Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wakacje z przygodą


gacek_fm

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 18 maja miałem zaplanowany wyjazd na wakacje, na południowe wybrzeże Francji. Wcześniej zadbałem o to żeby znajomy mechanik z ASO przejrzał moje autko i sprawdził głównie zawieszenie, bo płyny i ciśnienie w kołach to sam sprawdzam. Stwierdzono lekki luz na prawym drążku ale powiedział, że mogę się tym zająć po powrocie. Trasa 1760 km bez niespodzianek. Przyjechałem na piękne południowe wybrzeże Francji i 10 dni wszystko było ok. Dlatego preferuje wycieczki własnym samochodem, gdyż jestem niezależny i kiedy chcę mogę sobie podjechać do pobliskich miasteczek. Dnia 11 stwierdziliśmy z żoną że pojedziemy do miasteczka oddalonego około 15 km na zakupy i zwiedzanie. Na dziesiątym kilometrze minąłem serwis Renault, na co zwróciłem uwagę żonie (zresztą tam co wioska to serwis Renault, Citroen lub Peugeot), a już na 11 kilometrze zapaliła się kontrolka akumulatora i STOP. Zatrzymałem się zajrzałem pod maskę i zobaczyłem zerwany pasek alternatora, stwierdziłem, że pasek to niewielkie piwo tym bardziej, że mam narzędzia dam sobie radę. Podjechałem do wcześniej mijanego serwisu po pasek. Niestety okazało się, że była godzina 16:00 w piątek i oni za niedługo zamykają a problemem nie jest tylko pasek ale również tzw. sprzęgło alternatora, czyli koło na które pasek jest założony. Auto musiałem zostawić na 4 dni, gdyż w poniedziałek tam było święto, a we wtorek miałem już wyjeżdżać. Finalnie okazało się, że problemem okazał się cały alternator + pasek + sprzęgło alternatora. Szczęście w nieszczęściu, że udało mi się przedłużyć pobyt do środy. Koszt naprawy + części 600 €.

Koledzy się śmiali, że jak pojechałem francuzem do Francji to powinni mi go za darmo zrobić <ok>. Ale dowiedziałem się, że stary alternator, który praktycznie przestał się kręcić muszę zostawić albo będzie dopłata. Ten stary alternator wysyła się do centrali Renault i tam jest on regenerowany i wysyłany jako część zamienna do ASO ... ale nie we Francji, tylko do Niemiec, Polski i innych państw.

Morały z opowieści dwa: 1. Drogie wakacje miałem. 2. Nawet kupując części w ASO nie masz pewności czy są to fabrycznie nowe części.

Ogólnie miło wspominam wczasy ale chyba już tak daleko na wakacje samochodem nie pojadę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz pewność. W ASO jak podpytasz są części nowe i częśći regenerowane fabrycznie np. alternatory, rozruszniki za cenę niższą niż fabrycznie nowe. A co do kosztów naprawy żal kasy, która głupio wypłynełą.

Dobrze, że wakacje przynajmniej udane <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2. Nawet kupując części w ASO nie masz pewności czy są to fabrycznie nowe części.
w ASO( Lisowski w Krakowie-ulotka informacyjna+plakaty w całym biurze obsługi klienta) jest możliwośc zakupu regenerowanych części z gwarancją fabryczną w niższych cenach. Jest o tym info więc nie przypuszczam by to było sprzedawane jako nowa część.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy okazji wymiany rolki sprzęgiełka na alternatorze. Szukałem ile kosztują alternatory 98A bo taki wchodzi do mojego. Na allegro znalazłem regenerowane za ok 400zł natomiast dialogys wypluł mi cenę 1750 zł za nowy i chyba 1500 zł za regenerowany. Intercars podaje 600-1000 zł, zależnie od producenta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 20 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!