Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

jak mozna sprawdzic czy to szumi łożysko czy


Rekomendowane odpowiedzi

Witam jestem uzytkownikiem megi od 3 tygodni. kiedy jade nawet 20 km/h słychac dziwny szym, tak jak by opon, ale do konca nie wiem czy to opony czy łożyska, jak to mozna sprawdzic, (luzów koła nie maja, a opony mam jakies liche bo rumuńskie)

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak ja mialem zatarte lozysko to slyszalem je przy zamknietych szybach i z wlaczonym radiem :mrgreen:

sprawdz metoda Azagoth, na 100% zobaczysz o co chodzi tylko pamietaj ze klocki moga lekko trzec o tarcze( np jak nie masz wywazonego kola ) i tez bedzie szum

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem ostatnio takie samo podejrzenie ze to opny robią taki hałas bo od kupna ich nie wymieniałem.Szum był coraz gorszy aż nie dało się jeździć.Wymieniłem najpier opony na nowe i nadal było to samo.Wiec się zdrzaźniłem i pojechałem do mechanika na ocene sytuacji.Okazało się że łożysko jest na skraju wyczerpania.Koszt wyniósł mnie 80 zł nowe łożysko + 50 ronocizna.Czym szybciej to załatwisz to lepiej dla auta i dla Ciebie bo później wydatki możesz mieć większe jak tego nie zrobisz szybko.Pozrdawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj czyli w piątek byłem na wymianie łożyska. wiedziałem że szumi ale nie wiedziałem które. Mechanik przyniósł urządzonko, podniósł samochód i rozkręcił najpierw jedno potem drugie koło. Od razu było wiadomo co jest grane. Koszt łożyska + wymiany 220zł.

Podobno łożysko takie jak było poprzednio (oryginalne). :mrgreen:

Teraz auto nie jeździ tylko płynie. :lol: 8-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Lozysko czasami huczy tylko pod obciazeniem a wiec gdy podniesiecie kolo na lewarku to nic nie uslyszycie.W aso maja specjalny przyrzad do lozysk.Mozna zobaczyc ile lozysko jeszcze pociagnie nawet kiedy jeszcze nie huczy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Na pewno latwo to sprawdzic liczac opory toczenia lozyska pod roznym obciazeniem w funkcji obrotow/min. Sprawdza sie jak roznia sie krzywe takiego obciazenia - nowe lozysko (dobre) a to zamontowane na samochodzie. Majac wykresy lozysk ktore przejchaly 20,50,70,100,120,150, >200 tys. km mozna teoretycznie wywnioskowac ile dane lozysko "pociagnie".

 

Mnie (takze) sprawdzali lozyska w SKPojazdow poprzez rozpedzenie kola na rozpedzarce, roznica "dzwiekowa" miedzy rozpedzonym kolem ze zrabanym lozyskiem a nowym/dobrym jest kolosalna.

 

Mnie wymiana lozyska wyszla takze okolo 220.-.

 

PS: posrednio od jednego mechanika wiem, ze lozyska oryginalne do megane sa za ciasne, podobno stoczenie (na tokarce) o dziesiate milimetra takiego lozyska powoduje, ze samochod ma to lozysko az do smierci sprawne. Ciekawe :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdza sie jak roznia sie krzywe takiego obciazenia - nowe lozysko (dobre) a to zamontowane na samochodzie. Majac wykresy lozysk ktore przejchaly 20,50,70,100,120,150, >200 tys. km mozna teoretycznie wywnioskowac ile dane lozysko "pociagnie".
czytając to zacząłem sie bać :shock:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

słychac dziwny szym, tak jak by opon, ale do konca nie wiem czy to opony czy łożyska

 

albo sprawdz czy masz dokrecone kola. Ja mialem podobnie. Myslalem ze lozysko. Bylem pewien. Mechanik pokazal jak malo wiem. Kolo wymagalo dokrecenia. :-D

 

[ja wiem, ze jest goraco ale prosze dokladnie sprawdzac poprawnosc tagow w poscie, bo nie sprawdzajac wychodza takie krzki jak w tym poscie, cytat byl Twoim tekstem a tekst niczyim cytatem. DrNO]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Jako ciekawostkę powiem wam że kilka lat temu w poprzednim aucie coś szumiało (tylko pod obciążeniem w czasie jazdy), werdykt łożysko. Zostało zdemontowane i założone nowe a szum pozostał. Sprawdzone ponownie łożyska okazały się być całkowicie sprawne. Tak jeździłem 3 tyg aż przyszedł czas wymiany opon na letnie. Podczas wymiany ktoś przejechał dłonią po powierzchni opony i okazało się że jest wyząbkowana. Oponka na śmietnik i cisza w aucie. Pointa: Nie dokupować używanych opon!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!