Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

K7M 1.6, 8V Jazda na walniętej uszczelce pod


Rekomendowane odpowiedzi

W piątek jade do mechanika (ponoć lubi naprawiać meganki :) ) i zobaczymy co wymyśli.W sobote myłem silnik a wczoraj znowu był zapaćkany olejem.Sprawdziłem odme ale wszystko jest ok.Poczekam cierpliwie do piatku i jak co dam znać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak umyłeś silnik to powinieneś go postawić i zobaczyć po 2 dniach czy nie ma gdzieś wycieków lub odpalić go i nie jeździć. Pęd powietrza potrafi rozpryskać olej po całym silniku- tak, że nie dojdziesz skąd jest wyciek. Mam teraz wolne w pracy prawie 2 tygodnie ale czekam i czekam na dodatnią temperaturę na zewnątrz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurde ze wczesniej o tym nie pomyslałem :).W weekend znowu go umyje i zobacze co i jak.

Dzieki andre za sugestie :)

 

[ Dodano: 2010-03-10, 20:37 ]

Witam

Sorry ze tak pózno :).

Jednak uszczelka pod głowicą.Była tak uszkodzona że objawy by tego niewskazywały ale mechanik po cenie promocyjnej ściągnąl głowice i faktycznie uszczelka była do wymiany.Całkowity koszt to 600 zł.A płyn chłądzący uciekał mi przez rozszczelnioną chłodnice.Koszt nowej to ok.150 zł.Narazie odpukać wszystko ok.

 

 

Nie długo sie cieszyłem :).

Będzie cza reklamować usługe.Wczoraj zaczęło mi tak bryzgać olejem po silniku że ściekający olej kapie na gorący katalizator i tam sie wypala.Smród w samochodzie straszny.

 

[ Dodano: 2010-04-06, 14:48 ]

Witam

Jestem po wymianie uszczelki.Wszystko śmiga że aż miło.Niepokoi i denerwuje mnie tylko dziwny dzwięk.Świszczenie czy piszczenie z okolic silnika ale nie z pasków akcesoriów czy alternatora.Odgłos narasta przy dodawaniu gazu.

Dzieki za jakieś sugestie

 

[ Dodano: 2010-04-14, 15:00 ]

Więc wszystko gra.Piszczenie było związane z paskiem od akcesoriów .A jednak :).Teraz wszystko śmiga za aż miło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Podzielę się moim doświadczeniem tydzień temu jadąc do pracy w pewnym momencie po dodaniu gazu przy pewnych obrotach zaczęły odzywać się zawory. Po pewnym czasie silnik zgasł ale po zapaleniu go pracował bardzo nierówno. Zacząłem od sprawdzania wtrysków po odpięciu 3 nie było żadnej różnicy na 4 to samo, po odłączaniu 2 i 1 silnik gasł, cewki też były OK . Wyciek oleju z pod głowicy już był od dłuższego czasu ale nie był to jakiś wielki ubytek. Nie było też żadnego ubytku płynu lub dostawanie się do oleju lub odwrotnie. Moja diagnoza była uszczelka pod głowicą została wydmuchana pomiędzy 3i4 cylindrem. Pojechałem na drugi dzień na warsztat, ciężko się jechało na dwóch garach bo kiedy silnik dostawał obciążenia szczególnie jadąc pod górę to zawory dzwoniły niemiłosiernie ale dał radę. Zademonstrowałem mechanikowi co dzieje się z autem ten się trochę upierał, że to nie uszczelka pod głowicą ale po tym jak ściągnął głowicę to potwierdził moją diagnozę. Z zawodu jestem mechanikiem ale nie pracowałem nigdy w zawodzie(nie licząc praktyki) to coś z tej szkoły wyniosłem, tylko z braku miejsca, czasu i odpowiednich narzędzi nie podejmowałem się sam wymiany a mówią, że szewc bez butów chodzi <piwko>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Witam.

Trochę czasu już minęło od ostatniego postu lecz jednak zapytam.

Chodzi o silnik K7M 1,6 8V 90Km Renaul Megane Scenic I phI.

Ile jest simeringów na wałku rozrządu? Jeden jest od strony koła zębatego, a czy z drugiej strony wałka jest też simering? Pytam gdyż zciągałem głowicę i dałem do planowania i wymiany uszczelniaczy na zaworach. Powodem był wyciek oleju spod uszczelki głowicy.

Głowice odebrałem a stary simering dostałem do ręki z informacją, że muszę go sobie sam wymienić gdyż w firmie nie mają takich simeringów. Jak popatrzyłem do książki to na rysunku są dwa simeringi jeden od strony rozrządu a drugi po drugiej sronie głowicy, na koniecu jest tekturowa uszczelka i metalowa pokrywka przykręcona na dwie śruby. Rozmawiałem z firmą i powiedzieli, że jak dostałem jeden simering to na pewno musi być od strony koła rozrządu a z drugiej strony jest tylko tekturowa uszczelka i metalowa pokrywka. Cały czas zastanawiam się czy czasami nie powinno być z drugiej strony simeringa a tylko w firmie nie oddali mi drugiego. Czepiam się gdyż na rysunku są dwa simeringi i nie wiem czy powinien być tylko jeden czy tak jak na rysunku dwa. Drugie moje pytanie to takie czy simering od strony koła rozrządu nie ma oparcia na swoje plecy?

Kupiłem simering i zauważyłem, że trzeba go wbijać z umiarem gdyż w głowicy nie ma żadnego rantu aby podczas wbijania simering oparł się i wtedy wiemy,że doszedł do końca. Tutaj widzę, że jak za dalego wbiję to simerig oprze się na wałku rozrządu. gdyż w pewnym momencie na wałku jest tzw. kapelusz i jak bym za daleko go wbił to oprze się na wałku. Czy w tej głowicy tak jest że nie ma żadnego rantu ograniczającego wbicie simeringa?

Za odpowiedzi z góry dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!