Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Alternator, rozrusznik, nie odpala!


Rekomendowane odpowiedzi

No więc po kolei. Posiadam Megane z 96 z silnikiem 1,4 Energy, 8 zaworów.

Wymieniałem w niej silnik (na ten sam) bo stary wyzionął ducha i tu zaczęły się problemy z elektryką. Samochód nie odpala, niby rozrusznik kręci, ale nie odpala, nie wiem czy dobrze podłączyłem przewody na rozrusznik i alternator, ale o tym za chwilę.

Aktualnie po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłon zupełnie normalnie zapalają się kontrolki tak jak powinny, prócz EKG, miga z częstotliwością gdzieś 2/s i słychać przy tym cykanie (chyba przekaźnik) z puszki bezpieczników pod maską, wydaje mi się, że cyka przekaźnik od pompy paliwa, po jego wyjęciu (kluczyk cały czas w tej samej pozycji) cykać przestaje, po włożeniu go na miejsce cykania nadal nie ma, ale auto nie odpala, rozrusznik kręci, ale zapalić nie chce. Kluczyk na zero, znowu na zapłon i znowu cykanie.

Teraz kolejna sprawa, bo nie do końca jestem pewien czy wszystkie przewody dobrze podłączyłem:

na rozruszniku mam jedną wtyczkę (mały czarny przewód z wsuwką) oraz gruby czerwony z blaszką na końcu, łącznie 2 na różnych "gniazdach"

na alternatorze mam dwa małe przewody, łączone z nim nakrętkami (o ile dobrze pamiętam to chyba 8-mi), jeden przewód zakończony metalowym oczkiem i ten sam gruby czerwony przewód (również z oczkiem) który idzie dalej na rozrusznik, łącznie 2 na jednym styku, oraz dwa osobno przykręcone nakrętkami. Zostały mi t tam dwa wolne kabelki zakończone wspólnym oczkiem.

Kolega powiedział, że czasem na alternator idą nawet ze trzy masy, więc podłączyłem wolny przewód pod alternator i tu niespodzianka: po podłączeniu akumulatora włączyły się kontrolki jak podczas przekręcania kluczyka na zapłon (z tą różnicą, że kluczyk trzymałem wtedy w dłoni a stacyjka była w pozycji 0) a wtryskiwacz zaczął pompować paliwo.

Trochę to zawiłe, ale starałem się wyjaśnić wszystko jak najdokładniej.

Kolejne pytanie to: co oznacza ten symbol na schematach elektroniki auta? czy to jest masa?

 

___|___

/////////////

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zobacz czy idzie napiecie na pompe i zobacz czy pompa wogóle działa i masz jeszcze koło akumulatora skrzyneczke z bezpiecznikami i tam masz taki duzy bezpiecznik 30A i on odpowiada za pompe wogóle posprawdzaj wszystkie bezpieczniki pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprościej sprawdzić na kostce przy pompie, pod tylnymi siedzeniami. Będziesz potrzebował pomocnika, to komputer wtrysku po włączeniu zapłonu podaje napięcie tylko przez kilka sekund. Potem napięcie pompy jest odcięte. Napięcie pojawia się dopiero w momencie gdy wał korbowy obraca się O wszystkim możesz przeczytać w "Sam naprawiam" strona 59. Może wysiadł czujnik prędkości obrotowej wału?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!