Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dziennik praktykanta ASO


meganecoupe02

Rekomendowane odpowiedzi

No dobra, mam przeciek informacji... Mam pojawić się w serwisie w celu montażu Power-Boxa :) Co prawda nie dostanę go na własność, ale jakiś czas spokojnie będę mógł z nim jeździć. Dodatkowo diagnostyka Clipem itp :) Nie spodziewałem się wynagrodzenia za te praktyki, robiłem to z przyjemnością (Renówki :) ), ale takie podziękowanie to zawsze coś i chętnie z niego skorzystam. Kto wie, jak mi się spodoba to może już zostanie pod maską...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tu się bardziej martwię o sprzęgło, chociaż już mnie uspokoili że zrobią mi rabat jak u nich będę wymieniał :)

Widziałem jak to działa bo był jeden klient Scenicem 1,9 dCi 120KM, z boxem pewnie ok 140KM i nie mógł opanować auta na parkingu :shock: A mechanik mi opowiadał jak do peugeota założyli taki BOX, dali czadu w ustawieniach to sprzęt nie jeździł bo sprzęgło się ślizgało na trzecim biegu, na pierwszych dwóch mieli problem z trakcją. Siedzę właśnie i uzupełniam dziennik, może jutro pojadę na montaż :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba pożyczę jednak tego boxa dopiero przed spotem Warszawskim, sprawdzimy :)

Aha, żebym tym razem nie zapomniał opuścić hamulca ręcznego :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widziałem jak to działa bo był jeden klient Scenicem 1,9 dCi 120KM, z boxem pewnie ok 140KM i nie mógł opanować auta na parkingu :shock:

 

hehe niezłe jaja 20 KM więcej i zrobił się potwór którym nie da się jeździć :) uważajcie wszyscy którzy macie ponad 140KM pod maską żeby Was nie poniosło na parkingu - toż to moc diabelska :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mr.T, Ty się nie śmiej, gość też się nie spodziewał takich efektów a odjechał zaskoczony i chyba zadowolony :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z Power- Boxami i innymi tego typu cudami, to bywa tak, że moment obrotowy potrafi przyrastać bardzo gwałtownie (bardziej, niż byśmy chcieli) Nie wiem, jak to było w tym przypadku, ale znajomy wrzucił do Passata tak agresywny program, że miał problemy z płynnym ruszaniem z miejsca. Albo auto gasło, albo ruszał z poślizgiem. Po paru godzinach jazdy zmienił go na taki o łagodniejszym przyroście momentu obrotowego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem dzisiaj "po wpis", dostałem ocenę, podpisany dzienniczek czyli formalności mam za sobą. Na przyjemność muszę poczekać do przyszłego tygodnia bo trochę przegapiłem temat i BOX jeździ u kogoś innego pod maską. Czekam na następny ;)

 

Edit:

Byłem, odebrałem, zamontowałem BOX-a. Trochę źle trafiłem bo akurat był sajgon na serwisie związany z dniami otwartymi i musiałem montować go sam ;) Efekt? Jest lepiej niż seryjnie - tyle mogę powiedzieć po ok 8 km. Przyspieszenie znacznie lepsze na pierwszych trzech biegach, ale podobno jeszcze ma się poprawić. Ustawiony jest program 8 z 9 możliwych i jak dojechałem do domu to już czuć było sprzęgło ;) Pojeżdżę jeszcze trochę, nagram jakiś filmik i będzie można ocenić 8-)

Przy okazji przejechałem się golfem IV 130KM zrobiony BOXem na 160KM i tam układ zaczynał działać na 5 i 6 biegu, pierwsze 3 rewelacji nie robiły, ale najlepiej czuć było przyspieszenie na czwórce.

To tyle na razie - jadę smażyć sprzęgło :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już tłumaczę.

