Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Porównanie Megane, Stilo i 307 w Auto-świecie


pawel400

Rekomendowane odpowiedzi

W numerze 2/2010 ukazał się artykuł z porównaniem Renault Megane, Fiat Stilo oraz Peugeot 307 wszystkie 3D oraz z silnikami 1.6. Skromnie muszę powiedzieć, że moja Megi pozowała do zdjęć do tego artykułu :)

 

Oto skany z gazety:

 

038d6d7166803c96m.jpg

 

1a29f0eb8bf75d51m.jpg

 

266fe19fe69b7fbfm.jpg

 

4c2f26cb3dbd045bm.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze nie przeczytałem, ale już widzę wpadkę - Meganka II nie była produkowana od 2001 roku.

Silnik 1.6 135 KM :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

meganecoupe02, też to zauważyłem zaraz po otwarciu gazety :) I jeszcze cena od której niby można kupić Meganke II, nich znajdą taką, która jest warta zakupu, bezwypadkowa za 14 tys. :) Według mnie za przyzwoitą trzeba zapłacić około 20 tyś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozśmieszył mnie też tekst, że przy większych przebiegach zużyciu ulega sprzęgło - ciekawe jak na to wpadli :)

Poza tym, jak już porównują auta 3-drzwiowe, to niech napiszą że Meganki mają 6 poduszek (4 są w fotelach).

"Niekiedy zdarzały się awarie koła zmiennych faz rozrządu" - no comment. Cewki bardziej dokuczały w Meganie I.

Niczym szczególnym nie zabłysnęli w tym tekście, ciekaw jestem co na ten artykuł powiedzą użytkownicy Stilo i 307, ile wpadek oni wyłapią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

arni88, dużo zależy też od instalacji i napięcia w aucie - trochę wyższe napięcie doprowadza do szybszego zużycia żarówki. Taki problem miał mój wykładowca w Peugeocie 307 i narzekał że się często palą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hahaha rozwalił mnie tekst "Problemy mogą być zwłaszcza z najbogatszymi wersjami np: Privilege lub Alize"

O ile się nie mylę to Alize to najtańsza wersja wyposażenia Meganek :)

Ogólnie błędów strasznie dużo. Cena- :) (więcej nie powiem)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki problem miał mój wykładowca w Peugeocie 307 i narzekał że się często palą
na zdjęciach gadałem z właścicielem Peugeota i faktycznie powiedział, że przepalanie żarówek w nim jest bardzo częste, także coś w tym jest :)

 

Ogólnie po przeczytaniu tego tekstu, odniosłem wrażenie, jakby autor nie wiedział o czym pisze, wiadomo,że jakieś bardzo drobne szczegóły mogą mu umknąć, ale nie pomyłka odnośnie lat produkcji, czy choćby wersji wyposażenia, no i oczywiście tak jak wcześniej pisałem ta cena :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po przeczytaniu tego tekstu, odniosłem wrażenie, jakby autor nie wiedział o czym pisze

Ja też. Gość wie, że dzwonią, ale nie wie w którym kościele.

Z tą ceną przesadzili, jak ktoś przeczyta że takie roczniki w tych cenach to się mocno zawiedzie podczas poszukiwań. No ale z drugiej strony, zainteresowanie autem będzie większe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejny bezsensowny test mający udowodnić wyższość volksszajsu nad francuską technologią. Gdzieś tam autor w tekście napisał po większym przebiegu wymiana sprzęgła - to chyba normalne:) no chyba, że volksszajs nie ma sprzęgła i w ogóle nie wie co to skrzynia biegów:)

To kolejny test z serii nie kupuj francuza bo będziesz go tylko robić - to wszem i wobec mówię, że kolejne wozidło też będzie francuskie bo jak na razie to mój 4 francuz i jeździ jak trzeba. No ale może mój jest wyjątkowy bo mu się żarówki bardzo rzadko przepalają:) pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie za przyzwoitą trzeba zapłacić około 20 tyś.

Po tyle są w ogłoszeniach - ale spróbuj sprzedać za takie pieniądze :)

w tamtym roku próbowaliśmy sprzedać Megi II 2003 r, 1.6 własnie za 20 tys - chętnych do kupienia brak - nawet nikt nie zadzwonił... więc to 14-15 tys jest chyba blizsze temu co można uzuskac za rocznik 2003....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze nie przeczytałem, ale już widzę wpadkę - Meganka II nie była produkowana od 2001 roku.

Silnik 1.6 135 KM :shock:

 

Z rocznikiem masz racje, Jednak jeśli chodzi o kucyki to taka ciekawostka, po kupnie megane II można się przejechać na hamownie i zerknąć ale szacują sie od 107- 135 ;-) a spowodowane jest to tym że we Francji żabojady w tych wersjach bardziej wyposażonych mają inne oprogramowanie i zdjętą blokadę B)

 

Moja świeżo po zakupie była hamowana żeby sprawdzić jak trzyma motor moc i niespodzianka 124, a spodziewałem się 116 jak w przypadku starej meganki II ojca w combi B) ojca kręciła się po nagrzaniu do 5.7 i odcinało, a moja do 6,8 i dopiero odcina

to samo występuje w przypadku 307 ;-) Na francuskim forum masz ten temat bardzo dobrze rozbudowany ;-)

 

[ Dodano: 2010-01-12, 02:44 ]

A jeśli chodzi o porównanie to fiata bym wykluczył od razu za materiały i wykonanie :-x

307 jak dla mnie ma + jeśli chodzi o środek, bardzo ładne wykończenia itp jednak materiałowo gorsza od megane :-P mam firmówkę 307 B) komfortem i mocą do meganki się nie umywa, jednak w megance brakuje troszkę Chromiku np jakiejś ingerencji we wnętrzu co posiada 307, dla tego swoje maleństwo rozbudowałem B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!