Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl


Ramki pod tablice rejestracyjne - dopisz się do listy


Danielossss

Jakie świece stosujecie w swoich silnikach?

Recommended Posts

Ponieważ przewija się trochę wątków odnośnie świec (szczególnie w silnikach 16V) interesuje mnie jakie macie opinie- doświadczenia w temacie świec. Można pisać w takim stylu:

 

silnik K4M700 (1,6 16V)

świece NGK BKR6EZ

 

uwagi: po wymianie kilka tysięcy temu silnik odzyskał swoją sprawność, ale nie trwało to zbyt długo- jakieś 3 kkm.

 

Teraz planuję zakup zalecanych przez Dialogysa do tego silnika, a są to:

EYQUEM RFN58LZ

CHAMPION RC87YCL

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

silnik K7M 702

świece BOSCH FR7DC0

również zauważyłem poprawę osiągów auta po zmianie świec ale nie wiem jak długo to trwało ponieważ u mnie głównym jeżdżaczem kilometrów jest żona.

co do eyquem bardzo ciężko dostać przynajmniej u mnie nawet nie myślą o zamawianiu głównie polecają NGK, Brisk, Bosch, ISKRA??? :mrgreen:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja dziś założe do mojej megi 1.4 16V 95KM:

świeczki symbol BKR6EZ

symbol silnika K4J 750

i zobaczymy co będzie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak jak byłem u mechaniora zajmującego się tylko Reanault to on powiedział by stosować tylko eyquem chyba że ma się lpg to NGK (eyquem kosztują tyle samo co NGK) można je dostać w Warszawie przy ul. Ogrodowej :mrgreen:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Endi85, wpisz tego swojego mechaniora dziale warsztaty z jakimś komentarzem czasami lepiej jechać do warsztatu z ktorego ktoś korzysta (powołać sie na niego) niż eksperymentować samodzielnie :-D, chyba że tu mowa o warsztacie Auto Crew o którym to nie wypowiadałeś sie pozytywnie..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem EYQUEM RFN58LZ i zapłaciłem 36 złotych za komplet.

Na razie przejechałem około tysiąca kilometrów i nie mam zastrzeżeń- silnik pracuje równo na biegu jałowym i przyspiesza bez tzw dziury czy drgawek.

Zobaczymy za rok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam szanowne grono uzytkownikow aut marki Renault.

Ja uzywam swiec marki`Iskra`SFE65PRS. 30.000 km bez problemu i chodza dalej.

 

 

Pozdrawiam

 

psForum pierwsza klasa :-D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Ja w swojej Megance 1,6 K7M702 mam Denso. Wymieniam profilaktycznie o 20tys. ze względu na gaz , ale świeczki po wyjęciu wygladają prawie jak nowe

 

Pozdr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja mam Boscha. Jak narazie bez zarzutu. NGK do Renault nie polecam. Mam ojca mechanika i czasem zdażało się że na NGK Renaulty nie jechały jak należy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mój silnik też nie trawi NGK- przez rok poleciały dwa komplety.

zdjęcie

 

Jak kupiłem samochód to były NGK BKR6E, potem wymieniłem na NGK BKR6EZ i sytuacja się powtórzyła- padły.

 

A dlaczego:

 

NGK

 

obstawiam przebicia na izolatorze spowodowane np zabrudzeniami lub przez olej (mam nieoryginalny korek wlewu oleju i trochę mi paruje, a potem się skrapla w komorach świec).

 

Może izolatory w innych markach są lepiej wykonane.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

silnik K4J 750

swiece kupilem NGK BKR6E, zobaczymy co bedzie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ja tez mam od ok 8tys BKR6EZ i tez jestem niezadowolony, pracowaly ladnie przez jakies 1,5 tys, teraz bede probowal eyquem...

NGK na poczatku pracowaly pieknie, nie bylo szarpniec wogole na wolnych obrotach, teraz jest to nagminne...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak założyłem NGK to też byłem wniebowzięty, ale tylko przez pierwsze tysiąc czy dwa tysiące kilometrów- może trzy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam

Ja zalozylem ngk "V-line 16" silnik K7M i jak narazie jest supcio ok 2tys poprzednio byly Denso i kilka razy silknik "kichnol".

Swiece BOSCHA to tylko napis jest Boscha a swieca moze byc np eyquem; poniewaz bosch zleca "grawerke" jakies firmie ktora spelnia jego oczekiwania :!:

Oczywiscie nie zapomnijcie posmarowac gwintu swiecy dobrym smarem (ja uzywam smaru na bazie miedzi z Liqui Moly ok 20pln 100mil) bo to czesto jest problemem zaniku iskry :!:

pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego jeden z kolegów naśmiewa się ze świec Iskra, bo co ,bo polskie. Ja mam pojazd z gazem ,zmieniam co 40 tys. km na następne Iskry i dla mnie NGK to jest dopiero szrot.

 

Pozdrowienia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

krzysiek1103, Kto i gdzie się naśmiewa ze świec firmy Iskra (ja tam widzę pozytywne opinie)?

Czasami na forum mówimy, że brakuje iskry itp, ale w tym nie ma nic z wyśmiewania. Warto czytać dokładniej ;-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witajcie jestem nowym "członkiem" tego forum i prosze o porade co do swiec. Nie wiem jakie swiece zastosowac do Meganki jaka cieplota do gazu ma byc i tak dalej etc.

