Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

[manual] Przekładka lamp z phII do phI


Rekomendowane odpowiedzi

  • 7 miesięcy temu...

temat odkopię bo zrobiłem manuala <ok>

korzystając z wolnego czasu wspólnie z kolegą (SzaŁaS jakiś czas temu poprzekładaliśmy lampy w swoich autach ,więc nadszedł czas na mały manual :oops: Aby zmienić lampy tylne ,na poliftingowe ,potrzebne nam będą oczywiście lampy z wkładami ,oraz same kostki bez kabelków -jeśli ktoś niechce bawić się w lutowanie 8-) ,

Najpierw należy wykręcić stare lampy ,przykręcone są od wewnątrz dwiema nakrętkami na klucz 10 (widoczne po zdjęciu osłony lampy w bagażniku ) i przykręcić nowe lampy ,oraz włożyć wkłady z zarówkami do tych lamp .

cca5053d27494df7m.jpg

72412357a2dd6350m.jpg.

Następnie zabieramy się za przerobienie kostek ,w tym celu należy spisać sobie numery pinów oraz odpowiadające im kolory ,a następnie odchylić klapkę z numeracją pinów by móc wyjąć poszczególne piny z kostki ,po odchyleniu tej klapki,należy z drugiej strony kostki podważyć plastikowy zatrzask ,który uniemozliwia przesuwanie się danego pinu kostki -jak na foto :mrgreen:

0447397c54c32433m.jpg2c55ffd4387af722m.jpg .Gdy wyciągniemy już wszystkie piny ze starej kostki ,możemy je włożyć do nowej kostki wedle schematu :

dla lampy lewej : (jeśli mamy kostki po lifcie z przewodami to poprostu podmieniamy te same kolory )

4c1087c66a85dcd9m.jpg

kostka stara / kostka nowa

pin nr 8- brak

pin nr 7 - do pin nr 6 kolor jasny pomarańczowy

pin nr 6 - niepodłączamy (dodatkowa masa ) czarny

pin nr 5- do pin nr 4 kolor brązowy

pin nr 4- do pin nr 3 kolor niebieski

pin nr 3- do pin nr 2 kolor fioletowy

pin nr 2- do pin nr 5 kolor czarny z fioletowym paskiem

pin nr 1- do pin nr 1 kolor biały

po przekładce kostka wygląda tak :

981c94a5dd456421m.jpg

Podobnie postępujemy z lampą prawą ,rozbieramy kostkę i wyjmujemy piny z jednej kostki i przekładamy do drugiej :

2cea240ca2336475m.jpgfaba2fb32e981388m.jpgf01f9738d0654aebm.jpg

Dla lampy prawej podłączamy wedle schematu :

k.stara /kostka nowa

pin nr 8- do pin nr 6 biały

pin nr 7 - do pin nr 2 czarny z fioletowym paskiem

pin nr 6 - do pin nr 5 fioletowy

pin nr 5- do pin nr 3 niebieski

pin nr 4- do pin nr 4 brązowy

pin nr 3- niepodłączamy

pin nr 2- do pin nr 1 pomarańczowy

pin nr 1- brak

Należy pamiętać.ze dla drugiej lampy dane kolory pinów będą w odbiciu lustrzanym ,czyli jak na 1 pinie był biały to w drugiej lampie ten kolor będzie na pinie 6 :oops:

(SzaŁaS poszedł krótszą drogą dolutowując odpowiednie przewody nowej kostki do starej ,więc zachował obie kostki ,u mnie pozostała obecnie jedna 8-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

No i ja odkopie troszkę temat..

Przydałby się jakiś manual do megane I w wersji coupe,bo przekopałem cały internet,a nic konkretnego nie znalazłem.

Może ktoś ma,albo robił..? Będę wdzięczny za info <czerwona>

 

Edit:

Pytanie nieaktualne juz..

8193790630_c3d3c7e2c9_z.jpg

Edytowane przez Diabolicus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...
  • 4 lata później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • Zwycięzca
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!