Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

doświadczenie z autami dostawczymi


cuda__2

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

W najbliższym czasie potrzebuje kupić auto dostawcze do 20 tys moje wstępne typy to oczywiście Ranault Trafic , Ford Transit po 2000 r. , Ducato/Boxer/Jumper czy ktoś z forumowiczów miał doczynienia z tego typu samochodami będe wdzieczny za opinie na ich temat .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ranault Trafic

W miarę dobre auta, dość wygodne i nie było z nimi problemów na serwisie. Silnik 1.9 dCi/dti to praktycznie to samo co w Megankach, także duży wybór części. Podobała mi się jazda tym autem (dynamiczne).

Transita ujeżdża na co dzień mój kolega, to chyba już drugi w jego karierze i narzeka trochę na spalanie - jeździ głównie po mieście, 14 litrów to standard. Nie pamiętam jaki ma silnik, ale oznaczenie z boku T125. Legenda Transitów skończyła się jak wprowadzili silniki z turbo. W rodzinie mieliśmy Transita 2,5D bez turbo i tam przez 18 lat nic z silnikiem się nie stało. Przewaga Forda to na pewno szybkie mosty, nie wiem czy do tej pory je montują.

Jeździłem jeszcze Sprinterem 316 z 2008 - bez rewelacji. Zawieszenie owszem, tym autem się płynie i dobrze się trzyma drogi, jednak to muł. Nie wiem czy każdy tak ma, ja jeździłem wersją max do 3,5t. Wyposażenia mogą pozazdrościć osobówki.

Volkswagen LT - tak, napiszę to, polecam. Wujek ma takiego LT 35, rok 2000 lub 2001, pojemność 2,8 150KM - to jest sprzęt nadający się w każde warunki. Silnik super, mocny i dynamiczny, wczoraj zrobiliśmy nim 600km i spalanie wyszło poniżej 10 litrów/100km - ciągnął lawetę z ładunkiem ponad tonę. Minusy: głośno w kabinie i twarde fotele, ale za to fotel kierowcy można dowolnie regulować. Auto na sprzedaż, jakbyś był zainteresowany to na PW podam namiary. (ale zrobiłem reklamę :mrgreen: )

Ducato/Boxer/Jumper - nie wypowiadam się, to wszystko jedno ekhm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam u mnie w firmie Jumper 2.2 diesel padło przednie zawieszenie po 30 tys.km i ciągle coś sie z nim dzieje , a jeżdżę w pracy Fiatem Ducato 2.0 i tylko raz zatarła się rolka napinacza i pękł pasek podczas jazdy tak to żadnych więcej przygód przez 4 lata nie było , mamy w sumie 5 fiatów także 2 nowe narazie poważnych awarii nie było, raz były jeszcze w starym ducato wymieniane zamki na kluczyk -scyzoryk po wymianie jest ok.pozdrawiam i życzę owocnego wyboru

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cuda__2, o Vito tylko słyszałem opinie, ale nie będę ich opowiadał bo mogą być niesprawdzone, tak jak opinia o autach na F :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co do Vito.. Posiadam rocznik 2002, silnik 108 zrobiony chipem na wersję 112 przy przebiegu 120.000 km, teraz Vito ma uwaga: 340.000 km, jezdzi cały czas tak samo, żadnych problemów, jedyne co się teraz stało to padła jedna świeca żarowa, raz tylko zalałem paliwo średniej jakości i się przypchał filtr.

 

Ogólnie samochód fajny, sam posiadam wersję 5osobową, w trase świetne, 140 spokojnie leci. Jak najbardziej mogę polecić, robi co 3 tygodnie trasę 2000 km. Jak trafisz na dobrze zadbany egzemplarz, myślę że spokojnie zrobisz tym 400.000 km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cuda__2, dużo zależy od tego, do czego przeznaczone będzie auto. Jeżeli ma wozić ciężary, to warto się zastanowić nad mocniejszym silnikiem, żeby nie mulił w czasie jazdy, a także nad rozwiązaniami technicznymi, np. niektóre modele mają drzwi suwane z obu stron. Z doświadczenia napisze, że szyby z tyło po bokach bardzo ułatwiają życie np na przejazdach kolejowych i przy wyjeździe z parkingu bo nie musisz wyjeżdżać na czuja. Ja miałem transita bez tych szyb i to spore utrudnienie. Warto na to zwrócić uwagę, myślę że to bardzo pomocne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 25 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!