Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

niestabilne obroty na biegu jałowym


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam problem z renault megane scenic 1.6 8v z roku 1997 mianowicie strasznie

skaczą obroty po puszczeniu pedału gazu spadaja tak do

1500 i zaczynają skakac od 1000 do 1500,była w nim wymieniana sonda jakies 2

lata temu,załozona uniwersalna,wyczysciłem przepustnice,załozłem nowy

silnik krokowy i nadal to samo,jak pierwszy raz odpiołem sonde to zaczoł

normalnie spadac z obrotów i w miare równo chodzic ale gdy spowrotem wpiołem

kostke od sondy to znowu zaczoł szalec i teraz czy odepne czy nie to nic nie

reaguje i strasznie wachaja sie te obroty,co robic???i w czym szukac???czyzby

to ta sonda???jak sprawdzac???prosze o pomoc i z góry dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

silniczek krokowy jest nowy i nic to niepomogło,jak odpiołem sonde to zaczoł równo zchodzic z obrotów i w miare równo chodził,ale jak zgasiłem auto i wpiołem sonde to znowu zaczeły obroty skakac,odpiołem ponownie sonde ale teraz nic juz to niedaje bo jeszcze gorzej,czyzby to jednak sonda lambda??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spróbuj odłączyć akumulator na noc i włączyć go rano (lepiej nie zamykaj samochodu na alarm bo szkoda potem nie odpalić jak coś :P) jak już podłączysz zapal silnik i nie dodając gazu (również przy odpalaniu) niech popracuje około 5 minut. Po tym czasie wyłącz silnik zamknij samochód i po chwili odpal ponownie u mnie tak wyregulowałem obroty biegu jałowego i od 4 miesięcy jest dobrze :mrgreen: Napisz potem czy to pomogło i Tobie Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

sposób który opisał kolega Koma32 to poprostu reset komputera i spośób na skasowanie ewentualnych błędów.

A robi się to troszkę inaczej:

klemy wystarczy rozłączyć na godzinę,chociaż nic się nie stanie jeśli rozłączysz na całą noc.Można też wypiąć główny bezpiecznik-przecież da to taki sam efekt.Potem wystarczy odpalić autko i poczekać do pierwszego uruchomienia wentylatora na chłodnicy, następnie przejechać ok.5 km tak w miarę normalnie,czyli tak jak jeździmy na codzień.Gdzieś kiedyś czytałem że komputer od nowa "uczy się" po restarcie i stąd te 5 km ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj,

 

Wróciłem właśnie od gazownika.

Skoki obrotów praktycznie ustały a przyczyną był źle ustawiony komputer od gazu.

Okazało się że była ustawiona za uboga mieszanka i nie mógł on złapać obrotów. Po odpowiednim po-majstrowaniu przy gazie (na kompie u gazownika) na razie pomogło....będę testować i jeśli coś się dowiem odezwę się,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam miałem pisać nowy temat ale widze że pasuje do tego. Również mam kłopoty na biegu jałowym. Mam meganke 1.6 RT benz + LPG na benzynie nie moge opuścić obrotów niżej niż 1200/1100 a znowu na gazie mam 1000 ale po rozgrzaniu silnika na biegu jałowym obroty skaczą od 1000 do 500 i strasznie trzęsię autem. A teraz najciekawsze skakanie obrotów zanika i wyrównuje się do 1000 po skręceniu w miejscu kierownica o jeden obrót i z powrotem do prostych kół. Czy możliwa jest jakaś zależność steru z obrotami silnika czy poprostu moje auto jest magiczne? jak bym mógł ustawić to wszystko? Dzięki za odpowiedz :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam miałem pisać nowy temat ale widze że pasuje do tego. Również mam kłopoty na biegu jałowym. Mam meganke 1.6 RT benz + LPG na benzynie nie moge opuścić obrotów niżej niż 1200/1100 a znowu na gazie mam 1000 ale po rozgrzaniu silnika na biegu jałowym obroty skaczą od 1000 do 500 i strasznie trzęsię autem. A teraz najciekawsze skakanie obrotów zanika i wyrównuje się do 1000 po skręceniu w miejscu kierownica o jeden obrót i z powrotem do prostych kół. Czy możliwa jest jakaś zależność steru z obrotami silnika czy poprostu moje auto jest magiczne? jak bym mógł ustawić to wszystko? Dzięki za odpowiedz :mrgreen:

 

Witam.

Miałem podobne problemy na benzynie i na gazie. Jeśli chodzi o gaz wymieniłem reduktor i od tej pory autko pracuje jak nowe. Trzyma obroty jak ta lala.