BOX, nazywany również powerboxem to urządzenie, które zwiększa moc i moment obrotowy w silnikach turbo. Jego montaż jest prosty i praktycznie bezinwazyjny, bo wystarczy go wpiąć między instalację a wtyczkę na listwie. 3 minuty roboty. Ma to swoja zaletę, bo nie tracimy gwarancji na auto - można to zdemontować bardzo szybko i nie ma po nim śladu. Nie trzeba nic lutować itd, po prostu plug&play, albo jak kto woli wash'n'go :mrgreen:

Krótko mówiąc, to taki bezinwazyjny chip, ale nie do końca te same efekty można boxem osiągnąć.

Urządzenie, które testuje jest firmy VTech i jak na razie daje radę, auto nie kopci nawet jak mu się mocno wciśnie.

robpab, to urządzenie ma 9 trybów pracy, inaczej mówiąc 9 ustawień mocy, gdzie 1 to przyrost minimalny, a 9 to max co można uzyskać. Dużo zależy też od stanu auta, bo jak jest samochód zajechany to dużo osiągów nie poprawi. Jaki przyrost mocy jest teraz nie wiem, bo trzeba by z tym jechać na hamownię, a w Płocku takich cudów nie mamy :-/ Teoretycznie teraz może być 120-125KM.

Więcej można znaleźć tu: www.vtech.pl

Informacji będzie więcej, jak sprawdzę sprzęt dokładnie. Teraz nie ma co jeździć bo spadł deszcz i są problemy z trakcją ;)

 

Edit:

Wszystko co dobre, szybko się kończy. Dzisiaj odebrałem telefon z ASO z informacją, że Box jest nagle potrzebny i muszę go oddać. Dużo się nie nacieszyłem, ale już mniej więcej mam pogląd jak to działa. Nie ma nic za darmo :-/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po prostu box działa na zasadzie oszukania komputera o ilości dostarczanego powietrza do silnika co skutkuje zwiększona dawką paliwa plusy fajna bezinwazyjna zabawka minusy częstsze wizyty na stacji benzynowej śmiałbym twierdzić że w skrajnych przypadkach nawet sięga 50% wzrostowi spalania MB2,5 TD spalanie przy box=max= 13litrów przy braku box 7litrów na 100km moc fabrycznie 150KM przy box zauważono lepsze przyśpieszenie ale niewarte ilości spalanego paliwa.

meganecoupe02, takie samo spostrzeżenie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

14.09.2009r

Robak, masz rację, mniej więcej tak to działa. Niestety nie mogę stwierdzić za dużo odnośnie spalania, bo za mały przebieg zrobiłem z tym urządzeniem. Podczas pierwszych 50 km spalanie wyszło 9.6 litra/100km, ale tego nie ma co brać pod uwagę, bo to było sprawdzanie na maxa osiągów itp itd, hamowanie przyspieszanie, pomiary. Później, jak już zacząłem jeździć jak cywilizowany człowiek spalanie spokojnie zeszło do 7 litrów, co też nie jest wiarygodną informacją bo za krótki dystans (ok 50km). Po prostu trzeba się nauczyć od nowa jeździć bo charakterystyka zmienia się i to bardzo, moim zdaniem na lepsze i przy wykorzystaniu tej dynamiki można uniknąć wzrostu spalania.

Edit:

26.01.2010r.

Przepraszam, że odświeżam temat, ale muszę wyjaśnić pewną sprawę i myślę, że to jest odpowiednie miejsce.

Zgłaszają się do mnie użytkownicy z różnymi sprawami dotyczącymi Renówek i nie są to porady typowo forumowe, ale czasami już nachalne prośby o sprawdzenie VIN-u, ceny, dostępności części itd. Chciałem poinformować, że nie pracuję w ASO, nie mam możliwości sprawdzenia żadnych rzeczy dostępnych z poziomu serwisu oraz że odbyłem tam tylko praktykę studencką. Koniec, mnie już tam nie ma i proszę uprzejmie o poważne potraktowanie tego co napisałem. Nie pisze tego dlatego, że nie chcę pomóc, ale dlatego że nie mam takiej możliwości. Dziękuję za uwagę i pozdrawiam B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!