Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pomoc w kupnie Megane


yarekj

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Jestem zainteresowany kupnem Megane Coupe lub ewentualnie zwykłej meganki, cena maxymalnie do 10 tys. zł.

Co myślicie o tych trzech, bo chyba spośród nich będę wybierał?

http://otomoto.pl/renault-megane-1-6-klima...a-C9673733.html

http://moto.allegro.pl/item741519501_mgane_coupe.html

http://moto.allegro.pl/item738044506_renau..._okazyjnie.html

Proszę o pomoc, gdyż nie jestem wielkim znawcą, a widzę że wielu z Was potrafi ocenić auto choćby pobieżnie już na podstawie zdjęć i opisu.

Polecacie czy odradzacie???

A może znacie jeszcze jakieś ciekawe oferty z Poznania i okolic???

Proszę o szybką odpowiedź i z góry dzięki,

Jarek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Zderzak tylny od wersji po lifcie i to jeszcze w innym odcieniu. Lampy w przodu powinny być raczej dwukomorowe.

2. Ładna z zewnątrz, ale słabe wyposażenie, nawet brak elektrycznych szyb z przodu. Brakuje dokładki pod zderzakiem z przodu.

3. Brak zastrzeżeń.

Musisz rozważyć wady i zalety zarówno coupe jak i htb, bo niby i to i to Meganka, ale jednak mocno się różnią jeśli chodzi o funkcjonalność :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za pomoc ;-)

A tak pokrótce mógłbyś mi przedstawić zalety i wady coupe i htb, bo tak jak już pisałem nie jestem znawcą, potrzebuję samochodu do jazdy tak mniej więcej co 2-3 dni po mieście, nieduże odległości (na uczelnie, po zakupy, itp), a raz na 2 tygodnie jakieś 300 km na trasie z Poznania do Piły i z powrotem, bo jestem studentem i chciałbym nią jeździć do domu na weekendy.

 

Coupe podoba mi się przyznam szczerze głównie ze względu na wygląd, ale nie jest to dla mnie najważniejsze, chodzi przede wszystkim o to żeby samochód był sprawny i tani... Masz jakieś rady???

 

PS. Co to oznacza "od wersji po lifcie" i "brak dokładki pod zderzakiem"...? Wiem że głupie pytanie, ale mimo wszystko proszę o odpowiedź :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wersja przed i po liftingu - lekkiej zmianie wyglądu - trochę nowsza, poniżej na końcu tematu jest fotka http://megane.com.pl/viewtopic.php?t=15289...sc&start=40

http://img170.imageshack.us/i/img9095.jpg/

no.punkt 3. naprawdę ładna megi

na zdjęciu widać czarne listwy pod zderzakami - dokładki,

hb dużo bardziej funkcjonalna więcej przewieziesz i wygodniej wsiadasz w 5 osób,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jestem studentem i chciałbym nią jeździć do domu na weekendy.

Ja jestem w tej samej sytuacji i auto mi służy dokładnie do tych samych celów co Tobie. W tej roli coupe sprawdza się znakomicie, ale trzeba też wziąć pod uwagę, że jest to auto czteroosobowe i jak będziesz chciał kogoś zabrać przy okazji powrotu na/z weekendu to już pojawi się pewien problem. Po pierwsze, zabierzesz dodatkowo tylko trzy osoby i nie będzie to jazda komfortowa. Trzy osoby w coupe to jeszcze można przeżyć, ale w cztery robi się ciasno i kierowca musi wjechać trochę pod kierownicę, żeby z tyłu usiadł pasażer (u mnie tak jest, ale jestem dość wysoki). Jeżeli będziesz jeździł w dwie osoby to bardzo polecam, bardzo fajne i mimo swojego wieku piękne auto. 300 km to sporo, może warto się rozejrzeć za dieslem? Jeszcze jedno, coupe to auta popularne wśród młodych kierowców, także stłuczki, dzwony, czy skatowane egzemplarze to normalka. Oczywiście można znaleźć perełki, ale t5rzeba poszukać (jak to z każdym autem).

