Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane II 1.4 czy 1.6?


mroko

Rekomendowane odpowiedzi

Upatrzyłem sobie dwie Meganeczki:

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C8327698

http://moto.allegro.pl/item651909534_renau...5_stan_bdb.html

 

I teraz pytanie którą lepiej wybrać?

 

Generalnie szukam Kombi z niedużym silnikiem benzynowym. Z początku myślałem o 1.6 ale po przeczytaniu kilku postów o KZFR przyznam szczerze że nie uśmiecha mi się co chwile wymieniać rozrząd w samochodzie.

Chciałbym dowiedzieć się trochę więcej o 1.4. Czy ten silnik nie posiada jakiś wad jak 1.6 i czy te 98KM wystarcza w takim samochodzie <ok>

 

Z góry dzięki za info.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posiadam silnik 1.4, ale 82KM i w htb, i nie jest demonem prędkości ani też przyśpieszenia, jak również z danych technicznych wynika że 1.6 ma mniejsze spalanie aniżeli 1.4 <ok> Nie wiem, jak 1.4 sprawowałby się w kombi, jednak sądzę że jeżeli auto ma rzeczywiście służyć do transportu różnych dziwnych rzeczy lepiej zainwestować w mocniejszy silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli masz możliwość wyboru nie pakuj się w 1.4 <ok> osobiście uważam, że 1.6 jest jednym z lepszych silników w tym modelu... Spalanie większe o ok litr natomiast wrażania z jazdy niebo a ziemia <ok>

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam 1.6 i 1.4 tez jedzilem - hatch 5d. Polecam 1.6 znaczna roznica i spalanie w sumie sie nie rozni jak jezdzisz dynamicznie to nawet moze 1.4 Ci wiecej wypije. u mnie 1.6 przy w miare dynamicznej jezdzie mi pali 9,2 gdzies.

 

PS. 1.4 nie ma problemu z KZFR?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silniczek 1.4 jak najbardziej nadaje się do Meganki - ale tylko pod warunkiem, że jeździsz sam, bez bagażu i kręcisz go wysoko lub nie potrzebujesz super dynamiki. Z mojego 6-letniego doświadczenia mogę stwierdzić, że:

- dynamiczny nie jest (tylko 127 Nm - 1.6 ma bodajże 151 Nm),

- pali stosunkowo mało (w lecie można przy spokojnej jeździe zejść do 6,5l/100),

- jeśli już wyrzuci się cewki Sagema i wymieni na np. Beru to raczej nic się nie popsuje,

- całkiem cichy poniżej 3500 obrotów.

A co do tych linków: osobiście bym nie brał pod uwagę tej 1.4 - golas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak wszyscy polecają 1.6 ale oglądałem już 3 meganki 1.6 i wszystkie miały popsute to słynne koło KZFR. Wszystkie grzechotały przy odpalaniu. Normalnie nie wiem co ma robić. Aż przychodzą mi myśli o zrezygnowaniu z zakupu Megi i kupieniu czegoś z innej stajni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zastanów się nad... dCi <ok>

Mnie KZFR skutecznie wyleczyło z poszukiwań 1.6. Co do wyboru 1.4 - chyba najlepiej będzie jak się sam przejedziesz i ocenisz czy będzie dla Ciebie wystarczający. Tu możemy sobie wirtualnie pisać, ale w rzeczywistości każdy ma inne odczucia. Zapytaj "CareK" czy jest zadowolony ze sowjego 1.4 w MI GT <ok>

 

PS. warmplace

1.4 nie ma KZFR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cięcie

 

Poliftowe Meganki mają zdaje się już ten cały wynalazek zwany KZFR poprawiony, czyli podobno bezawaryjny. Ale to już trochę większe pieniążki są za takie autko, a widzę że autor wątku celuje gdzieś w roczniki 2004.

 

Pierwsze i ostatnie ostrzeżenie! Regulamin się kłania!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mów mi, że chcesz znów pakować się w 1,4 - demona szos. Nie myślałeś nad czymś większym? np. http://moto.allegro.pl/item646230631_peuge...limatronik.html

Albo benzynkę 1,8. Kolega takim zrobił 500tyś. i bez problemu odsprzedał sąsiadowi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!