Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megi nie odpala przy zimnym silniku


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Przeniosłem tu problem poruszony już na grupie, bo chciałbym prosić o identyfikację pewnych elementów przedstawionych na zdjęciu.

 

Ale do rzeczy:

Mam problemy z odpalaniem mojej Megi.

Najpierw były problemy przy odpalaniu jak było wilgotno. Teraz już bez znaczenia - jak auto postoi kilka godzin, to nie chce odpalić. Po przekrenceniu kluczyka słychać pompkę paliwa. Trzeba kręcić 4-6 razy i dodać gazu, żeby zaskoczył. Potem jest już OK. Jak na moje ucho i odczucia, silnik chodzi chyba dobrze (chociaż słychać jakiś taki pisk, jakby coś się ślizgało).

Problem jest z odpaleniem tylko zimnego silnika, jak jest rozgrzany, to odpala bez problemu.

 

Auto jest po przeglądzie. Wymienione, m.in.:

 

1. rozrząd

2. wszystkie filtry

3. świece

4. kable WN

5. czujnik temperatury płynu chłodzącego

 

Były również problemy z pływającymi obrotami, ale po wyczyszczeniu silniczka krokowego objawy ustąpiły.

 

cdn.

 

outs

srebrna Megi 1.6e RT '96 [oramkowana]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciąg dalszy:

 

1. Sprawdziłem masę. Wygląda na to, że jest wszystko OK.

 

2. Wymieniony czujnik temperatury (zielona strzałka na zdjęciu) przy zimnym silniku wykazuje 3096 omów. Tak więc jest sprawny.

 

3. I teraz pytanie: od czego jest ten brązowy czujnik, oznaczony czerwoną strzałką na zdjęciu ? Ten czujnik nie wykazuje żadnej oporności, znaczy nie reaguje na pomiary.

 

4. Co to za czujnik (o ile to jest czujnik) oznaczony niebieską strzałką ?

 

 

Pozdrawiam i dziękuję za pomoc,

 

outs

srebrna Megi 1.6e RT '96 [oramkowana]

post-9-1157616422_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Usytuowanie czujnika nr2 wskazuje, że jednak mierzy on temp. wody. Dziwne jednak, że nr1 robi to samo. CZy po odłączeniu go, na desce wyświetlana jest temp. wody?

 

Do głowy przychodzi mi tylko pomierzenie czujników:

temp. zasysanego powietrza - styki 20 i 46 (3060-4045ohm przy 20stC)

temp. wody - styki 15 i 44 (60-1250ohm)

GMP - styki 33 i 34 (240ohm)

 

Na zdjęciu nie bardzo widać czujnik nr3. Opisz go jak wygląda, w co jedt wkręcony, a najlepiej zrób inne zdjęcie samego czujnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Outs, parę wskazówek do Twoich problemów

 

1. Nie wiem jaki to rodzaj pisku, ale może być spowodowanyc ślizgającym się paskiem alternatora. Możesz sprówać bardziej bo napiąć, ale nie przesadź, bo wtedy cierpią łożyska.

2. Sprawdź kąt wyprzedzenia zapłonu, jeśli jest zły to powodem tego może być czujnik podciśnienia kolektora.

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie!

Nie wiem z jakiego powodu, ale wkradło się kilka błędów do mojej poprzedniej wypowiedzi. Błędnie podałem numery styków wtyczki ECU na których należy mierzyć rezystancje.

Teraz prawidłowe

 

temp. zasysanego powietrza - styki 14 i 17 (3060-4045ohm przy 20stC)

temp. wody - styki 15 i 17 (3060-4045ohm przy 20stC)

GMP - styki 28 i 11 (240ohm)

 

A tak na prawdę to wartości i styki na których trzeba mierzyć podam dokładnie jak napiszesz jaki masz komputer sterujący. To co na górze dotyczy kompa Fenix3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

 

Problem rozwiązany:

 

1. wymieniony silniczek krokowy

2. wymieniony akumulator (poprzedni miał uszkodzoną jedną celę)

 

Teraz autko odpala bez problemu i właściwie trzyma obroty :mrgreen:

 

 

Jeszcze raz dziękuję za wszystkie rady.

 

 

--

outs

srebrna Megi 1.6e RT '96 [oramkowana i oklejona]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Mam teraz podobny problem,troche wilgoci nie odpala.wymienilem kable,swiece,kopulke zaplonowa i dupa,dalej to samo.akumulator mam dosc swiezy,silnik krokowy tez chyba jeszcze zyje bo jak odpali to pracuje rowno.teraz zabiore sie za cewki zaplonowe,jezeli dalej to nie bedzie to chyba rozloze rece

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!