Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

[Clio III] Clio III phI TCE Montaż gazu


JacekP

Rekomendowane odpowiedzi

Wcześniej Megane II a teraz posiadam Renault Clio 3 PH1 z 2008 roku z

silnikiem 1.2, turbodoładowanym o mocy 74 kW (100 KM). Chciałbym zamontować do niego gaz w Warszawie lub Radomiu (+ okolice).

Forum Clio nie ma działu LPG dlatego uderzam tutaj :mrgreen:

Myślałem o sekwencji, butli w miejsce koła zapasowego, które znajduje się

pod samochodem oraz wlew gazu w tym samym miejscu co benzyny (tuż

obok) pod zaślepką.

Chciałbym, aby instalacja była bezproblemowa, nowoczesna i nie

powodowała utraty osiągów.

Macie jakieś pomysły / sugestie co do podzespołów oraz / lub dobrego warsztatu, który zrobi to jak należy?

Edycja:

Będę zamieszczał odpowiedzi mailowe kolejnych warsztatów.

Instalacja firmy AGIS OBD CAN (reduktor-bezmembranowy Ares 150KM, wtryskiwacze pojedyńcze Apis Solo), zbiornik proponowany cylinder do bagażnika 40l (w miejsce koła nie zmieści się żaden zbiornik dostępny na rynku) cena 2600 zł.

Czas montażu około 8 godzin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poznańskie ASO nie montują do Clio III gazu w miejsce koła zapasowego, ponieważ "są problemy z prawidłowym nawierceniem mocowań". U nich butla trafia do bagażnika, a wlew jest umieszczony pod klapką, obok wlewu paliwa.

 

W zeszłym roku nie chcieli też montować gazu do silnika TCE, bo nie wiedzieli, jak będzie reagował. Ale to wszystko zastrzeżenia i obawy panów z ASO, którzy - jak powszechnie wiadomo - czasami robią problemy tylko po to, aby je robić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejne odpowiedzi:

 

Witam Pana.

Niestety moje dane jeszcze nie sięgają tego rocznika auta więc bardzo bym prosił o informację czy jest to silnik z pośrednim, czy bezpośrednim wtryskiem benzyny. Jesli jest to wtrysk bezpośredni, to niestety nie będziemy wstanie zamontować Panu instalacji gazowej. Jeśli jest to ciągle siniczek z tradycyjnym wielopunktowym wtryskiem benzyny to uprzejmie zapraszam i mogę zaproponować trzy rozwiązania:

1) instalacja OMEGAS firmy Landirenzo z reduktorem IG1 turbo w cenie 3900 zł.

2) instalacja OMEGAS firmy Landirenzo z reduktorem Li02 w cenie 3400 zł.

3) Instalacja Stag 300 plus z reduktorem scorpion i listwą wtryskową matrix HD 344 w cenie 2800 zł.

 

Podane ceny zawierają instalację, montaż, zbiornik w miejscu koła zapasowego i wlew gazu pod klapką wlewu benzyny (jeśli jest możliwe takowe zamontowanie).

Koszt 2500 zł. Reduktor-Tomasetto,Komp-Diego ,Wtryski-meagic
do Pana samochodu polecam instalację z wtryskiem IV generacji

firmy Stag-300 reduktorem Zavoli Zeta, ze zbiornikiem w miejsce koła zapasowego. Koszt z montażem to 2900zł. Gwarancjana 2 lata. Przeglądy co 10 tyś km, koszt przegladu 120zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z moich doświadczeń ( z trzema Scenikami na LPG ) najważniejsza sprawa to montaż.

W przypadku instalacji z wtryskiem zależy zwracać uwagę na :

- wtryskiwacze powinny być umieszczone jak najbliżej wtryskiwaczy Pb

- rurki doprowadzające gaz do wtryskiwaczy jak najkrótsze a co najważniejsze wszystkie tej samej długości

- ogrzewanie do reduktora wyprowadzić bezpośrednio z małego obiegu chłodzenia silnika przed nagrzewnicą w kabinie !!!

- reduktor powinien być zamontowany powyżej komory spalania

- reduktor powinien być przymocowany tak, aby karoseria nie odbierała mu ciepła (np. poprzez tworzywo lub gumę izolacyjną )

- listwa wtryskowa przykręcona do konstrukcji silnika tak, aby przekazywał jej ciepło

- filtr fazy lotnej przykręcić do konstrukcji silnika

- rurę doprowadzającą gaz do listwy wtryskowej można dać w otulinie termicznej

- filtr fazy ciekłej zamontować tak, aby był łatwy dostęp do wymiany

- konfiguracja sterownika od LPG powinna być zrobiona na biegu jałowym i w trakcie jazdy

- wszystkie kabelki zabezpieczone i pospinane, a bezpiecznik i złącze diagnostyczne w widocznym i łatwo dostępnym miejscu

- warto też zamontować wlew gazu pod klapką przy wlewie Pb ( o ile to możliwe )

 

Ja bym poświecił te kilka godzin i popatrzył gazmajstrom na rączki choć mogą być trochę niezadowoleni :mrgreen:

Tak zainstalowane LPG gwarantuje poprawną prace całego układu, szybsze przełączanie się w tryb LPG i dokładniejsze spalanie co w efekcie daje lepszą dynamikę silnika i niskie zużycie LPG - polecam.

