będe się z nim (komis) kontaktował, gdy wpłacałem zaliczke (10%) mowa była, że jest homologacja i samochód jest na przeglądzie w tym instalacji.

 

Po wpłaceniu kasy otrzymałem dokumenty, które przyszły z badań itd.

 

Teraz będe żadął albo 4000 zł na nową instalację i wywalenie starej,

albo umowa traci ważnośc,

 

albo postara się o te homologacje z Holandii - wystawiaja tam takowe?

Nie wiem czy to fabrycznie czy też niedawno założona.

 

W ogóle miał prawo nim przyjechać bez homologacji, bo auto przyjechało na własnych kołach ...

 

No i czy miał prawo zrobić pierwszy w kraju przegląd bez instalacji skoro ona była ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to sprawa jest prostsza, ale raczej będe się domagał tego dokumentu homologacji butlii - bo rozumiem, że tylko to jest niezbędne do dalszych przeglądów i dopuszczenia do ruchu?

 

[ Dodano: 2007-03-28, 12:47 ]

No więc koleś nie załatwi homologacji i uważa sprawe za zakończoną.

 

Ja mu tak tego nie zostawie, tym bardziej, że w czasie przegladu nie ma nic o gazie, faktura jest wystawiona na 5000 zł, a mam dowód że wpłaciłem wiecej (przelew z banku).

 

Już sam nie wiem, czy zostawić gaz (załzożyć nowy) czy też odinstalować go ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!