Wczesniej mialem primere i z forum ludzie podpowiadali dobrymi radami atko smigalo bez problemowo i tak tez teraz pragne aby bylo bez emocji z raenia :-D Za wszelkie rady dla nowicusza bardzo dziekuje z gory i pozdrawiam wszystkich forumowiczow!!!

Dane Autkato:

Rok 98r.

Poj. 1.6

Przebieg 99600 km

Olej Platinum 10w40 do gazu

Instalacja gazowa!

(zrobilem juz cale zawieszenie, rozrzad, wymienilem przewody, cewke, wszystkie filtry (choc nie znalazlem pylkowego na podszybiu przy wycieraczce go nie bylo z tego co wiem to ma byc k1023 filtrona oznaczenie nie wiem czy moja megi go posiada :) ) teraz chce wymienic owe swiece ale nie wiem jakie winny byc czegam na wasze podpowiedzi!!)

 

[ Dodano: 2007-07-01, 11:28 ]

Teraz planuję zakup zalecanych przez Dialogysa do tego silnika, a są to:

EYQUEM RFN58LZ

CHAMPION RC87YCL

 

A jakie swiece polecicie do mojej reni?

MEGANE I (BA0/1_) 1.6 e (BA0F, BA0S)

1996.01->1999.03

K7M bez klimy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Do silnika 1.6 e K7M można zamontować:

BOSCH: FR78X BOSCH SUPER 4, FR7DP, +8 SUPER PLUS FR7D+, FR6DP.

CHAMPION: EON1, OE033 RC87YCL.

NGK: BCPR5EIX-11, BCP5E, BCP5ES.

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
A jakie swiece polecicie do mojej reni?

kolego po to przeniesiono twój post do tego tematu abyś sobie poczytał bo wyżej jak zauważyłeś są wpisy o tym silniku i rodzaju modelu i marce świec jakie stosujemy a ty nadal idziesz na łatwiznę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Do silnika 1.6 e K7M można zamontować:

BOSCH: FR78X BOSCH SUPER 4, FR7DP, +8 SUPER PLUS FR7D+, FR6DP.

CHAMPION: EON1, OE033 RC87YCL.

NGK: BCPR5EIX-11, BCP5E, BCP5ES.

Pozdrawiam

 

Ziolo zwróce Ci uwage po raz kolejny bo widze że ciężko to do Ciebie dociera - NIE WCISKAJ LUDZIOM CZEGOŚ O CZYM NIE MASZ POJECIA!!

Sam miałeś problemy z szrpaniem i dobrze wiesz że trzeba mieć dobre świece, tak pisałeś:

..Muszą być w dobrej kondycji szczególnie przy LPG, oraz świece zapłonowe: odpowiedni model, ciepłota oraz prawidłowa przerwa.

a Ty kolejnej osobie wciskasz cytat ze swojego katalogu (tak wiem nie podasz jego nazwy bo nie chcesz robić nikomu reklamy), który jak już widze po raz kolejny, ktoś przepisywał mocno beztrosko - przynajmniej katalog NGK i moge przypuszczać że przy Champion i Bosch tez będą błędy!

Ktoś kupi świeczki polecane przez Ciebie po 3kkm będą do niczego i co wtedy napiszesz: Przepraszam pomysliłem sie!?

Polecaj to co sprawdziłeś na własnej skórze else furze!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Racja. Sorki :-D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pewnie są to Championy lub Denso lub inne tylko pod nazwą Renault. Kupiłem takie do R19 i wszystko było ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Moje renówki naprawia kolega, który od 15 lat pracuje w ASO Renault. Na co dzień spotyka się sie z różnymi firmami, i twierdzi że jedyną firmą z jaką nie miał problemów to EYQUEM. Za EYQUEMy do Megane w ASO zapłaciłem 61zł za 4 sztuki.

 

Nie wiem jak jest teraz, ale kiedyś chyba trzeba było wymieniać świece co 20 lub 30 tysiecy km. Jak wymienisz na EYQUEM to ten okres się wydłuża do 60 tysiecy km. Tak samo chyba jest z płynem chłodniczym i hamulcowym. W gazetach typu Auto Świat czy Motor polecają wymiane co 2 lata. A w instrukcji obsługi jest napisane co 4 lata przy założeniu że zalejesz jakiś oryginalny płyn. Także z jednej strony jak idziemy do ASO wydaje się że drogo jak cholera tam, ale w gruncie rzeczy robisz raz a porządnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie pracują od 10kkm BERU UltraX Platin UXF 79 P - 0 002 335 906 dedykowane do cewek zapłonowych BERU (czteroelektrodowe : 3+1). Sprawują się bez zarzutu, nie było niespodzianek z wyjątkiem problemów z demontazem starych polegajacych na braku własciwej przedłużki do klucza ( pożyczyłem taką z pierścieniem centrującym - :) ) i podsuwającym się cały czas w myślach zdarzeniem z wkręcania nowej swiecy w Lanosie ISKRA (!) w której pękła część gwintowana (!!) . :->

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chcesz dodać odpowiedź ? Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto.

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to bardzo łatwy proces!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×