Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kilka pytań od laika nt. Meganki Coupe


kyzrej89

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich serdecznie :) Jestem nowy na forum i od razu zmuszony jestem prosić Was o poradę... Poszukuję autka no i ostatnio na lokalnym forum znalazłem ogłoszenie dotyczące renaty megane coupe z 1997roku. Kolor ciemny granat...? Przebieg 212.000km,założony gaz niestety nie wiem ile czasu. Mam zamiar pojechać i obejrzeć autko. Cena wywoławcza 6.500zł... Autko z tego o mówiła właścicielka jest trochę porysowane. Silnik to 1.6 chyba 8v właścicielka sama nie wie...:)

No i moje wątpliwości...:

1.Jakie przebiegi "wytrzymują" mniej wiecej silniki 1.6 8v jak i 16v...? Czy 212.000 to już "jesień dla tego silnika"...?

2.Jak taki silniczek współpracuje z LPG?

3.Czy renata ma ocynkowane blachy ;>?

4.Jak rozróżnić silnik 8v od 16v...? Macie może jakieś zdjęcia dla porównania?...

5.Na co zwrócić największą uwagę przy zakupie?

6.Jak renatka wypada jeśli chodzi o koszty...? Np. ile mniej więcej kosztuje kompletny rozrząd...? Czy ceny części porównywalne są np. z cenami części do Golfa III lub Seata Ibizy I...?

 

 

Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi :)

Pozdrawiam Krzych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak 1997 to bankowo 8V Wtedy nie robili jeszcze 1.6 z 16 zaworami ( dopiero od 1999 r.)Rodzice maja taki silnik (8V) i przy 140 000 nie bierza zupelnei nic oleju ale jest dbany-bez katowania i wymiany na czas z oryg. filtrem Purflux

212 000 to jednak troche duzo-ja szukalbym egzemlarza z mniejszym przebiegiem.

Z instalka LPG 1.6 8V smiga swietnie i zadowala sie istalacja mieszlanikowa jednak spadek mocy jest deeelikatnie zauwazalny ale calkowicido zaakceptowania.Mysle ze max parekoni tracisz

Sprawdz czy nie rdzewieja nadkola z tylu oraz blachy pod lampami ztylu-tuz na zderzakiem-to newralgiczne miejsca

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Blad w opisie-auto nie ma chocby jednej poduszki powietrznej a szkoda bo megane ma 4 gwiazdki w testach zderzeniowych...

Boczki drzwi sa od poznej wersji-pawdopodobnie z roku 2002 Sa czarne a nie szare jak deska rozdzielcza.Sprawdz czy to nie byl kiedys anglik.

Wytarciem kierownicy nie przejmuj sie-to normalnie w megane 1

Pierwszy raz widze taki wzor tapicerki na siedzeniach w 1997 roku-wydaje mi sie ze fotele tez mogly zostac wlozone od pozniejszej wersji ale tujak moge mylic sie.

Radio to normalny kaseciak z pilotem pod kiera i wyswietlaczem na desce.Komfortowe rozwazanie ale gdzie jest CD?Ma zmieniarke? ( jesli pod otworem na kasete masz napis cd changer control to mozesz dokupic(okolo 100-150 zł) zmieniarke z kabelkiem i masz CD sterowane z kiery)

wg opisu "66" czyli Pani zagladnela do dowodu a tam ma napisane 66 kW czyli to jest 90 KM wiec 1.6 8v

aha,felgi tez sa chyba od wersji po fliftingu czy po 1999 roku.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lampy z przodu były wymienione, powinny być dwukomorowe.

Prawy boczek drzwi jest innego koloru i zupełnie nie pasuje do deski rozdzielczej.

Kierownica też mi nie pasuje, chyba nie ma poduszki, ale tu już nie mam pewności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

faktycznie jednak oko znawców tematu jest bezcenne :) Te niedociągnięcia to powiem Wam tylko na plus dla mnie... Okazja zbicia z ceny... :) Auto ma służyć jako dupowóz więc na detale inne obicie drzwi nie zwracam większej uwagi :) Faktycznie ta kierownica nic wspólnego z poduchą nie ma... Hm czyli już mam ogólny zarys tego jak z babką gadać :)... Najbardziej boję się o silnik... :/... Warto się pchać w w ten przebieg...?

Aha i jak mogę sprawdzić czy to nie był przypadkiem anglik...? Po numerze VIN ;>? wycieraczki są ok,lusterka raczej też...Co jeszcze może zdradzić przekładańca?...

P.S. Ogromne dzięki Panowie! Widzę,że macie świetne rozeznanie w marce :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

daniel500, ok, wszystko w porządku, ale lampy jednokomorowe występowały w 1998 roku w silniku 1.6 8V i 2.0 8V. bronius taką ma.

Tu jest więcej napisane:

http://megane.com.pl/viewtopic.php?t=9136&...mpy+dwukomorowe

kyzrej89, podjedź do jakiegoś mechanika niech spojrzy swoim fachowym okiem i sprawdzi co trzeba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz,przy tym przebiegu dobrze gdyby ktos go osluchal.... ale taki kto zna silnik bo ten 8V klika sobie klawiatura( ma dlugie aluminiowe dzwigienki zaworowe i to dlatego) Generalnei powiniem jeszcze dobrze jezdzic jelsi byl dbany...ale z tym to wiadomo.....

Z mojego doswiadczenia i zaslyszenia wiem ze ten silnik powiniem wytrzymac okolo 300 450 tys km ale tylko w wypadku prawidlowej ekspoatacji....

Zapytaj jaki olej zalewany był ( fabrycznie polsyntetetyczny ELF competition 10W40 ) i "podejdz" babke -ile bierze oleju :)

 

aha,pod skrzynia biegow masz tzw. wybierak biegow-zobacz czy tam nie ma powaznych zapocen lub cieknacego oleju...jesli nie ma to ....dziwne bo kazda skrzynia JB w megane tam cieknie :) Masz kolejne miejsce do zbicia ceny.Przy okazji sprawdz poziom oleju w (skrzyni od przodu skrzyni, w polowie jej wysokosci) masz taki plastikowy koreczek ze skrzydelkami-odkrecasz go palcami i po wlozeniu palca juz na poziomie gwintu powinienes czuc poziom oleju :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja jeszcze dorzucę parę rzeczy:

- auto ma fotele od wersji po liftowej (po 03.1999)

- przedni zderzak jest źle polakierowany, (jest polakierowany cały, a nie powinien - chodzi tu o żeberka w otworze pod rejestracją)

- co do kiery, to jest to kiera jaka występowała w megankach coupe, gdy nie było poduszek na wyposażeniu

- brak tez osłon na śruby od ramion wycieraczek

 

nie nazwałbym takiego stanu dobrym, co najwyżej dostatecznym, ciekawe jak technicznie prezentuje się ten samochód, dodatkowo to auto możliwe, że jest z 1996 roku (i miało np I rejestrację w 1997 ) bo nie ma tej poduszki kierowcy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paweł, masz rację, pomyliłem tą kierownicę z taką:

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C9612894

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!