 

Co do benzyny możesz mieć uszkodzony jeden z obwodów sterowania wtryskiwaczami i dlatego tak strasznie trzepie autem na biegu jałowym. Dzieje się tak dlatego że komputer dozuje większa ilość paliwa (jakby za ten drugi uszkodzony obwód) i dlatego obroty nie mogą się ustabilizować. Silniczek krokowy biegu jałowego nie nadąża za zmianami. Wszystko pewnie ustaje przy wyższych obrotach? Tak było u mnie.

 

Co do wysokości 0brotów 1000/1500 można je wyregulować na kowadełku przepustnicy na kolektorze dolotowym to ta rura metalowa gdzie nakłada się rurę gumową od filtra paliwa. Niestety regulacje nie wiele pomogą jeśli któraś z gałęzi będzie uszkodzona. Na wyższych obrotach jest ok ale na niższych obroty będą falować. Sprawdź najpierw sterowanie na pinie 4 i 30 przy sterowniku czy wychodzą sygnały. Być może masz uszkodzony jakiś wtryskiwacz ale musisz to sprawdzić. W najgorszym wypadku padnięty jest sterownik (jedno wyjście) Nie martw się da się to naprawić tylko niestety trzeba znaleźć dobrego elektronika który grzebie w sterownikach samochodowych. :P

 

Aha jeszcze co do skręcenia kołami. Jest to normalny objaw. Obroty powinny wzrosnąć. W autku jest zamontowany czujnik, który przy skręcaniu kołami w prawo lub w lewo do oporu powoduje wzrost obrotów silnika. ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Cześć

Mam podobny problem z Megi. Bryka z 98r 8V 75KM zagazowana. Tylko mi obroty nie falują cały czas a sporadycznie. Tak z raz na 15, 30s jest spore wahnięcie obrotów +-500 na jałowym. Na benzynie szybciej krokowy wyregulowuje, na gazie jest gorzej (membrany już sztywne w parowniku + krokowiec na gazie, więc dłużej się wszystko ustawia). Czujniki posprawdzane i są OK, świece wymienione, lewego powietrza nie ciągnie.

- Zrobiłem jeszcze taki mały teścik, jak samochód stoi i wcisnę pedał gazu tak do 2,5k obrotów, to raz na jakiś czas obroty spadną dość znacznie (do 2k, czyli o 500 w dół, czasami jest to 300). Jak na moje oko to albo czasami ginie gdzieś iskra, jest słaba albo może to sonda? Generalnie jak Megi jest włączona i delikatnie zsuwam przewody z cewek to iskra jest wszędzie. Świece nowe, mierzyłem opór cewek i niby jest OK. Testowane też na innym akumulatorze.

- Zachowanie Megi jest o tyle denerwujące, że na gazie potrafi zgasnąć przy dojeżdżaniu do świateł lub po wysprzęgleniu. Membrany wymienię, ale chcę najpierw zrobić by na benzynie Megi jeździła jak należy. Mi to wygląda na cewkę, tylko nie wiem czy takie objawy mogą być przy walniętej sondzie. Jakieś sugestie?

 

Wymieniona cewka z białą wtyczką....to nie to ;/

Zamieniałem też cewki na różne sposoby i lipa.(mam dwie podwójne)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 1 miesiąc temu...

Dla potomnych, męczyłem się kilka miesięcy, ale wreszcie się udało.

U mnie megi:

-paliła tylko na bardzo zimnym silniku, ok 0C, po zagrzaniu trzeba było już dodawać gazu delikatnie i trochę potrzymać by załapała i nie zgasła

-sporadycznie był duży skok obrotów, często gasła.

 

U mnie padł regulator ciśnienia paliwa, wężykiem podciśnieniowym idącym do kolektora puszczał paliwo(benzynę). Kiedyś tylko pobieżnie sprawdziłem, ale teraz sprawdzałem również wtryski (wszystkie cztery dają ładną chmurkę<ok>) i wyszła usterka, dokładnie się przyjrzałem, przechyliłem i wyleciała benzynka;/ Zaślepiłem tymczasowo otwory w kolektorze i regulatorze i cieszę się WRESZCIE normalną jazdą.

 

Wiedziałem, że to będzie jakaś drobnostka...szkoda tylko, że tyle czasu zeszło na poszukiwaniach, ale satysfakcja pozostaje :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Sprawdź najpierw sterowanie na pinie 4 i 30 przy sterowniku czy wychodzą sygnały. Być może masz uszkodzony jakiś wtryskiwacz ale musisz to sprawdzić.
ale teraz sprawdzałem również wtryski (wszystkie cztery dają ładną chmurkę<ok>)

Panowie napiszcie proszę jak sprawdza się te wtryski? Mam również problem z "falowaniem" już po czyszczeniu krokowca, przepustnicy ...itd. Za pomoc z góry dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!