Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam jest to mój pierwszy post forum czytam już od kilku ładnych dni przeglądałem tony wątków dotyczących tego problemu czyli falujących obrotów. Pierw postawiłem na silniczek krokowy noga ze mnie jeśli chodzi o mechanikę samochodową wiec oddałem do warsztatu pan wyczyścił silniczek mówi ze obroty podkręcił i ze no powinienem zacząć od wymiany rozrządu a później dalej będziemy szukać przyczyny bo to nic nie pomogło. no załamka bo nie wiem czy wydanie tyle pieniędzy coś pomoże czy rozrząd może mieć na to wpływ? gdzieś wyczytałem ze to może być czujnik walu korbowego widzę go pod maska ale nie wiem jak się do niego zabrać czy mogę go normalnie wykręcić przeczyścić styki itp i przykręcić nic tam nie popsuje nie trzeba później regulować czegoś? pomóżcie od czego zacząć? co dalej robić bo mnie juz trafia jak stoję na skrzyżowaniu i na biegu jałowym mi obroty szaleją :)

 

 

 

tak to wygląda czasami silnik aż ma ochotę zgasnąć jak mu pododaje gazu to czasami mu sie poprawia obroty leciutko drgają w granicach normy ale mimo to mam wrażenie ze lekko szarpie autem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cześć, zmień na pewno ...... mechanika to po primo Nie pytałeś w jaki sposób podniósł obroty? pewnie spinką na lince gazu :) ). A drugie primo to zacząłbym od wyczyszczenia przepustnicy , bo po obrotach można przypuszczać, że chwilę trzyma ale krokowiec "walczy" i zaniża. Prawdopodobnie przepustnica pooklejana przez lata i stąd taki efekt. Jak nie przejdzie do wymiany (najpierw czyszczenia) silniczek krokowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba masz racje wiec jak ktoś zna mechanika z Zielonej Góry, który się coś zna na megankach, więcej niż wymieniajmy po kolei i szukajmy przyczyny bardzo bym prosił o info.

 

23.06.2009

 

Wczoraj po południu odpaliłem auto i od razu falujące obroty korzystając z okazji wpuściłem teścia pod maskę niech sobie popatrzy może coś wymyśli, jakie było moje zdziwienie gdy go pierdykło jak dotknął obudowy jednej z cewek aż się obroty wyrównały. Po głębszych oględzinach zobaczyłem 2 pęknięcia na obudowie tej ze cewki. Pojechałem do sklepu kupiłem nowa i jak na razie nie ma takich mocnych falowań choć mimo to silnik nadal trochę nie równo pracuje. Zobaczymy co będzie dalej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam . U mnie dziś tak samo wystąpił problem z falującymi obrotami...jechałem ok. 90 km/h nagle zaczęło szarpać autem, obroty zaczęły spadać prawie do zera ; zredukowałem szybko bieg, przygazowałem i na chwile problem ustąpił , jednak przez cała trasę ok 200km miałem takich sytuacji kilkanaście raz nawet silnik zgasł ,jak dojeżdzałem do skrzyżowania .W końcu zatrzymałem się na parkingu ,zgasiłem silnik ,przejrzałem przewody zapłonowe , świece jednak te wymienione całkiem niedawno więc nie mogły sprawiać problemu . Postanowiłem uruchomic silnik a tu zonk ! Można było kręcić do woli nie zapalił . Wykręciłem czujnik położenia wału (ten między skrzynią i silnikiem ) okazało się ,że jest strasznie brudny ,wyczyściłem -silnik odrazu się uruchomił jednak obroty dalej falowały . Wykręciłem silnik krokowy ,ten również cały brudny ,na szybko przemyłem go płynem do czyszczenia felg (bo tylko to zostało w bagażniku :) ) uruchomiłem silnik zrobiłem kolejne 200 km i jak ręką odjął skończyły się problemy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety radość przedwczesna :) Umówiłem sie do mechanika pod koniec przyszłego tygodnia okazało się ze w moim mieście jest warsztat ze specjalizacja renault. Zobaczymy co tam chłopaki wymyślą na dzień dobry powiedzieli nowy silniczek krokowy czyszczenie przepustnicy i podłączenie do kompa razem 230zl. Ciekawe czy to coś pomoże mam nadzieje ze nie będę u nich stałym bywalcem ;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lopek, jak dobrze rozumiem jeszcze nie pojechałeś tam? I chłopie nie jedź. Wymiana krokowca to jest ostateczna ostateczność. przepustnicę możesz sam wyczyścić choć pewnie nic to nie da. a podłączenie pod kompa to max 50-60 plnów.

