Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie mam do wymiany w moim scenicu sworzeń wahacza prawy.I tu pojawił się problem zadzwoniłem żeby dowiedzieć się ile kosztuje a gość zapytał o rozmiar. Czy ktoś z posiadaczy tego rocznika i silnika wymieniał już i może podzielić się wiedzą ? ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

możesz mieć o średnicy większej lub mniejszej. Ja mam 99r tylko budę sprzed liftingu a okazuje się że cały spód i silnik dobieram z katalogu po lifcie. Sworzeń zatem wziąłem pod rocznik i musiałem wymieniać w sklepie na taki po liftingu. Rozmiarów nie pamiętam. Weź dwa i umów się na zwrot jednego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dzisiaj kupiłem sworzeń po roczniku, silniku i wszystkim innym i był inny :evil:

Musiałem rozwiercić otwór na śruby od spodu. Całe szczęście sworzeń był dużo masywniejszy niż ten stary i rozwiercenie nie zrobiło na nim wrażenia.

FRM, podałeś chyba rozmiar śrub, u mnie też jest 12 mm, jednak sworzeń ma już 16mm (podobno są też 18stki, ale takich jeszcze nie spotkałem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja już musiałem wsadzić ten nowy, bo Scenic prawdopodobnie wcześnie rano wyjeżdża, a stary sworzeń przy demontażu sprawił tyle problemu że nie było sensu go wstawiać z powrotem - już był mocno wypracowany, dodatkowo dostał kilka razy młotkiem i poleciał na śmieci. Jak już napisałem ten nowy (Delphi) jest masywniejszy niż stary Sasic więc jest ok :) Niedługo jeszcze chyba zmienię końcówkę drążka kierowniczego bo jest delikatny luzik to przy okazji sprawdzę czy koło nie odpadło :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mylisz pierwszy montaż od tego co idzie do sklepów. Nie chce mi się tłumaczyć ale uwierz, że tak jest.

Po za tym mam uraz do wielu części deplhi głównie amortyzatorów raz jeden jedyny kupiłem takie do Golfa, od temp.-5 jakby ktoś kilogram jabłek luzem w bagażniku woził do czasu aż olej i tłumik (ten wew.tłoczyska) się nie rozgrzał.

Nie sieje zamętu , a wybór należy do Ciebie. Dla mnie możesz nawet włoszczyznę założyć po 15zika sztuka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, sprawdzę to będę wiedział :) Wyglądał lepiej niż Sasic dlatego go wziąłem, a ile wytrzyma to się zobaczy. Poszedł na prawą stronę także nie raz wyłapie pobocze czy dziury - zuzyje się, będzie nowy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszedł na prawą stronę także nie raz wyłapie pobocze czy dziury
mówią , że nie ma zasady i coś w tym jest, u mnie w gorszym stanie był ten lewy (obydwa ori 130 000km), gałka lewa też jakoś tak bardziej w dupe dostała (niebawem wymiana obu). Do tej pory także myślałem , że prawa strona bardziej powinna być dobita.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie zasada prawej strony się sprawdza w trzech autach :)

We wszystkich Renówkach z podpisu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Dziś walczyłem ze zmianą sworzni (scenic 98' dti), zakupiłem sworznie w/g katalogu i ..... zonk? Długość ok. (około 13cm, sworzeń 16mm) ale otwory na śruby miałem 12mm a zakupiony miał 10mm! Walczyłem chyba z 1 godz. z rozwierceniem na 12mm (twarde jak cholera). Ale wcześniej nakrętki i śruby 18mm :-? , a od sworznia 16mm :-? , nabiegałem się za kluczami ;-) . Cała operacja wymiany to około 1 godzinkę, no ale rozwiercanie i szukanie 18-tek i 16-tek trochę trwało ;-) . Ogólnie jest bajzel z tymi końcówkami, w sklepie były trzy rodzaje!!! Marka sworzni to Meyle niby Germany po 40zł za sztukę (w opakowaniu był kpl. śrub).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

trochę odkopię temat,ale może się komuś przyda fotorelacja .Będąc na przeglądzie diagnosta stwierdził,że do wymiany jest sworzeń wahacza ,oczywiście dowodzik podbił ,wracając do domku z ciekawości podjechałem do znanego mi warsztatu spytać o cenę wymiany sworznia...gość krzyknął 80 zł jak nic nie wyniknie-typu zapieczona śruba lub coś innego ,stwierdziłem,że ceny to z kosmosu biorą i postanowiłem wymienić sam.

By było łatwiej lepiej ściągnąć przednie koła i ustawić auto na kołyskach lub lewarku .

0d878020ff2ad6c1m.jpg

następnie pozostaje nam odkręcić 3 śruby i wybić sworzeń ,ja to zrobiłem przy pomocy długiej rury i młotka.

451c88cc34376482m.jpg59dd23496468f133m.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!