Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Interface do sterowania przy kierownicy


Rekomendowane odpowiedzi

kamakaze, nie musialem NIC modelować. Głośniczki weszły do drzwi bez problemu z tą uwagą że osadzałem ich głęboko w miejscu starego głośnika lecz są przykręcone za pomocą długich śrub porzez dołączony do kompetu kołnierz z osłonką. Osadzenie głośnika nowego dokładnie w miejscu starego powinno być lepsze z powodu umieszczenia głośnika pod delikatnym kątem do góry przez co dźwięk powinien się lepiej rozchodzić. Zrobię to jak tylko będe miał czas. Różnica jest KOLOSALNA. Dźwięk super.

 

Aha, zapomiałbym. Mały problem miałem z zamocowaniem wysokotonowych głośniczków. Stare są zamocowane oryginalnie w takich zaczepach, a z nowymi miałem problem bo nijak nie mogłem ich umieścić. Mogłem oczywiście zamocować je na osłonce ale chciałem schować żeby nie było ich widać. Ostatecznie w strarych głośniczkach w plastiku którym są zaklejone wyciąłem je. Zrobiłem taki twór dremelkiem żeby nowe weszły. Po czym włożyłem zaczepy i wszystko pięknie gra.

Jestem zadowolony. Jeszcze kiedyś wymienię tylne głośniki aby wyrównać brzmienie i osiągnąć lepszą przestrzenność dzwięku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kipi - jakieś dystanse były w komplecie czy dokupiłeś ? Możesz wrzucić jakieś foto ? Byłoby ekstra bez wycinanek zainstalować ten sprzęt. Nie mam warunków do poważniejszych operacji (parking przed blokiem) i chciałbym zerknąć zanim dokonam jakiegoś zniszczenia :-P

 

No to szukam radia, a później piszę po interfejs...polecacie coś konkretnego ?

 

// edit - wybrane radia : czeka mnie głębsza analiza ich możliwości, ale już teraz proszę o komentarze dot. podanych modeli. A do tego wszystkiego CTSRN005 - jak wybiorę radio to potwierdzę jego działanie z interfejsem u sprzedawcy.

 

ALPINE CDE-111RM

CLARION db288rusb

ALPINE CDE-9880R

JVC KD-R601

PIONEER DEH -P 3100 UB

Clarion CZ209ER

JVC KD-R511

 

Idę kimać, pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jastu, zamiast PIONEER DEH -P 3100 UB polecam brać pod uwagę model 4100 (posiada gniazdo na kartę SD pod panelem więc możesz zrezygnować z pemdrive i płyt CD). Jedyne co jest irytujące w tym modelu (może i całej serii) to joystick. Skoro wytypowałeś je rozumiem że macałeś w sklepie ? Bo często fotka to jedno a real sprawia że jednak coś ci nie leży. Ze względu na markę polecane są Alpine i Clarion, ale jak mówie trzeba się przyjrzeć bliżej tym modelom.

 

Co do głośników - to te dystanse (obręcze) były w komplecie. Ja to nazwałem dystanse ale są to plastikowe koła które przykręcasz razem z głośnikiem do drzwi i w nie wkłada się maskownicę z siatką z napisem HERTZ.

Te obręcze są na tyle fajne że idealnie wchodzą we wgłębienia w drzwiach po wyjęciu oryginalnych maskownic.

Tutaj na tej aukcji możesz zobaczyć jak wygląda komplet:

http://allegro.pl/item1142247480_glosniki_...tz_dsk_130.html

Te dystanse (obręcze) o których ja pisałem to w nie wchodzi ta siateczka po lewej stronie fotki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O to chodzi ? Karta SD fajnie schowana, ale faktycznie szkoda że jest joystick. Co do tych dystansów - dobra wiadomość ;-)

 

Jedna rzecz w seryjnym radiu, za którą będę naprawdę płakał - automatyczna regulacja głośności podczas przyśpieszania/zwalniania :cry: no chyba że da się to jakoś poustawiać, bo macanie co chwilę pilota to żadna radość ?

 

//edit

Problem rozwiązany - niektóre radyjka mierzą poziom hałasu i same regulują poziom volume (np. u Pioneer'a to się nazywa ASL)

 

// edit

Podsumowując :

- interfejs tylko do Pioneer, Alpine i JVC

 

Co do radia : wymyśliłem sobie, że radyjko ma automatycznie regulować Volume zależnie od hałasu otoczenia i że ma mieć USB z tyłu lub SD pod panelem....i przy tych wymaganiach zostaje tylko seria DEH Pioneer'a z joistick'ami :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odnośnie sterowania do UPDATE LIST!!

Jestem po rozmowie telefonicznej z gościem z www.piloty.pl Póki co, nie posiadają jeszcze adaptera umożliwiającego wyświetlanie informacji na update list (mają taki w planach, ale na razie odległych), jest to tylko możliwe w tuner list. Jeżeli chodzi o update - robią moduły umożliwiające sterowanie z oryginalnego pilota. Czas wykonania ok. 5dni, cena 129zł +przesyłka.

Moduł pasuje do Pioneer'a. Clarion'a, JVC i chyba Alpine (o ile dobrze zrozumiałem).

 

Jeżeli ma ktoś inny pomysł, namiar na moduł współpracujący z wyświetlaczem to proszę o info.