Htb jest pozbawiony tych "wad", które wymieniłem wyżej, 5 osób spokojnie pojedzie, spory bagażnik i niezły komfort.

Mechanicznie to prawie te same auta także nie będzie problemu z częściami, które nie są drogie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problemu nie będzie, bo maksymalnie będą nim jeździć 2 osoby, więc Coupe w zupełności starczy. Też jestem dość wysoki (1,88 m) i nie wiem tylko czy w Coupe będę się wygodnie czuł na dłuższych trasach. Byłem wczoraj obejrzeć wszystkie te 3 meganki i zastanawiam się nad wyborem już tylko tych dwóch:

1. http://www.allegro.pl/item741519501_mgane_coupe.html

2. http://www.allegro.pl/item738044506_renaul..._okazyjnie.html

Pierwsza podoba mi się wizualnie, kolor mi odpowiada idealnie, według zapewnień właściciela jest bezwypadkowa (na moje mało wprawne oko też tak wygląda), no i plusem(?) jest że została kupiona w polskim salonie, a nie sprowadzona z zagranicy. Brakuje co prawda trochę el. szyb i klimy, ale nie jest to zbyt wielki problem dla mnie. Podczas jazdy nic nie stuka i nie puka, przez ostatnie pół roku praktycznie nie była używana, bo koleś jeździł służbowym autem, ale za to była garażowana i ogólnie widać że jest zadbana. No i wytłumaczcie mi proszę jak krowie na rowie co oznacza to "brakuje dokładki pod zderzakiem z przodu"...???

Natomiast druga była stuknięta przy prawym tylnim kole co właściciel sam przyznał od razu, brakuje jednego kołpaka i klimy, ale za to jest szyberdach :mrgreen:

Doradźcie coś proszę, bo mam straszny dylemat i nie mogę się zdecydować ;-)

Dzięki z góry.

 

Pozdrawiam, Jarek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

yarekj, wydaje mi się, że klima jest elementem podstawowym. Wszak może nie mamy bardzo gorących lat (?? w sensie pór letnich :mrgreen: ) ale nawet jazda 100km w w 20-25 stopniach nie należy do przyjemnych.

brakuje dokładki pod zderzakiem z przodu"

zobacz sobie na przód samochodu, te z aukcji czy mój z galerii- podpis. Pod przednim zderzakiem jest taka czarna listwa na całej długości. często słabo widoczna ale jak sie wie gdzie patrzeć ;-) To jest dokładka, która jednak dodaje wdzięku i (chyba) była elementem standardowym.

 

[ Dodano: 2009-09-25, 19:53 ]

Czy w przypadku aukcji nr 2 coś się przypadkiem w bagażniku nie wylało??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mimo wszystko bym szukał auta z klimą. To jest duży plus dla użytkownika, a także przy sprzedaży auta. Elektryczne szyby to już bym powiedział standard w wyposażeniu, nie mam pojęcia czemu Renault nie zdecydowało się wyposażyć wszystkich Meganek w elektrykę wszystkich szyb. Te elementy można oczywiście później założyć samemu, ale to też będzie jakiś koszt.

Jeżeli jednak twierdzisz, że wystarczy Ci takie wyposażenie, to ja bym kupił Coupe. Modele przed liftem miały (moim zdaniem) wygodniejsze fotele niż phII i nie są aż tak bardzo męczące. Przy takim wzroście wskazana będzie pozycja lekko pół-leżąca :mrgreen: Czasami żałuję, że nie mam większego auta, szczególnie jak się jedzie w cztery osoby (lub pięć), ale wygląd i cała reszta rekompensuje te "ubytki" ;)

Tą dokładką się nie przejmuj - może ktoś ją zostawił na krawężniku ;) Przed kupnem niech Ci ją sprawdzi zaprzyjaźniony blacharz, będzie wiedział gdzie zajrzeć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!