Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane kombi Jaki silnik???


sebcio76

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Pewnie rozpocznę znany juz temat(nudny) ale planuje zakup Meganki kombi i mam dylemat z jakim silnikiem. Benzyna jesli juz to tylko zagazować ją

(jak sie spisuje 1.6 16ka na gazie) , lub alternatywa diselek 1.9 tylko która odmiane dci dti???? która lepsza mniej awaryjna i w naprawa tańsza??? na co zwrcić szczegółna uwage przy zakupie? i czy warto kupic uzywana meganke (delikatne zawieszenie ) przy kiepskim stanie naszych pseudo dróg?? za wszelkie odpowiedzi sugestie będe bardzo wdzieczny.

Może jest jakiś Forumowicz z Poznania chętny zademonstrować i zachecić mnie do zakupu pieknego autka jakim niewątpliwie jest Meganka I 2002r????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.9 dTi 80 KM / 160mom. obr. NM 168Km/H 14.5sek do 100ki jesli ten silnik to fakt 22kuce mniej do 102KM dci.

Rano sie obudziłem z przeczuciem ze CHCE mieć Renault Megane a nie jakąś tam Astre 1,7.isuzu

Chyba zostane waszym kolegą forumowiczem , posidaczem pieknej Megi.

Tylko zastanawiam sie jaki silniczek 98 kucyków czy 102, bo w parametrach nie ma duzej przewagi DCi 12 a 12,2 sek do 100HMmm niewiele nie odzuję, 4km V max??? przeżyję.

POwiedzcie który mniej awaryjny , czesci dostepniejsze?????

Kolejna noc spedziłem na czytaniu na roznych forach i juz skolowacialem, i zastanawiam sie dlaczego sprzdalem samochódi dlaczego chce inny, sam se zgotowałem ten los.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak Ci zależy na osiągach to weź dCi bo jest podatniejszy na modyfikacje. Sam takim jeżdżę i nie narzekam. Dti 98 KM trochę jeździłem i w serii wielkiej różnicy nie ma, może jedynie trochę głośniejszy. Koszt części mniej więcej ten sam, a jak trafisz na zadbany silnik to nie będziesz musiał przy nim nic robić (poza normalną wymianą części eksploatacyjnych).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak Ci zależy na osiągach to weź dCi bo jest podatniejszy na modyfikacje. >>>>>

nie nie mam zamiaru poprawiać fabryki 12 do setki mi wystarczy nie oczekuję wścigówki' date=' gdybym chiał sie scigacz to kupiłbym honde 1.6 160MK i ja uturbił.

Jade dzis jeszcze luknąc jedna meganke

http://otomoto.pl/renault-megane-kiima-sta...-C10312802.html

co o tym sądzicie?+ opłaty 1500zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sebcio76, bardzo słabe fotki.

Czy jeśli szyba przednia była grzana, to rezygnowano z niebieskiej powłoki atermicznej? ta nie wygląda jak by była (auto ma klimatyzację, więc powinna być), co świadczyłoby o wymianie - pod tym kątem w mojej widać nawet jak zaczyna sie szarówka. Może wina fotki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Autko zobaczone, całkiem całkiem, jedna ryskana drzwiach , delikatny zgniot na drzwiach

( standard) reflektory do wymiany- odpryski od kamyków, autko zadbane, ale co najważniejsze ma niezłego kopa, jestem mile zaskoczony przyspieszeniem. . CHCĘ MIEĆ MEGANE 1,9 102KM!!!!!! gość mnie najpierw przewiózł tak w stylu sportowym, pozniej ja jechałem ale delikatniej. Auto nie ściąga podczas jazdy i hamowania.

Hamulce bardzo delikatne, biorą bardzo szybko i skutecznie.

Podczas ruszania ostrego brak dymka ( chyba ze z opon)J

Jedynie trzeba dokonać wymiany filtrów i oleju i dla pewności rozrządu.

A tak z ciekawości ile kosztuje cos takiego poza ASO????

Dziękuję za wszelkie porady, sugestie i inne takie.

Już wiem ze meganka 102kucyki będzie moja, niekoniecznie to ale meganka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak sie spisuje 1.6 16ka na gazie

mialem z gazem. wspolpraca silnika z sekwencja jak najbardziej ok, nigdy mnie nie zawiodlo to polaczenie, niemniej jednak silnik 16V solo to juz troche inna historia. problemy -> kzfr, cewki, przy gazie moze sonda lambda pokazywac bledy (w ciagu 7 m-cy 3 razy pojawil sie blad sondy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

olo2oo1, ale Ty miałeś Megane II i tam silnik 1.6 16V to zmieniona konstrukcja. W Megane/ Scenic I 1.6 16V nie jest problemowym silnikiem.

sebcio76, powodzenia w poszukiwaniach ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nurtuje mnie jeszcze pytanie co ile wymienia sie olej z olejem, świece żąrowei pasek rozrzadui co sie z tym wiaże...... i jakie to sa koszta mniej wiecej.( kalkulacja kosztów) ale Megi i tak bedzie moja. Może ktoś poleci dobry warsztat Znajacy sie na megankach w Poznaniu / oklolicy.

 

Jesli ktoś poszukuje Meganki1,9 DCI 2002r z dobrym silniczkiem w dobrej cenie to moge dac namiary, sam ją chcialem kupić ale chwilowo zbrako kilka zł(PLN) w starzej niż 2002r nie chce.

 

[ Dodano: 2009-10-27, 18:18 ]

Znalazłem w "szukaj" takie dane dla Megane19dci 102Mk 2002r

jeśli coś poknociłem proszę o korektę

 

 

wymiana oleju - co 30 tys. lub 2 lata

wymiana filtru paliwa - co 60 tys.

wymiana filtru powietrza - co 30 tys.

pasek rozrządu - co 120 tys. lub 5 lat (zalecana90tys)

płyn hamulcowy - co 120 tys. lub 4 lata

płyn w chłodnicy - co 120 tys. lub 4 lata

cene rozrzadu tez ustaliłem w dobrym zaprzyjaznionym sklepie

pasek bosch 97 lub Gates a 125zł

Napinacz 108 lub 124zł

rolka I górna chyba 169zł

rolka II dolna chyba 116zł

pompy ponoć nie trzeba od razu wymieiaz można ponoc w każdej chwili?hmmm

cena pompy 75Pln koszt wymiany rorzadu z akcesoriami bez pompy około 400zł

+ wymiana oleju i filtra mam sie zamknac w cenie 1200zl

czy o czymś jeszcze muszę pamietac???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!