Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czy ktoś już zakupił ten model?


marcmo

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 miesiąc temu...

W grudniu odebrałem Grand Scenic'a 1.4 TCe 130KM. Jak na tak duże auto silnik daje radę. Bardzo elegancko jest wbudowana navi, jasna tapicerka wraz z kierownicą dopełnia całość. Z niego po prostu nie chce się wysiadać. Trzeci rząd foteli tylko dla dzieci - zresztą jazda właśnie tam to dla małych bąków ogromna radocha :) . Unowocześniony system hends free (wystarczy odejść od samochodu) powoduje że jak jeżdżę Megane Grand Tour często zostawiam go otwartego - człowiek do wygody szybko się przyzwyczaja.

Ogólnie auto przeznaczone do dalekich spokojnych podróży z rodziną w komplecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam szczęśliwych posiadaczy Scenika III oraz tych którzy rozważają jego zakup. Ja jeszcze nie mogę się pochwalić wrażeniami z jazdy bo dopiero zamówiłem w salonie u Nawrota i pojeżdzę około 20 maja. Wybrałem wersję krótką 1.4 Tce Privilege. Jednak do jazd testowych był tylko DCI 105 KM. Dawał nawet radę ale po 1.4 oczekuję , że będzie się zbierał trochę lepiej. W końcu po danych w katalogu to jedna z żwawszych wersji. Również w testach w różnych gazetach i czasopismach zdobywa same pochwały. Cóż , poczekamy, pojeździmy , zobaczymy i napewno opiszemy na forum. Gdyby ktoś więcej napisał o silniku i osiągach w realu to byłaby to cenna rada dla osób przymierzających się do zakupu. Ja osobiście jestem antydieslem ( oczywiście nie urażając właścicieli DCI) i uwazam , iż taki silniczek benzynowy z turbinką to fajna sprawa. No i zawirusować da radę. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam wszystkich po raz pierwszy ;)

 

Właśnie wczoraj zakupiłem (odbiór ok 15.06) 5 os. Grand Scenica 1,4 TCE w limitowanej wersji Tech Run.

Jedyne czego mi w nim brakuje to alufelgi - uważam, że idealnie pasują do wyposażenia standardowego tej wersji.

No ale cóż, trzeba będzie odwiedzić Alledrogo, bo w salonie wcale nie jest Alletanio ;)

Ci którzy już jeżdżą pewnie rozumieją jak nie mogę się doczekać ;) no i oczywiście bardzo jestem ciekaw tego silnika bo w salonach do jazd mają same diesle.

Wrażeniami podzielę się po odbiorze.

 

Pozdrawiam wszystkich szczęśliwych posiadaczy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Gratuluję wyboru ;) Ja ,,natrzaskałem,, już 950 km głównie po Wrocławiu. Mam wersję krótką Privilege i uwazam , że 1,4 TCe w zupełności wystarcza. Przy czym słowo wystarcza nie nalezy traktować jako coś w rodzaju -jakoś tam jedzie - tylko naprawde autko z tym silnikiem potrafi nieźle kopnąć z pod świateł. Jednak co jest ważniejsze to to , że silnik max moment uzyskuje przy nieco ponad 2000 obr/min co sprawia , że bardzo chętnie ciągnie praktycznie w całym zakresie obrotów i zapewnia pezproblemowe i bezstresowe wyprzedzanie. Jednakże i tak na razie nie katuję autka bo do 1000 km proponują jeździć spokojnie ale jak tylko autko się ułoży i dotrze to spróbuję pocisnąć trochę i sprawdzić co tak naprawdę potrafi. Dodatkowym atutem silnika jest niesamowita wręcz cichość i kultura pracy ( dci w tym porównaniu wysiada). Jeździ się bardzo przyjemnie i komfortowo. Nie zapominajmy , że jest to autko rodzinne i w zasadzie nastraja do raczej spokojnego przemieszczania się po publicznych drogach. Pozycja za kierownicą rewelacyjna( siedzimy trochę wyżej niż w aucie typowo osobowym) no i materiały w środku są naprawdę dobrej jakości a już napewno kokpit robi wręcz luksusowe wrażenia. Ja dodatkowo mam pół skórę ciemny brąz oraz tapicerkę i kokpit w odcieniach brązy i beżu. Wrażenie jest takie , że kazdy kto ogląda autko i usiądzie w środku to mówi, że nigdy by nie pomyślał , że to renault i w ogóle super. Autko w tej wersji ma praktycznie wszystko oprócz ksenonów. Chciałem dokupić ale 4500 PLN za lepsze żarówki to trochę słono. Poza tym autko raczej do miasta także darowałem sobie ten zakup. Co do kwestii eksploatacji oraz ewentualnych niedoróbek to narazie zawcześnie aby coś powiedzieć. Wrazenia ogólne pozytywne przestrzeni w środku naprawdę sporo. Oczywiście za wszystko trzeba płacić: wysokie i spore gabarytowo auto, masa scenica 1500 kg + dwie dorosłe osoby + dwoje dzieci i mały pakunek (razem około 1700 kg) sprawiają , że średnie spalanie w mieście oscyluje w granicach 9,5 - 10 l/100km z często właczoną klimą. W trasie nie byłem ale przy spokojnej jeździe około 80 km/h autko spala około 5,5 - 6 l. Jednak dla mnie to akceptowalne spalanie i ogólnie jestem zadowolony z wyboru. Napewno gdybym miał możliwość ponownego wyboru to wybrał bym 1,4 TCe a nie dci. Jedyny minus jaki dostrzegam to trochę twarde zawieszenie ale ponoć teraz już nawet francuzi nie robią jeżdzących kanap a auta muszą przejść test łosia itd. Pocieszające jest to , że i tak scenic jest i tak bardziej miękki niż np VW turan lub inne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Od końca maja 2010r. przejechałem moim nowym Sceniciem z silnikiem 1.6 benz. 7tys km.

Co mogę powiedzieć? Komfortowy samochód z obszernym wnętrzem, pakowny bagażnik - chociaż to krótsza wersja. Przyspieszenie jak dla mnie wystarczające, spalanie - za wysokie ale masa 1500kg, plus pasażerowie i bagaż to robi swoje.

Minimalne spalanie na trasie - 6 litrów

Średnie spalanie - cykl mieszany - 8 litrów

Spalanie w mieście - 12 litrów

Jeżdżąc swobodnie w trasie 7,4 litra.

Samochód jak dla mnie ma wszystko, najbardziej zadowoleni jesteśmy z dwustrefowej klimatyzacji, z nawiewami z tyłu. Dzieciaki wiadomo, ze schowków i stolików i braku progu przy środkowym siedzeniu.

Bagażnik w naszej wersji - krótszej wydawał się za mały (422l/522l( okazał się pojemniejszy od naszego poprzedniego kombi - 512l. Wszystko przez jego dużo lepszą ustawność.

Wada - słaba widoczność boczna - zbyt masywne słupki A oraz słaba widoczność do tyłu.

Polecam kolor brązowy mokka. Jest OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!