Wiem, że tme oferuje moduły connects2, ale cena 319zł +przesyłka i jak dla mnie to trochę za drogo;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kamakaze, tylko nie zapomnij, że connects2 dziala doskonale w przeciwieństwie do tych tańszych modeli. Różnica 200 zł. przy audio wartym wiele więcej, faktycznie oszczędność kolosalna. Już pisałem o działaniu takiego sprzętu w innym aucie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

antonescu sugerujesz że ten moduł nie działa poprawnie? Gdybyś raz jeszcze mógł wyrazić swoją opinię na jego temat, będę wdzięczny. Nie powiem 200zł, jakby nie było to kasa którą można by przeznaczyć na głośniki.. no to jestem w lesie;/ Może faktycznie szarpnąć się na ten z connects2?

proszę o opinie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznę od tego, że ludzie od pilotów są dziwni. Gadka o pojawieniu się interfejsu do renault powtarza się od kilku lat. Widziałem ich wyrób w oplu, dało się go używać tylko czas reakcji był tak spowolniony, że szkoda słów. Connecta mam u siebie z radiem sony i wszystko działa pięknie z wyjątkiem braku tagów mp3. Ale to akurat jest wina starego auta a nie interfejsu. Informacje radia działają normalnie. Moja rada jest taka: kup sobie radyjko i zdecydujesz czy interfejs jest tobie potrzebny czy nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

antonescu, ja właśnie jestem na etapie dochodzenia który kabelek jak wpięty do pilota, aby przesłać to do piloty.pl. Zabiłeś mi ćwieka tą szybkością pracy ich interfejsu.

 

Właśnie przeglądam oferte interfejsów na TME i [moje autka to Scenic 2004]:

- w zasadzie to żaden nie pasuje bo:

1. Ten wg rocznika by pasował:

http://www.tme.eu/html/PL/_framesymbol/ram...5_PL_pelny.html

ale ja posiadam żółtą złączkę którą jak przypuszczam przychodzą sygnały z pilota a ten interfejs nie posiada takiej złączki...

2. Wg wtyczek (istnienie małej żółtej) powinien podejść ten:

http://www.tme.eu/html/PL/_framesymbol/ram...7_PL_pelny.html

... ale ta cena....

3. Wg rocznika i wtyczki podejść powinien ten:

http://www.tme.eu/html/PL/_framesymbol/ram...6_PL_pelny.html

... ale nie ma wprost napisane że Scenic II (choć piszą że Megane)

 

 

I teraz na co patrzeć, czym się kierować. Mam radio Alpine i z tego co jestem zorientowany to sterowanie na nim jest realizowane przez gniazdko w standardzie mini jack a więc żaden z powyższych tego nie oferuje.

I teraz co robić ? Czy tme są na tyle fachowi że pomogą? Jak jest/było w twoim Scenic'u?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kipi, w sony też mam mini jack i w interfejsie była taka wtyczka. Nie pamiętam jaki to był model, chyba 003. Teraz widze, że kabelki z jackiem sprzedawane są osobno, w tme są po 14 zł, poszukaj dokładnie. Do alpine też jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

antonescu, tak, właśnie widzę że wtyczki osobno. Nie pamiętasz czy w swoim wozie masz żółtą wtyczkę? Bo skoro masz wersję 003 to nie korztasz z żółtej wtyczki ? Czy mółbyś to sprawdzić i wyjąć radio (to dość prosta operacja)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jest to prosta operacja. Upchany zestaw głośnomówiący, interfejs, kable do wzmacniacza (rca 6 sztuk) i usb. Wyciągnąć to bułka z masłem ale włożyć z powrotem to już nie tak łatwo. Strasznie tam mało miejsca.

-Właśnie coś mnie oświeciło. Kiedy kupowałem interfejs były dostępne wersje CTSRN i CTDRN, pewnie coś się zmieniło. Za to teraz jest w sprzedaży uniwersalny interfejs can-bus. Skontaktuj sięz alcar z Warszawy, kupowałem u nich kilka lat temu i doskonale wiedzieli co z czym i do czego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale zamieszanie;/ Dzwoniłem do alcar z Warszawy. Jeżeli chodzi o moduł który obsłuży wyświetlacz, to gościu twierdzi że tylko radia sony! Koszt (u nich 350zł) i jest to moduł connects2. Facet twierdzi że innej firmy radio nie wyświetli info na wyświetlaczu seryjnym.. Do innego radia można u nich nabyć interfejs za 250zł, ale jak już zaznaczyłem bez opcji wyświetlacza. Nie zdążyłem dodzwonić się tme, bo tam się chce upewnić;/ Robi mi się już z tego wszystkiego bigos w mózgu;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tme, też już rozmawiałem ale niewiele to wyjaśnia. Facet proponuje mi CTSRN003 -jego zdaniem ten. Na pytanie dlaczego nie CTSRNOO5 odpowiada, że raczej ten starszy. Dowiedziałem się też Renault jest na tyle specyficzne że wyprodukowane w jednym roku samochody mogą znacząco róźnić się instalacją (wow! całkiem istotne spostrzeżenie). Podsumowując, nie dają gwarancji, że będzie pasowało;/

Jak dla mnie to głupota kupować coś, co nie ma 100% potwierdzenia. Zwłaszcza, że koleś twierdzi że dobrze gdyby zamontowali mi to w jakimś zakładzie car audio "żeby było dobrze podpięte".. :-/

 

Chyba zakończe poszukiwania na Izotechu.. niech jest za 150zł, ale podjadę dostanę do ręki i albo sam zamontuję albo skoczę gdzieś w Krakowie, bo firm jest pełno i zrobią na cacy. Trudno, będzie bez wyświetlacza. Byleby tylko polecenia nie spóźniały, jak pisał antonescu

Jest jeszcze opcja Pioneer'a jak zapewniają w car audio w Mysłowicach -impreza kosztuje 449zł i działa wyświetlacz. Twierdzą że zamontują mi to na miejscu z radiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!