Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

2.0 8v '99 automat - skrzynia biegów tryb awa


qba_qba

Rekomendowane odpowiedzi

Wit@m

Czy ktos z szanownego grona forumowiczów zna jakiegos fachowca-magika znającego sie na automatycznych skrzyniach biegów w Megane Scenic 01.99. Problem mam następujący: Rano, na zimnym silniku ( niecodziennie, ale dość często ) po przejechaniu 1-2 kilometra zapala sie kontorkla skrzynie biegów i wiadmomo co sie dzieje ( jedzie tylko na 3 biegu ). Wyłączenie i ponowne włączenie silnika rozwiążuje ten problem, tzn. skrzynia od tej pory sprawuje sie bez zarzutu. Podczas wymiany oleju w skrzyni ( tydzien temu ) skasowano błąd skrzyni cytuję " regulacja ciśnienia oleju". Może ktoś miał podobny problem, może na terenie dolnośląskiego albo okolic jest jakis fachowiec ??. Z góry dziękuje za odpowiedzi. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Witam.

 

Co prawda przydało by się aby ktoś bardziej kompetentny niż ja odpisał ale :

Wartośc wymagana ciśnienia w skrzyni biegów wynosi 3.0 bar, jeśli ciśnienie za mocno spada ( czasem podczas zatrzymania na światłach - generalnie przeważnie zawsze na początku jazdy - być może ma to związek z temp. oleju ) zapala się kontrolka EKG i mamy słynny tryb awaryjny.

 

Na forum auto Józefów dowiedziałem się że to standard w renault. Winne są elektrozawory w skrzyni ( u nich naprawa 1200 zł gdzie indziej taniej - ale płaci się za wiedzę ).

 

Tester diagnostyczny ( Gutman Megamacs 42 ) pokazuje mi błędy :

- 794762 sygnał prędkości obrotowej na wejściu przekładni. Sygnał nie prawidłowy.

- 794767 regulacja ciśnienia oleju. Nieprawdiłowe funkcjonowanie.

 

Jakiś czas temu przeczyściłem wszelakie kostki pod maską - na razie mam spokój ale wątpię czy to było rozwiązanie problemu, myślę że problem wróci. Wymieniłem też czujnik ciśnienia oleju silnikowego ( koszt 30 zł ) bo też wywalał się ten błąd ( na KTS i DELPHI ) i być może to pomogło ( oby ) .

 

Gdybyś miał pytania to pisz. Byś może coś razem zdziałamy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

kurcze nie wiem co robic a niechce by mechanicy mnie kręcili jako kobiete.Moje autko zasrajkowało.Nie wskakuje na bieg,silnik działa normalnie dodam,ze jest to automat 1.98 poj. z 98 r..Więc jak pisałam pracuje ale nie jezdzi.Na samym początku normalnie wskakiwało a niedawno dochodziło do 3 potem do 2 a teraz dziad jeden nie zaskoczy za cholere.Nie mam pojęcia czy to wina oleju w skrzyni czy moze juz wogóle klękła:(((a moze ma to cos wspólnego z hamulcem???/niedawno były robione/ nie wiem:(((

Pomocy!!!!

nr.gg 5367502

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wit@m

U mnie dzieje sie tak tylko przy zimnym silniku, czesto jak zapalam auto zostawiam je na chodzie prze około 4-5 minut, zauważyłem ze wtedy lepiej reaguje. Jak juz zaczyna normalnie przerzucać biegi ( bo do tego czasu jedzie tylko jeden-dwa, na trojke probuje ale nie daje rady, zazwczaj wystarczy przejechac 200-500 m ) to juz wtedy jest ok, nawet po gaszeniu i zapalaniu samochodu, czyli dopuki nie wiem, skrzynia nie wystygnie albo spada cisnienie oleju, jednym słowem następnego dnia rano. Zaznaczma, ze wszystko to odbywa sie płynnie, bez żadnych szarpnięć. Wierzyć mi sie nie chce , ze tylko wymiana tych elektrozaworów by pomogła ( 1500 pln ), szybciej bym stawiał na czujnik ciśnienia oleju w skrzyni ( 750 pln ) ale jak to nie pomoże to już będe biedniejszy o tą kwotę a zwrotów nie ma ;-(. Myślisz, że wymiana ciśnienia oleju w silniku może pomóc ??, wiem ,wiem, ze ze RENAULT + AUTOMAT to dość często metoda prób i błędów . Pozdrawiam. Chyba jednak najpier poczyszcze kosteczki od skrznki ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
  • 1 miesiąc temu...
  • 1 miesiąc temu...

Witam.

Po diagnostyce komputerowej- żadnych błędów.

Kontrola ciśnienia oleju na poszczególnych biegach prawidłowa.

Skrzynia biegów do naprawy-zużyte sprzęgiełka- wymiana.

Co to za sprzęgiełka, czy to są tarczki sprzęgłowe.

Pozdrawiam.

 

 

Już po wymianie na manual, więc pozostały mi części od automatu gdyby ktyś chciał.

Skrzynia biegów do naprawy-zużyte sprzęgiełka- wymiana

Zapytania na priv.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
też tak mam <ok>

po przejechaniu 1-2km wyskakuje błąd skrzyni, zjazd na bok, odpalenie ponowne i dalej jedziemy (max 3x tak robiłem :cry: )

Macie już rozwiązanie?

 

Połowicznie mam rozwiązanie.

Trzeba u magika od automatów zmienić dwa elektrozawory w skrzyni.

Koszt zaworów w ASO około 500 zł plus robocizna kogoś kto zna się na automatach.

Kontrolka przestała się włączać z wyjątkiem poranków gdy było w nocy - 25 i auto lepiej zrzuca biegi. Więc jest znaczna poprawa.

Niestety po całym zabiegu auto nie przestało szarpać ( tzn. jeździ z delikatnymi szarpnięciami ) ale da się z tym żyć.

 

Na razie nie mam zamiaru tego poprawiać i da się z tym autem żyć.

 

Niestety DP0 to kupa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!