Jeśli macie inne doświadczenia i uwagi co do sposobu montażu LPG piszcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak na początek, odpuść sobie tego z reduktorem Tomasetto + Diego.

Propozycje z pierwszego cytatu można wziąć pod uwagę, choć co do Scorpiona też trzeba być ostrożnym. Ma duże wahania ciśnienia gazu oraz zacinający się trzpień elektrozaworu. W pierwszych dwóch propozycjach nie jest napisane jaka listwa wtryskowa, ale prawdopodobnie będzie to MED, więc OK.

W trzecim cytacie, brak listwy wtryskowej, a nie wiadomo jakie są czasy wtrysku benzyny na obr. jałowych w tym silniku.

 

witman, czy Ty jeździsz po Irkucku, że tak musisz ogrzewać tą instalację? Mam identyczny silnik i najmniejszych problemów z czasem przełączenia na gaz. Może reduktor BRC jest nie najlepszy pod względem wydajności cieplnej? Jaką masz temp. przełączania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lewy, jeżdżę w naszym kraju i czasem za granicę.

To co opisałem o nagrzewaniu gazu w fazie lotnej jest sprawdzone na własnej skórze. Te informacje pozyskałem od bardzo doświadczonego gazownika z wieloletnim doświadczeniem pracującym w dużej firmie, który prowadzi szkolenia na ten temat. Ostatnio ociepliłem dodatkowo cały reduktor, odizolowałem go od konstrukcji, rurę doprowadzającą i listwę wtryskową ociepliłem. Gaz w postaci lotnej powinien być ciepły im cieplejszy tym lepsze mieszanie się z powietrzem i lepsze spalanie. Pomyśl jak wiatr hula po silniku jadąc 100km/h przy temp. na zewnątrz -5`C

Jaką masz temp. przełączania?

Ustawiłem 22`C reduktor jest dodatkowo ogrzewany elektryczną nagrzewnicą. U mnie czas przełączenia się na LPG przy temp. na zewnątrz 0`C wynosi około 20-30sek :mrgreen:

http://megane.com.pl/viewtopic.php?p=143895#143895

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem.

22st. to dość niewiele, ale wiem, że masz elektryczną grzałkę, więc taka temp. utrzymuje się krótko. Ja mam ok 30-35st (nie pamiętam dokładnie) i przełącza się przy temp 0st po ok. 4-5min. U Ciebie, myślę, że największym zyskiem na czasie jest w/w dogrzewanie.

Jeszcze tylko mi wytłumacz co miałeś na myśli pisząc:- reduktor powinien być zamontowany powyżej komory spalania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu chodzi o to, aby reduktor był wyżej od cylindrów silnika w których jest spalana mieszanka paliwowo-powietrzna. Ale, dlaczego tak ma być to nie wiem. Przy okazji zapytam tego mistrza od gazu o co w tym chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm polecam Ci forum http://lpg-forum.pl/ poszukaj tam tematu o Clio może coś będzie. jak nie to pytaj. na pewno ktoś Ci kompetentny poleci jakiś zestaw. pewnie jak powklejasz te zestawy co Ci wysyłali to na pewno któryś polecą. aczkolwiek nie powiedzą Ci ile to ma kosztować, taka polityka na forum jest jeśli się dobrze orientuję (kazdy zakład ma swoje ceny). ponad to łatwo znajdziesz tam polecanego gazownika z Twoich rejonów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeszcze odpisują:

Witam,

 

chciał Pan instalację bezproblemową, nowoczesną bez spadku mocy dlaego najlepszym rozwiązaniem do takiego auta jest włoska instalacja sekwencyjnego wtrysku gazu OMEGAS firmy LANDI RENZO:

 

najważniejsze podzespoły:

1) reduktor dwustopniowy IG1 Turbo

2) sterownik OMEGAS

3) listwa wtryskowa MED z czujnikiem ciśnienia i czujnikiem temperatury

4) zbiornik - Stako/ Bormech

5) wielozawór- Tomasetto/ Landi renzo

 

koszt takiej instalacji to: 3200 zł brutto ( + ewentualnie 50 zł dopłaty za zbiornik)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!