No chyba że nie masz ochoty rąk pobrudzić :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jeszcze nie byłem, tak mi przeliczyli nowy silniczek krokowy 120zł, czyszczenie przepustnicy 50zł, podłączenie do kompa 60zł. Dzisiaj jadac do pracy znow obroty szalały poniżej 750 , az autem telepalo, Ręce mi opadają bo nie wiem co robić. Wybrać sie bede musiał do nich bo nic innego mi nie pozostaje moze maja do swiadczenie w tych sprawach skoro to taka powszechna przypadlość renówek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. sprawdź wszystkie cewki i świece (stan wizualny i reakcje silnika na odłączanie kolejnych cewek)

2.wykręć krokowca, kup ekstrakcyjną, zalej go (tak żeby poleżał kilka minut w tym) i ścierka niezostawiająca nitek do ręki

3. czujniki powietrza przedmuchaj - ja korzystałem ze sprężonego powietrza w puszce

4. rozłączasz aku na 15-20 minut- jak już wszystko porobisz

5.przepustnice zostaw sobie na kiedy indziej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Swiece mam nowe zalozone z 2 tyg temu bo też myślałem ze to one. Cewke jedna biala wymieniałem jak pisałem wyżej bo była jakaś peknieta i przebicia były, druga czarna nie ruszałem. Jak sprawdzić reakcje silnika na odłacznie cewek? Mam to zrobic przy odpalonym silniku czy odlaczac odpalac i patrzyc co sie dzieje?

2. silniczek miałem czyszczony nic to nie pomoglo.

4. jak sie zabrac za przepustnice czy w domowych warunkach da rade to wyczyscic jak sie ktos nie zna kompletnie nie trzeba pozniej czegos regolowac czy cos? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wroce do domu zobacze z tymi cewkami. czy resetowany byl komputer to nie mam pojecia bo zostawilem do czyszczenia w warsztacie i nie wiem co oni tam z nim zrobili. Z tego co mowili to silniczek wyczyszczony i podniesli obroty tyle wiem. Wczesniej jezdzilem escortem i nie mialem takich problemow a renie mam od niedawna i juz problem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

A ja korzystajac z okazji chciałbyw was sie poradzic odnosnie Meganki 1.4 eco z 98r.Mianowicie mam problem tego typu że pływa mi na wolnych obrotach a czasami zdarza mu sie zgasnąc.Silniczek krokowy wymienilem i dalej to samo.Doradzcie co to może byc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja już problem rozwiązałem jak na razie jest ok. Ponieważ miałem w planach wymianę rozrządu umówiłem się u mechanika. Co się okazało pasek rozrządu był przesunięty o 1 ząbek do tego poczyścił przepustnice korkowca powymieniał paski na alternatorze i pompę klimatyzacji, wykasował błędy w kompie.... i autko jak nowe chyba dostało drugie życie. już nie faluje nie trzęsie nim do tego odzyskało moc i teraz czuje ze jadę aż mnie w fotel wciska ;p koszt 590zl

 

 

p.s dodam jeszcze że przed naprawa zaczęła mi się zapalać kontrolka |///| i szarpać autem. Teraz jak na razie jest ok :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!