Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zakup Scenika II benz.2,0 16V jakie typy silników ?


witman

Rekomendowane odpowiedzi

Mój kuzyn chce zakupić Scenika II z najmocniejszym silnikiem benzynowym

Wiem, że najmocniejszy to 2,0T 165KM na bazie F4R

 

Przeglądając oferty w internecie znalazłem kilka modeli z silnikami 148,149 lub 150KM

 

http://www.otomoto.pl/ind...how&id=C8683432

 

Wyglądało by na to,że są to silniki F5R (z bezpośrednim wtryskiem tzw. 2.0 IDE), abo F7R

 

Kto może to potwierdzić ???

 

Jakie silniki 2,0 16V były stosowane w Scenikach II (oprócz 2,0 16V F4R 135KM i 2,0T 165KM) ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

benz 1,4 16v 100 KM

benz 1,6 16v 110 KM

benz 2,0 16v 135 KM

benz 2,0 16v Turbo 165 KM

Diesel 1,5 dCi 80 KM (puis 86 KM)

Diesel 1,5 dCi 100 KM (puis 106 KM)

Diesel 1,9 dCi 120 KM (puis 125ch, puis 130 KM)

Diesel 2,0 dCi 150 KM

 

Versions BVA

 

benz 1,6 16v 110 KM

benz 2,0 16v 135 KM

Diesel 1,9 dCi 130 KM (4 biegi)

Diesel 2,0 dCi 150 KM (6 biegiowy ruszył w wrześniu 2006)

 

to co wiedzałem to przetłumaczyłem

 

nie wiem co francuzi nazywają "BWA"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

benz 1,4 16v 100 KM

benz 1,6 16v 110 KM

benz 2,0 16v 135 KM

benz 2,0 16v Turbo 165 KM

Versions BVA

benz 1,6 16v 110 KM

benz 2,0 16v 135 KM

 

Zgadza się, to jest dla mnie jasne

więc zastanawia mnie nadal co za silniki 150KM benzynowe są w Scenikach II albo to jest F5R, albo F7R

Nigdzie nie mogę zdobyć informacji o tym

A są takie napewno

 

http://www.otomoto.pl/ind...how&id=C8683432

 

Rozmawiałem też z jednym ze sprzedawców Scenika II z silnikiem 110kW(150KM) i twierdził,że tak ma w dowodzie rej.wpisane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cięcie

pod tym linkiem był właśnie Scenic II z silnikiem benzynowym 110kW(150KM) rok prod. 2004

 

Nie cytujemy posta w całości, pisząc bezpośrednio pod nim. Naruszasz regulamin. <ok>- gojgien

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NO właśnie szukam takiego po wszystkich portalach i nic :-/ . Są tylko turbowane ;-) 165KM

 

[ Dodano: 30-05-2009, 19:57 ]

Cyba, że taki ale to Scenic I

Link

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To był napewno Scenic II 2004r.

Choć ten link do Scenika I też jest ciekawy i w jakiś sposób potwierdza,że w Scenikach były silniki 150KM (bez turbo)

A Renówka produkowała przecież takie F5R i F7R

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witman, chyba masz rację. Ja miałem Scenica I PhII tylko nie 4x4 i miałem silnik 150 KM( tak wynikało z papierów) nikt nie chciał mi wtedy wierzyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój wcześniejszy Scenic I 2,0 16V miał 140KM (5 biegów) i zamiatał o wiele lepiej niż Scenic II 135KM (6 biegów) ten nowy jest coś cienki

Ryję teraz w necie czy nie można mu zrobić remap ECU

Ponoć można do 156KM bez zmian dolotu i wydechu <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A Renówka produkowała przecież takie F5R i F7R
Ano produkowała. F5R czyli IDE, oraz F7R to z tego co kojarzę, "7" oznacza z czego wykonany jest blok lub głowica. Ogólnie, nie aluminium. Ani jednego, ani drugiego nie ma w MII.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może ktoś wie co oznaczają takie symbole przy silnikach 2,0 16V F4R

 

F4R 2.0 Engine CB0M,CB1C,CB15,CB1G,CB1N,CB1S,CB1T,CB20,CB21,CB22,CB2P CB6K,GC12,K012

 

Jak widać jest ich sporo <ok>

 

[ Dodano: 2009-06-02, 22:07 ]

No chyba, że te wszystkie 150 konne silniki w Sceniku II były po małym tuningu

 

http://www.fastchip.nl/media/logs/pa/CB0M_C&B.jpg

 

http://www.fastchip.nl/media/logs/pa/CB0M_Schrick.jpg

 

z tego co widać na wykresach można zrobić remap ECU i wycisnąć 115kW (156KM)

i podnieść trochę moment z 174Nm na 194Nm <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Trochę nie miałem czasu na zabawę w podniesienie mocy i momentu. Choć problem nadal mnie męczy. Ostatnio jeździłem moim starszym Sceniczkiem z 2003 roku i miło było depnąć i poczuć te 140KM. W tym SII nowym nie ma już tego powera, czyżby te 5KM mniej, aż tak pomniejszało jego osiągi ? a może to wina skrzyni 6 biegowej i innego rozkładu mocy.

W sprawie SII rozmawiałem z kilkoma specami z branży tuningowej, którzy twierdzili że w sposób elektroniczny wiele się nie da zrobić.

Pozostaje turbina lub kompresor lub wymiana na SIII z silnikiem TCE, lecz tu też lipa, bo 2,0TCE 180KM do SIII nie zakładają.

Swego czasu przejechałem się SII z 2,0T podkręconym do 183KM to była jazda, nawet te rewelacyjne diesle przy nim to popierdułki, silnik pięknie ciągnął od 1800obr do prawie 5500obr, a nie jak w dieslach przez chwilę i szybko zmiana biegu, aby znowu przez chwilę mieć trochę NM.

Nie jestem kierowcą rajdowym, ani szybkim czy wściekłym, aczkolwiek lubię wyprzedzać bezpiecznie bez obaw wiedząc, że dysponuję odpowiednią mocą na taki manewr.

Auto które waży 1,5tony powinno mieć minimum 150KM, przykład gama silników jaka jest w Espace minimalny 1,9dci max. 3,5 V6.

W moim SII 135 konnym jak załaduje bambetle sprzęt narciarski, box na dach, 5 osób i trzeba wyprzedzić TIRa lub dwa pod górkę to już nie ma czym jechać. Podobna sytuacja jest w SII 1,9dci 130KM mojej siostry.

Jeśli coś zrobię u siebie to dam znać na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dużo też ryłem po forach w sprawie silnika 2,0 16V F4R lecz nic konkretnego nie znalazłem.

Nikt z forum nie odezwał się w tej sprawie poza tymi co chcieli by tego samego :)

Mnie naprawdę by wystarczyły takie osiągi jakie były w poprzedniej wersji 140konnej.

Rozpatrywałem już nawet dołożenie turbo lub kompresora lecz okazało się, że dużo grzebania.

W kwocie 1500zł jeden z warsztatów zaproponował 7 do 10% poprawienia osiągów i chyba się na to skuszę. Dam znać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!