Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Lektura o niezawodnych VW:-)


opielowski

Rekomendowane odpowiedzi

Niebawem auta z ubiegłego stulecia będą przeżywały drugą albo i trzecią młodość bo okaże się że są bardziej niezawodne niż auto które wyjedzie z salonu i gość bedzie wolał kupić auto 15 i więcej letnie ale za to mało awaryjne niż nówke za kupe kasy z wielkim prawdopodobieństwem ze nie dojedzie z salonu do domu :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Macie rację, koncerny obecnie zmieniły podejście do wytwarzania aut. Niedawno mówili o tym u mnie na uczelni: kiedyś auta obliczane były na co najmniej 10-15 lat. Teraz ten okres skrócili do ok 5 lat. Po prostu lepiej na tym zarabiają i tyle.

A ogólnie rzecz biorąc to wszystkie auta dostępne dla przeciętnego człowieka się psują :-)

W rodzinie dla przykładu mamy VW Sharana, który powinien z salonu wyjeżdżać z lawetą w gratisie. Mechanik (dobry i sprawdzony) zna już to auto lepiej niż inżynierowie VW i dopóki nie naprawi czegoś przy użyciu części z Poloneza, to będzie się to psuło bez końca. No ale to już urok Sharana, Alhambry i Galaxy.

Ogólnie życzę wszystkim bezawaryjności, ale też bez przesady, auto musi o sobie przypomnieć od czasu do czasu :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kiedyś auta obliczane były na co najmniej 10-15 lat. Teraz ten okres skrócili do ok 5 lat. Po prostu lepiej na tym zarabiają i tyle.

takie czasy :roll: kup nowe i sprzedaj za 3 lata lub kup piętnastoletnie i jeździj kolejne 15lat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dlatego coraz bardziej zastanawiam się nad kupnem Opla Astry F, autko totalnie bezawaryjne. Do tego duża dostępność częsci jak i ceny tanie jak barszcz. Miałem i wiem co pisze. Jedyny minus tego auta to blacha ale ze wszystkim idzie sie uporać. Megana na razie jeździ i nie psuje się, ale wszystko do czasu :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zgadzam się, że starsze VW były nie do zdarcia

też się z tym zgadzam, ojciec mój jeździ vw polo 6n, 1998 rok, silniczek skromne 1.0 50KM ... auto od nowości u nas, przebieg co prawda znikomy, jak na 11-letnie auto, bo 80k km, ale przez te 80k km nie było żadnej poważniejszej awarii wymagającej wizyty w serwisie ...

 

mam też swojego Opelka Corsę A, 1991 rok, mechanicznie bez zarzutów, było kilka usterek, ale wszystko ogarniam w nim sam w garażu (nawet całe hample przednie przerzuciłem na mocniejsze sam, hehe :-) )... Niestety, o swoim opelku napiszę to samo co pers o Astrze:

Jedyny minus tego auta to blacha

Niestety jedyny sposób żeby się z tym uporać to wstawianie reparaturek :-)

 

Minusem 'nowoczesnych' samochodów jest to, że większość napraw jest po prostu awykonalna w warunkach garażowych (często potrzeba podpięcia do kompa, bez interfejsu ani rusz, masa elektroniki, silniki tak zabudowane że głowa mała...). A szkoda, bo zanim oddam auto do warsztatu to - na tyle na ile potrafię - chciałbym najpierw sam spróbować usunąć usterkę ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie pamiętam już gdzie i kiedy, ale czytałem taki artykuł, w którym było wyliczone i podane, że tak naprawdę zyski dla firm motoryzacyjnych generują serwisy i sprzedaż części zamiennych, a sprzedaż nowych samochodów stanowi mniejszą część dochodów. coś w tym jest... :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

E to to nic, był kiedyś tekst gościa o nowej 5-tce albo 7-mce ;p To była dopiero masakra... Samochód za pół bańki, a częściej stał w serwisie niż jeździł... Nie wspominając ile gość na naprawy wydał...

 

Wcześniej sam jeździłem golfem 2 i samochód nie do zaje**** :-) Toporny, kanciasty, gdzie szczytem burżuazji w środku był regulowany fotel kierowcy, mimo to bardzo fajnie go wspominam :-) A co do sharana - znajomy miał, przelatał parędziesiąt kkm i nic oprócz końcówek drążków przy nim nie robił, teraz ma alhambre i też nic się nie dzieje (roczniki koło 98-99 bodajże, te pierwsze wersje w każdym bądź razie).

 

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli chodzi o ople, to miałem Astre G 99r, przebieg prawie 190 tys, 2 razy robiłem rozrząd(co 60 tys km), tarcze przód i klocki, i szczęki z tyłu, i raz końcówki drązków. To wszystko! Auto kupiłem z przebiegiem 80 tys, zrobiłem nim następnie ponad 105 tys. To było auto... silnik 1.4 16V, oleju nie brał wogóle, od wymiany do wymiany. Takiego auta już na pewno nie bedę miał...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm ja czasami użytkuje passata b3 z 90 rocznika. Auto ma 19lat a dopiero teraz zaczął się psuć :roll: poza tym kiedyś czytałam na interia.pl że te nowe auta VW i jakaś tam inna niemiecka marka są robione z przystanków :-) ile w tym prawdy nie wiem ale na pewno jest tak że kiedyś były inne auta lepiej chyba robione niż teraz. W dzisiejszych nówkach więcej badziewia i elektroniki która się częściej psuje no i też cała technologia, części są nic nie warte. Ale też nie mówię że wszystkie auta takie są ale się zdarzają takie badziewka :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dzisiejszych nówkach więcej badziewia i elektroniki która się częściej psuje

Kobieta idealna, wie co mówi :-):-)

Jak usłyszę jeszcze że gaźniki rządzą to już w ogóle będę w siódmym niebie :-)

 

Do poprzedniej mojej wypowiedzi dodam, że pod względem psucia najlepszym samochodem jaki mam okazję jeździć są dwa auta ... GAZ 69M i Opel Kadett I z 1938 roku :-) tam elektroniki jako takiej nie ma w ogóle :-) ale przynajmniej nie ma się co zepsuć ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje zdanie jest niezmienne, teraz czy ma sie Merca, Bmw czy Alfę romeo prawdopodobieństwo awarii jest bardzo zbliżone. Różnice w montazy i spasowaniu i materiałach mogą być różne, ale awaryjność jako taka jest prawdopdobna w każdym samochodzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DizzyX, nigdy nie jeździłam gaźnikami to nie wiem :-) jedynie co w starych autach się może zepsuć to nagrzewnica :-) przynajmniej ja miałam takie przypadki :-P qla, no tak bo się nie starają w składaniu samochodów teraz. Przecież ostatnio było coś o fiacie bravo czy panda? nie pamiętam ale było info w radiu że trzeba się zgłosić do serwisu z tym autem bo jakaś tam wada fabryczna jest i wymienią "za darmo" :roll: (taki przykład) ale cii gadamy o VW :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!