Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Podczas egzaminu...


janiol13

Rekomendowane odpowiedzi

no ale ciemnemu adeptowi sztuki jazdy można wszystko wcisnąć. Swoją drogą piękne są polskie przepisy. Ostatnio słyszałem o przyznawaniu punktów karnych na samochód a nie na kierowcę. To jest dopiero absurd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w takim przypadku ud.pia sie egzaminatora i ma poważne problemy, łącznie ze utratą pracy- jeśli nastąpi kolizja podczas jazdy z kursantem.

Poznałem z bliska taki przypadek.

Widzę to inaczej: było na egzaminie i gościu wykpił się tym, że kursant już zdał a to trafiło się po zakończeniu egzaminu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Decyzja o tym czy zdał jest przekazywana ustnie, w samochodzie, po powrocie do ośrodka egz.

Inaczej mówiąc - jest z tego nagranie, więc łatwo to udowodnić. Jesli nagranie zaginęło - to nie ma dowodu, że kursantka nie wykonała jakiegoś polecenia, a więc całą odpowiedzialność bierze egzaminator.

Poza tym - nawet jeśli kursantka była na dobrej drodze do tego, żeby zdać to nadal NIE MA prawa jazdy! Jak więc do mają jej te pkt karne przyznać? Czerwoną różę na ramieniu jej wytatuują?

Ponadto jest tak jak napisał scar - w trakcie egzaminu PEŁNĄ ODPOWIEDZIALNOŚĆ FINANSOWĄ za szkody ponosi egzaminator. On jest tam nie tylko po to, aby pierdzieć w fotel, ale również żeby dbać o bezpieczeństwo osoby, która ledwo co skończyła 30h godzin kursu jazdy, jak również powierzonego mu mienia! Jeśli zaszła taka sytuacja, w której kursant nie wykonuje polecenia to on ma obowiązek doprowadzić do bezpiecznego zatrzymania i wywalenia kursanta zza kierownicy. Podkreślam - obowiązek. To jest jego praca, za to (też) bierze pieniądze.

Jeśli wskutek gwałtownego hamowania ktoś wjechał im w dupę to nadal jest nagranie, na którym słychać (powinno być słychać) jakie polecenia wydawał egzaminator, jak również czy w trakcie (umówmy się na chwilę) mocnego hamowania podjął jakiekolwiek środki (wydał polecenia) mające doprowadzić do złagodzenia (uczynienia bezpieczniejszym dla innych uczestników ruchu) tegoż hamowania.

 

Tym niemniej znamy tylko relację prasową, która może być pełna niedomówień, ergo przekłamań.

Nie dalej jak wczoraj czytałem w Gazecie niezły numer. Gość wrócił do samochodu i zauważył, że ma obcierkę. Taksówkarze, którzy byli świadkami zajścia opisali mu samochód i kierowcę, młody człowiek ruszył we wskazanym kierunku, samochód znalazł, ale kierowcy już w nim nie było. Były jednak ślady obcierki. Wezwał Policję, ta technika, spisali, porobili zdjęcia i notatkę. I wlepili chłopakowi mandat, bo jak pokazał gdzie stał to się okazało, że w niedozwolonym miejscu. I jaki był ton gazety? "Policja ściga ofiary, a nie sprawców". A prawda jest taka, że jak gość stał w złym miejscu to Policja musi mu dać mandat, co zresztą (zaskakująco uczciwie) Gazeta wyjaśniła cytując przedstawiciela Komendy opisującego tą zasadę. A dlaczego nie biegała za kierowcą, który spowodował obcierkę? Bo to się robi na wniosek poszkodowanego - to on musi wystosować żądanie dostarczenia mu danych sprawcy i jego polisy OC i Policja MUSI mu te dane przekazać (a więc - sama musi je znaleźc). Co więcej - robi to bez problemu, to bardzo normalna i codzienna procedura! Ale to nie znaczy, że na hasło "aport" policjanci rozbiegną się po dzielnicy przynosząc głowę sprawcy w zębach! A taki był ton cytowanych wypowiedzi młodego człowieka.

Jednakże to byłoby za proste, przecież o wiele lepiej w artykule wygląda "Policja nie robi nic aby ując sprawcę, a poszkodowanego nęka mandatami za parkowanie w miejscu niedozwolonym" (biedaczek...).

Tym przydługim opisem zmierzam do konkluzji - ostrożnie komentujmy "sensacje" z prasy - tak drukowanej jak i elektronicznej. Może się okazać, że wielu rzeczy po prostu nie napisano, bo wtedy brzmienie byłoby zbyt prozaiczne na wywołanie zainteresowania, a przecież to "szum", a nie banał robi sprzedaż.

Że o ostatnim numerze z zakończeniem produkcji Laguny wspomnę tylko dla przykładu :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pecado, dobrze napisane.

Dodam tylko, że punkty można dostać gdy już ma się w kieszeni plastikowy dokument, a na niego trzeba czekać ok 10 dni. Dopóki kierowca nie odbierze dokumentu nie może jeździć samochodem. Wniosek jest prosty, artykuł został napisany, żeby autor mógł wyrobić normę w pracy.

 

P.S. gojgien, ten tekst ze skrzyżowaniem przypomniał mi dowcip:

Gość potrącił babkę no i ta spadła z roweru. Cala leży na trawie, tylko głowa na krawężniku. Policjant robi notatkę:

-Ręce, nogi, tułów poszkodowanej leżą na trawie, natomiast głowa leży na krawę... krawę... cholera, głowa też leży na trawie! :D

Sorry za OT :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiem dlaczego, nie wiedzieli jak poprawnie napisać "skrzyżowanie" na blankiecie
dokładnie tak było :!::!: :-> . Szkoda, że zobaczyłem to po kilku dniach, bo może "mugłbym pomuc". Uśmiałem się do łez :D gdy to przeczytałem
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!