Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zapalanie... na 2 razy :-/


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

 

jestem świeżo po zakupie poczciwej, 13-letniej Meganki 1,9 D RN.

Jako, że silnik coś delikatnie przerywał - poszedł do mechanika - wymieniono pompę wodną, standardowo rozrząd i olej. 850 zł i... już nie przerywa :mrgreen:

 

Jest jednak coś, co martwi bardziej - mianowicie po odstaniu powiedzmy 10 godzin na parkingu (czy to przez zimną noc czy ciepły dzień) samochód nie zapala za pierwszym razem - tj. kręci, ale go dusi, wyrzucając tony nieładnego dymu z wydechu. Za drugim razem natomiast - właściwie idealnie, od razu, bez żadnego skakania. Mając doświadczenia z rzeczami typu Cinquecento czy VW Golf II w dieslu, w których ssanie było manualne... wygląda to tak, jakby auto faktycznie było za zimne. Mechanik stwierdził, że jest słabe sprężanie i generalnie naprawa polegała by na... remoncie kapitalnym silnika.

 

1. Zgadzacie się z tym?

2. Ile taki remont kosztuje :D?

 

Z góry dzięki :D

KM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jak mechanik stwierdził, że sprężanie jest słabe?Na słuch?Sprawdził ciśnienie?Ja bym stawiał na swiece żarowe do wymiany.Wykręcasz świece podłączasz na krótkoi patrzysz czy robi się czerwona, jak tak to dobra jak nie to do śmieci.Jakbys wymieniał świece to najlepiej wszystkie.

A-ha-masz ten problem od wymiany rozrzadu czy powstał póżniej?Jak odrazu po naprawie to auto do reklamacji, a jak potem to zostaje przy swiecach.Jeszcze jeden typ- moze paliwo się cofa?Miałem kiedyś obydwa problemy w 19-tce i objawy były podobne.Próbuj, a remont silnika zostaw jako ostatnia opcja.Powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam ten sam problem, pali zawsze za drugim razem, silnik jest po remoncie a konkretnie głowica została wyremontowana (mozna powiedzieć ze jest jak nowa). Moim pierwszym podejzeniem były świece, co prawda jeszcze tego nie sprawdziłem ale są na pierwszym miejscu. drugie podejzenie padło na zle poskładanie silnika (rozrządu) bo nie wiem czy mi sie wydaje czy jest tak naprawde ale odnosze wrazenie ze samochod ma pare koni mniej co moze być spowodowane zlym zalozeniem rozrządu (a świece mają na to wpływ?). Dodam że przed remontem silnik bez względu na to czy zima czy lato palił na styk. Może ktoś ma jakis schemat ja ma być załozony rozrzad Megan Classic z 97r 1.9 D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prl_1948, DGR, jeśli wymienialiście rozrząd to jest duże prawdopodobieństwo, że wasz problem związany jest z tzw mikroregulacją lub jak kto woli regulacją kąta wtrysku na pompie wtryskowej. Temat ten był szeroko omawiany na forum proponuję użyć opcji "Szukaj"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!