Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane II 1.4 czy 1.6?


mroko

Rekomendowane odpowiedzi

Upatrzyłem sobie dwie Meganeczki:

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C8327698

http://moto.allegro.pl/item651909534_renau...5_stan_bdb.html

 

I teraz pytanie którą lepiej wybrać?

 

Generalnie szukam Kombi z niedużym silnikiem benzynowym. Z początku myślałem o 1.6 ale po przeczytaniu kilku postów o KZFR przyznam szczerze że nie uśmiecha mi się co chwile wymieniać rozrząd w samochodzie.

Chciałbym dowiedzieć się trochę więcej o 1.4. Czy ten silnik nie posiada jakiś wad jak 1.6 i czy te 98KM wystarcza w takim samochodzie <ok>

 

Z góry dzięki za info.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posiadam silnik 1.4, ale 82KM i w htb, i nie jest demonem prędkości ani też przyśpieszenia, jak również z danych technicznych wynika że 1.6 ma mniejsze spalanie aniżeli 1.4 <ok> Nie wiem, jak 1.4 sprawowałby się w kombi, jednak sądzę że jeżeli auto ma rzeczywiście służyć do transportu różnych dziwnych rzeczy lepiej zainwestować w mocniejszy silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli masz możliwość wyboru nie pakuj się w 1.4 <ok> osobiście uważam, że 1.6 jest jednym z lepszych silników w tym modelu... Spalanie większe o ok litr natomiast wrażania z jazdy niebo a ziemia <ok>

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam 1.6 i 1.4 tez jedzilem - hatch 5d. Polecam 1.6 znaczna roznica i spalanie w sumie sie nie rozni jak jezdzisz dynamicznie to nawet moze 1.4 Ci wiecej wypije. u mnie 1.6 przy w miare dynamicznej jezdzie mi pali 9,2 gdzies.

 

PS. 1.4 nie ma problemu z KZFR?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silniczek 1.4 jak najbardziej nadaje się do Meganki - ale tylko pod warunkiem, że jeździsz sam, bez bagażu i kręcisz go wysoko lub nie potrzebujesz super dynamiki. Z mojego 6-letniego doświadczenia mogę stwierdzić, że:

- dynamiczny nie jest (tylko 127 Nm - 1.6 ma bodajże 151 Nm),

- pali stosunkowo mało (w lecie można przy spokojnej jeździe zejść do 6,5l/100),

- jeśli już wyrzuci się cewki Sagema i wymieni na np. Beru to raczej nic się nie popsuje,

- całkiem cichy poniżej 3500 obrotów.

A co do tych linków: osobiście bym nie brał pod uwagę tej 1.4 - golas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak wszyscy polecają 1.6 ale oglądałem już 3 meganki 1.6 i wszystkie miały popsute to słynne koło KZFR. Wszystkie grzechotały przy odpalaniu. Normalnie nie wiem co ma robić. Aż przychodzą mi myśli o zrezygnowaniu z zakupu Megi i kupieniu czegoś z innej stajni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zastanów się nad... dCi <ok>

Mnie KZFR skutecznie wyleczyło z poszukiwań 1.6. Co do wyboru 1.4 - chyba najlepiej będzie jak się sam przejedziesz i ocenisz czy będzie dla Ciebie wystarczający. Tu możemy sobie wirtualnie pisać, ale w rzeczywistości każdy ma inne odczucia. Zapytaj "CareK" czy jest zadowolony ze sowjego 1.4 w MI GT <ok>

 

PS. warmplace

1.4 nie ma KZFR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cięcie

 

Poliftowe Meganki mają zdaje się już ten cały wynalazek zwany KZFR poprawiony, czyli podobno bezawaryjny. Ale to już trochę większe pieniążki są za takie autko, a widzę że autor wątku celuje gdzieś w roczniki 2004.

 

Pierwsze i ostatnie ostrzeżenie! Regulamin się kłania!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mów mi, że chcesz znów pakować się w 1,4 - demona szos. Nie myślałeś nad czymś większym? np. http://moto.allegro.pl/item646230631_peuge...limatronik.html

Albo benzynkę 1,8. Kolega takim zrobił 500tyś. i bez problemu odsprzedał sąsiadowi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!