Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

elektroniczny pedał przyspieszenia


Rekomendowane odpowiedzi

Czy w Waszych Nowych Meganach występuje opóźniona reakcja auta na przyspieszanie.?Silnik 1,6, 110 KM 6 biegów.Szczególnie podczas ruszania ze świateł.Gwałtowniejsze naciskane na pedał przy ruszaniu trochę to mulenie skraca ,ale szarpie autem tak do 30 km/h.Napiszcie czy u Was też jest tak "dziko" ;-) z ruszaniem z pod świateł!!!Prawdoopodobnie związane to jest z elektronicznym pedałem przyspieszenia.

W poprzednim aucie gdzie pedał za pomocą normalnej linki sterował bezpośrednio mechanicznie przepustnicą ruszanie było o wiele płynniejsze .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!! U mnie jest taka sama sytuacja. Jest to dość wkurzające szczególnie w momencie jak człowiek chce się wcisnąć na skrzyżowaniu. Może jest to trochę związane też z zestopniowaniem skrzyni, jedynka jest bardzo bardzo krótka.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam Megane III 1.4Tce i nie mam żadnych problemów z przyspieszaniem. Pedał reaguje tak jak klasyczny z linką. Jedynie gdy jest ciepło i działa klima to przy ruszaniu trzeba głębiej wcisnąć gaz, poza tym normalnie jedzie :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja czuje roznice, nie ma szarpania, ale wyraznie jest roznica w porownaniu do poprzedniego samochodu.

Tam wcisniecie gazu powodowalo ze natychmiast silnik sie rozkrecal.

Tutaj jest wyczuwalny lag.

A wogole jadac bez gazu na 1 biegu... szybkie wcisniecie do dechy ok 1s opoznienie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest to wyraźnie zauważalne, ale tylko przy bardzo zimnym silniku, tuż po uruchomieniu. W poprzednim aucie (Megane II 2003, 1.6 16V 115KM) było dokładnie to samo. Przy próbie ciut mocniejszego przyspieszenia na zimnym silniku szarpanie i dławienie. Pomaga odpuszczenie gazu. W sumie trwa to ledwie 2-3 minuty od uruchomienia zimnego motoru, więc jest niezbyt uciążliwe. Potem wszystko OK.

 

A może to po prostu komputer nie dopuszcza do zbyt dużego obciążenia zimnego silnika ingerując w pracę elektronicznego pedału gazu? To miałoby sens! Przy bardzo delikatnym wciskaniu gazu opóźnienie nie występuje. A po paru minutkach można szaleć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Ciekaw jestem czy :roll: zjawisko to występuje z innymi silnikami i innymi skrzyniami biegów?Pozdrawiam

 

Tak występuje mam to samo przy ruszaniu i czasem przy wyprzedzaniu. Czuje jakbym to nie ja dusil na gaz tylko ktos za mnie a ja wydaje tylko polecenia :). Szarpanie jest denerwujace szczegolnie jak obo siedzi zona. Po paru miesiacach jezdzenia pytala mi sie czy potrafie tym autem jezdzic :). Porazka

 

A wogole jadac bez gazu na 1 biegu... szybkie wcisniecie do dechy ok 1s opoznienie

 

Na wyzszych biegach tj. na "2" i "3" tez to zauwazylem. Czasem jest szybka reakcja a czasem odczuwalne opoznienie. Mam nadzieje ze ten komputerek ktory tym steruje nie zawiesi mi sie w najmniej dogodnym momencie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JanPio, to, że w 1.6 jest taka sytuacja to wiemy. Więc dlaczego na pytanie

Ciekaw jestem czy :roll: zjawisko to występuje z innymi silnikami i innymi skrzyniami biegów?Pozdrawiam
Odpowiedziałeś, że w innych silnikach też to następuje? Jak macie takie same silniki :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cięcie

Silniki nie są takie same. Maja taka sama pojemnosc ale moj ma 100 KM a u porys 110KM. Moj ma skrzynie pieciobiegowa a porysa 6. Wiec generalnie silniki sa rózne

 

Regulamin forum się kłania :!: Doczytaj tam dokładnie o zasadach cytowania i pisowni postów :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

słuchajcie ja w swojej mam to samo... muszę silnik trzymać na wyższych obrotach aby wrzucić kolejny bieg a potem "dawać mu czas" delikatnie wciskając gaz... bo inaczej czkawa na 2 sekundy i wystrzał jak z procy... czy może ktoś się orientuje czy to nie jest sprawa komputera? spalanie mi rośnie do 8.5-9.0

mam jeszcze starą lagunę 1.9dci z 2000 i tam nie ma mowy o jakimś zająknięciu chociaż na chwilę... moc i moment bardzo porównywalne...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!