Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

[megan 1,6 96] problem z pracą silnika brak i


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich Klubowiczów

Mój problem polega na tym zeszły czwartek wyjechałem z rodzinką na dłuższy weekend koło Wilczyna.Z Kalisza do Wilczyna jest około 100 km. Trasę autko pokonało bez żadnych problemów.

Na Miejscu okazało się że zapomnieliśmy parę drobiazgów. Autko odpoczęło pół godziny i pojechałem 3 km do sklepu. W trakcie tej drogi okazało się że autko zaczęło kuleć.

Pod sklepem sprawdziłem co się dzieje okazało się że chodzi na 2 cylindrach ( zewnętrznych ) Na szybko sprawdziłem świece, okazały się dobre. Pierwsza myśl kable (które wymieniłem w zeszłym roku). Do ośrodka wróciłem na 2 cylindrach. Sprawdziłem kable okazały się dobre a mimo to nie było iskry. Posprawdzałem wszystkie kostki łączenia co tylko się. Nic to nie pomogło. Ręce mi opadły z bezradności. Zostawiłem sprawę do następnego dnia. Rano odpalam auto cud chodzi normalnie, to pojechałem po zakupy, wracając znowu to samo. Znowu zabrałem się do sprawdzania wszystkiego i nic. Pojechałem z właścicielem Ośrodka na szrot i udało mi się dostać cewkę od Meganki która trafiła tydzień wcześniej z dużą prędkością w traktor. Wymieniłem cewkę. Autko zagadało super . No to runka testowa i znów klęska . Dwa kolejne dni mimo moich starań nie przyniosły poprawy. W poniedziałek dzień powrotu z powrotem założyłem swoją cewkę. Wezwałem szwagra żeby mnie asekurował w drodze powrotnej i w razie kłopotów z holował na najbliższy parking. No i stał się cud Renia pogoniła do domu bez najmniejszych problemów.

Co może być przyczyną takiego zachowania silnika????????????

- we wszystkie dni pobytu była piękna pogoda, a w dzień powrotu padał deszcz

- zauważyłem że przed wyjazdem w trakcie odpalania auta, wskaźnik temperatury najpierw wskazywał max i po chwili opadał na właściwą temp. Natomiast obecnie podnosi się tylko troszkę wyżej niż połowa i spada na właściwą

 

Drodzy koledzy i koleżanki liczę że mnie poratujecie dobrą radą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

witam

mam dokładnie ten sam problem , i za cholerę nie wiem o co tu chodzi ??? autko postoi przez noc i rano śmiga bez problemu , po przejechaniu ok 15-20 km licho wraca i diabli wiedzą co jest ???? dodam że moja megi jest z 96 r i z silnikiem 1,6 benzyna , czy rozwiązałeś problem ? jak tak to napisz co było przyczyną

co do wskażnika temperatury to w przypadku benzyny zaraz po włączeniu zapłonu wskaźnik pokazuje parametry oleju a po kilku sekundach opada i pokazuje właściwą temperaturę

pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na razie nie udało mi się znaleźć przyczyny. Reni poprawiło się samej jak pisałem wcześniej i jak do tej pory śmiga , chociaż od jakiś 3 dni mam wrażenie że przerywa na trzecim cylindrze, sprawdzałem czy jest iskra. No niby jest ale, jak by słabsza, Ale tematu nie zostawiłem. W przyszłym tygodniu wstawiam ją na warsztat i przy okazji przyjże się dokładnie cewkom i przewodom, bo wszystko wskazuje że to może być wina cewki. Jeden z elektromechaników nawet sugerował końcówkę mocy w kompie( jak się nagrzeje to może powodować takie objawy, (ponoć można wlutować nową) nie koniecznie zaraz nowy komp. Jak uda mi się zwalczyć temat dam znać co i jak. Pozdrawiam Maciek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

w 1,6 8V są 2 cewki. Pierwsza odpowiada za 1 i 4 świece, natomiast druga za 2 i 3, i u mnie występuje problem z drugą. Jak do tej pory auto przestało kuleć na te 2 świece. Ostatnio pomierzyłem miernikiem ( według wskazań książki ) obie cewki, okazało się że obie mają te same wartości( co wskazuje że obie są dobre ). Przy okazji poczyściłem wszystkie styki środkiem do czyszczenia połączeń.

 

Dzięki bardzo za zainteresowanie moim problemem.

Pozdrawiam Maciek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!