Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie :D

 

Wczoraj dzień zaczął mi się od KM. Meganka nie chciała odpalić i byłem zmuszony skorzystać z usług komunikacji miejskiej.

O samochodzie: rocznik 1998. Silnik 1.6e. LPG - KME Diego. Auto garażowane.

 

Dnie/tygodnie/miesiące wstecz zdarzało się:

1) że po uruchomieniu obroty silnika pływały w zakresie <500 - 1500 obrotów/min - przegazowanie chwilowe rozwiązywało problem. Po puszczeniu gazu obroty stabilizowały się w okolicach 750 obr/min.

2) że po wrzuceniu na luz w czasie jazdy (gdy silnik nie był jeszcze rozgrzany)... gasła.

3) że gdy stałą dłużej na słońcu, nie chciała odpalić bez wciśnięcia lekkiego gazu

 

4) auto kupiłem kilka miesięcy temu - zdarzyło się na początku, że nie było iskry i nie było słychać "ruchu pompy" po przekręceniu kluczyka. Podobno miał to być kłopot z immo, ale nie świeciła się kontrolka, próba strojenia immo przez kod z ASO też nie powodowała pojawienia się kontrolki... więc radziłem sobie przez "restart" - odpinałem na ok minutę sterownik lub jeden z zacisków na akumulatorze.

 

WCZORAJ:

Jak co rano poszedłem do garażu. Wsiadłem, przekręciłem kluczyk (nie zwróciłem uwagi czy pompa ruszyła), próba odpalenia...i porażka. Rozrusznik kręcił. Więc ponowiłem próbę, tym razem nasłu[ciach]ąc pompy. Ponieważ był słyszana, przekręciłem na "odpal". Zakręciło i silnik załapał. Obroty pływały między 500-1500. Przegazowałem. Gdy wydawało się że jest ok (dodam, że auto jeszcze nie przełączyło się na LPG) popuściłem gaz. Obroty były ok więc puściłem sprzęgło. Auto zgasło. Ponowna próba. Brak sygnału działania pompy. Kolejna próba i następne podobnie. Ok. restartujemy komp - niestety nic nie daje. Rozpinam akumulator. Również brak efektu. Odpuszczam, bo musiałem już do pracy się śpieszyć.

Po południu wróciłem do garażu...

Zaczęliśmy od sprawdzenia pompy. Jeżdżę głównie na LPG. Tak w granicach 1500-2000km/miesięcznie. W baku nigdy nie jest sucho - staram się utrzymywać poziom paliwa w granicach od 1/4 do 1/2 baku.

Po podłączeniu pompy bezpośrednio do akumulatora - pompka działa. Jakie napięcie powinno dochodzić do pompy? Zmierzono że jest ok 9,3V...i tu dziwna rzecz. Pompa podłączona bezpośrednio z akumulatora działała na stykach "górnym i dolnym bezpośrednio pod nim", natomiast napięcie na wtyczce którą są zakończone kabelki dochodzące do pompy pojawiało się między "górnym i dolnym środkowym zaciskiem we wtyczce" (ktoś kto tą wtyczkę od pompy widział będzie wiedział o co mi chodzi - zrobiłem fotkę, zaznaczę o co mi chodzi i dodam). No i napięcie mierzone wynosiło 9,34V.

 

Natomiast pod maską...sprawdziliśmy że brak jest iskry.

 

Rozpinanie sterownika, odpinanie akumulatora... nie pomogło. Co zrobić aby wyleczyć meganke?

 

1. Czy może to być immo? Jak sprawdzić że na pewno mam immo aktywne? (syrena jest odpięta, żadne kontrolki od alarmów nie migają, zamek centralny=dodatkowy element, lampka od immo nie miga).

 

2. Kabelki do pompy paliwa wchodzą 4: dwa białe, brązowy i czarny. Brązowy i jeden biały są cieńsze i dotyczą jak myślę czujnika poziomu paliwa w zbiorniku. Biały grubszy to plus, a czarny to minus. Patrząc na wtyczkę od strony kabelków... wchodzą one w inne miejsca na wtyczce niż udało się zmierzyć napięcie.

Zmierzone napięcie jest między masą pompy a czujnikiem ilości paliwa w zbiorniku?

 

3. Dokąd "idą" te kabelki od pompy paliwa? (gdzie jest drugi koniec tego kabla - są zasilane wprost ze sterownika, czy przez przekaźniki w skrzynce?)

 

 

4. Czy brak iskry i problem z pompką może znaczyć że immo jest w moim aucie aktywne? Tudzież jakaś inna ch...jowa automatyka tak się objawia?

 

5. Jakie złącze disgnostyczne OBD, OBD2 jest w mojej megance? WIem że jest ono w kabinie przy bezpiecznikach, ale zakładając, że chciałbym dokupić adapter złącze diagnostyczne-złącze USB muszę wiedzieć w jakim standardzie jest wykonana komunikacja. Gdzie znaleźć info na ten temat?

 

6. Proszę o pomoc :D

 

PS. Gaz jest sekwencyjny. Silnik nigdy przeze mnie nie był odpalany "wprost" z LPG. Bezpieczniki w skrzynce bezpiecznikowej OK (dzwonione miernikiem). Wyłącznik "wybijakowy" na swoim miejscu.

Wiem, że falujące obroty to wina silnika krokowego. Miałem zamiar to naprawić w najbliższym czasie.

 

 

2aflrtv.jpg

 

jl1hmf.jpg

 

33ljur5.jpg

 

[ Dodano: 2009-05-21, 20:56 ]

W dniu dzisiejszym dalej szukałem powodu usterki.

 

Zauważyłem, że przekaźnik od pompy paliwa nie zmienia położenia swojego styku po przekręceniu kluczyka w stacyjce.

 

1) Przyłożenie zworki między styki 3 i 5 (rys poniżej) powoduje ruch pompy. Naturalnie nie ma znaczenia w jakiej pozycji jest kluczyk.

2) Jeżeli kluczyk w stacyjce jest w pozycji "wyłączony" to napięcie jest tylko na styku oznaczonym na moim rys nr 3.

3) Przekręcenie kluczyka w stacyjce, powoduje pojawienie się napięcia na styku oznaczonym przeze mnie nr 1.

 

W tym momencie przekaźnik powinien zmienić położenie swojego styku. Nie dzieje się tak gdyż brakuje masy (gdy do styku oznaczonego nr 2 podłączona została masa bezpośrednio z silnika, styk "klepał").

 

2w4kznm.jpg

 

Do styków gniazda (podstawy) przekaźnika są przyłączone następujące przewody:

Styk nr 1 - cienki żółty (wygląda na to że tym przewodem przychodzi plus po przekręceniu stacyjki)

Styk nr 2 - dwa cienkie białe (najprawdopodobniej masa :D skąd przychodzi?)

Styk nr 3 - gruby czerwony (plus na stałe)

Styk nr 4 - do tego styku nie jest podłączony żaden przewód

Styk nr 5 - gruby biały (z pewnością przewód biegnie w kierunku pompy paliwa - nie wiem czy bezpośrednio, ale po podaniu plusa na ten styk słychać że pompka pracuje).

 

Czy ktoś może mi powiedzieć w którym kierunku biegną te dwa cienkie białe przewody?

Czy ktoś może mi podesłać schemat systemu sterowania silnika? i w ogóle schematy elektryczne?

 

PS. Ten moduł, który można znaleźć pod sufitem jest odłączony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
        • Like
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!