Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

SCENIC I - 2 pytania...


Bourbon

Rekomendowane odpowiedzi

Proszę nie krzyczeć że odkopałem "trupa" ale mam pytanko jak zamknąć wszystkie drzwi i tylną klapę?

Gdy mamy sprawny akumulator zamykamy pilotem lub przyciskiem w środku a swoje zamykamy kluczykiem ( mam tylko zamek w drzwiach kierowcy ) ale co zrobić jak padnie akumulator lub centralny zamek? Mogę zamknąć mechanicznie tylko drzwi kierowcy a co zresztą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem, że jestem trochę zaskoczony tym co napisałeś.

Bardzo się nie przyglądałem PhII ale wydaje mi się, że w obu przednich drzwiach są zamki, z tyłu kołki blokujące (przy szybie), klapa bagażnika również jest zamykana "z kluczyka"

Jeżeli masz tak jak piszesz to masz problem i to duży, tak naprawdę pozostaje jedynie garaż.

W przypadku padu akumulatora to nie problem, bo zawsze "na chwilę" możesz pożyczyć prądu(akumulator masz pod maską, nie pod siedzeniem?) od kogokolwiek, wystarczą byle jakie kabelki, byle zadziałał centralny. Auto się zamknie, akumulator wyjmiesz i podładujesz/wymienisz. Z otwarciem też nie nie będzie problemu(zamek w drzwiach kierowcy). Zresztą nawet wyładowany akumulator powinien sobie poradzić z zamknięciem zamków, no chyba, że to już tylko bryła ołowiu.

Ale jak padnie centralny to rzeczywiście nie ma jak zamknąć auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to wersja z centralym zamkiem i jednym zamkiem ( tylko drzwi kierowcy ), brak zamka w drzwiach pasażera i klapie bagażnika a w drzwiach tylnych nie ma kołków ryglujących - wiesz jak to jest z "pożyczaniem prądu" kiedy potrzeba to nikogo nie ma.

 

Może trzeba kupić taki akumulator

http://www.allegro.pl/item481718907_akumul...7ah_zelowy.html

i mieć pod ręką <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywiście masz problem. Patrzyłem na zdjęcia Sceników PhII na allegro i rzeczywiście nie mają kołków w tylnych drzwiach natomiast oba przednie są wyposażone w zamki, co do klapy bagażnika to nie bardzo mogłem dojrzeć, czy jest tam zamek, na marne zdjęcia akurat trafiłem. ;-)

W sumie pomysł z akumulatorkiem jest dobry powinien spokojnie wystarczyć na zamknięcie samochodu, ale mimo wszystko nowy akumulator jest niezbędny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akumulator mam nowy ale martwię sie na zapas, ciekawe dlaczego nikt nie pomyślał ( producent ) o rozwiazaniu mechanicznym - awaryjnym, klapkę wlewu paliwa mogę otworzyć i zamknąć awaryjnie ręcznie a drzwi nie mogę - dziwny tok myślenia.

 

zobacz tego

http://moto.allegro.pl/item483050765_2_szt...ic_1_9_dci.html

 

brak zamka w prawych drzwiach i tylnej klapie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja moge krecic i krecic i tak drzwi kluczykiem nie zamkne, tylko z pilota, dziwi mnie tez kwestia bagaznika: bo jak otwieram z pilota to sie otwieraja drzwi oraz klapa, a jak zamykam to sie zamkna tylko drzwi a klape musze recznie kluczykiem zamknac :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i się muszę dołączyć bo też takie kółeczka robiłem kluczami ale.. powód był tylko jeden- jak jest centralny to kto otwiera zamki ręcznie? tu jest pies pogrzebany- zamki po prostu się "zawiesiły" w jednej pozycji. Moja rada (sam tak zrobiłem)- wykręcić zamek, WD-40 albo coś lepszego, kluczyk w rękę i psikamy, kręcimy z zamkiem w ręku. 15-20 minut zabawy i zamek działa.

nie działał żaden, teraz wszystkie jak nowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czytanie instrukcji się kłania ( daje sobie prywatne ostrzeżenie ):

 

"W przypadku awarii elektrycznej istnieje możliwość ręcznego zablokowania drzwi.

Drzwi przednie: przy pomocy kluczyka

Drzwi tylne: po otwarciu drzwi, obrócić śrubę 2 ( przy pomocy płaskiego śrubokręta ) i zamknąć drzwi. Drzwi są zablokowane z zewnątrz"

 

muszę sprawdzić czy w przednich prawych drzwiach mam taką śrubę i rozpracować klapę tylną lub doczytać instrukcję.

 

sprawdziłem: prawe drzwi też mają taką śrubę ale nadal zagadką jest tylna klapa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Jak kupiłem scenica to drzwi kierowcy i pasażera nie otwierały się z kluczyka.

Potraktowałem je WD-40 i tak- drzwi pasażera puściły po godzinie, od kierowcy

po dwóch dniach (oczywiście nie stałem przy zamkach cały czas :mrgreen:

tylko co jakiś czas próbowałem z wyczuciem kręcić zamkiem w jedną i drugą

strone). Najpierw puszczał sam bębenek (obracał się w koło) a dopiero potem

mechanizm "zamykająco-otwierający"tzn:przekręcałem kluczyk w prawo do wyczuwalnego

oporu i auto zamknięte i odwrotnie otwarte. Przy czym kluczyk po przekręceniu sam wraca

do "pionu" (jakaś sprężynka w zamku).

Zastanawiałem się czy nie zostawić tych zamków zablokowanych (złodzieje).

Ale stwierdziłem że jak są to mają działać, bo jak padnie np: centralny to sam

do auta nie wejde!

Acha zamka w klapie tylnej nie odblokowałem do dzisiaj - zapieczony na amen :) .

Na zamki w drzwiach zużyłem mały WD-40 a jak puściły przesmarowałem smarem w "sprayu" do zamków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

czytanie instrukcji się kłania ( daje sobie prywatne ostrzeżenie ):

 

"W przypadku awarii elektrycznej istnieje możliwość ręcznego zablokowania drzwi.

Drzwi przednie: przy pomocy kluczyka

Drzwi tylne: po otwarciu drzwi, obrócić śrubę 2 ( przy pomocy płaskiego śrubokręta ) i zamknąć drzwi. Drzwi są zablokowane z zewnątrz"

 

muszę sprawdzić czy w przednich prawych drzwiach mam taką śrubę i rozpracować klapę tylną lub doczytać instrukcję.

 

sprawdziłem: prawe drzwi też mają taką śrubę ale nadal zagadką jest tylna klapa.

czy ktos mi powie jak ja moge zamykac ręcznie meganke 1ph2 2001 rok?i co z tą klapą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!