Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Auto nie chce odpalic po wymianie rozrządu


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam problem z meganka I phI 96' silnik 1.4 8v.

Jakies 2 miesiace temu mialem sytuacje ze wrocilem wieczorem do domu zaparkowalem meganke rano wstaje auto nie chce odpalic. 3 dni kombinowalem sam az wkoncu zaciągnąłem auto do pobliskiego elektryka i "cos" tam wymocili i auto chodzilo. Co prawda silnik troche nizsze obroty mial niz wczesniej na biegu jalowym i czasem wpadal w drgania ale auto chodzilo.

Wczoraj rano przy probie odpalenia przeskoczyl mi rozrzad;/ na szczescie tlok nie uderzyl w zawor bo przeskoczylo tylko o 3zabki.

Wymienilem rozrzad na nowy razem z napinaczem i co? Auto nie chce odpalic;/

rozrzad jest zlozony prawidlowo czyli na dole odkrecilem kola pasowe paskow klinowych ustawilem wał według znaku (kropka na wale i kreska na dole obudowy rozrzadu)

 

na gorze ustawilem wedlug znaku na kole rozrzadu i lekko pochylonej kreski na pokrywie zaworow. (tak glosi moja ksiazka serwisowa od Renault 19).

 

Oczywiscie ustawialem tak zeby 1 tlok byl w gorze patrzac od strony skrzyni biegow bo taka informacje wyczytalem na forum.

 

No po sprawdzeniu wszystkiego krece rozrusznikiem. krece krece krece silnik nawet nie probuje zaskoczyc sam rozrusznik chodzi.

 

Po jakiejs godzinie kombinacji postanowilem przestawic rozrzad o 1 zabek do przodu.

No i znowu krece silnik juz prawie zaskakuje ale jednak nie moze odpalic, ale widac poprawe w stosunku do poprzedniego ustawienia.

 

 

Tak wiec drodzy spece od Renault co sie moglo stac? sprawne auto wjechalo na wymiane rozrzadu, rozrzad zmieniony auto nie pali;/

 

A moze w Megane 1.4 8v jakos inaczej trzeba rozrzad ustawic? Sam juz nie wiem bo sprawa conajmniej dziwna wedlug mnie, jak wymienialem rozrzady w innych autach to palily od dotkniecia jak zawsze a tym razem lipa;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem pewny ze nic sie nie stalo z silnikiem przez ten rozrzad.

Co do elektryka to w pon dopiero zaciagne samochod.

A jeszcze apropo rozrzadu, jest moze gdzies na forum albo w internecie dokladny opis jak ustawic rozrzad w tym konkretnym silniku 1.4 eco 8v??

Bo moze ten rozrzad jest jeszcze zle ustawiony? bo ja posiadam ksiazke od Renault 19 i moze tam jest troche inaczej.

Jakby ktos mogl to niech jakis link albo opis wklei do tematu bo ja nie moge nic znalezc w googlownicy na temat ustawienia rozrzadu;/

 

[ Dodano: 2010-02-06, 18:03 ]

Witam. znow bylem w garazu i kombinowalem. probowalem ze samostartem odpalac.

I wyszly mi bardzo dziwne wnioski z tego:

Jak rozrzad jest ustawiony na znakach na gorym i dolnym kole rozrzadu to silnik ani na samostarcie ani bez niego nawet nie probuje zaskoczyc.

Jak przestawie rozrzad o 1 zabek w przod lub w tyl na gornym kole rozrzadu to silnik troche zaskakuje a przy uzyciu samostartu prawie odpala, nie wiele mu brakuje.

 

Co o tym myslicie? bawic sie dalej z rozrzadem? tzn przestawic go o 2 zabki w przod lub w tyl? oczywiscie sprawdzajac przy tym czy nie wystapi kolizja.

 

Swiece sprawdzilem i wyczyscilem, iskra na wszystkich swiecach jest bo sprawdzalem, paliwo dochodzi bo tez to sprawdzilem. Co jeszcze moze byc nie tak? przed wjazdem na garaz auto jezdzilo po wymianie paska rozrzadu i napinacza auto odmowilo posluszenstwa;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiem o czym mowisz. Moj tata jest mechanikiem a ja poczatkujacym mechanikiem. I wiemy jak ustawia sie rozrzad. jak 1 tlok jest w GMP to znak na wale korbowym pokrywa sie z walem na obudowie. jak ustawimy rozrzad zeby palec rozdzielacza byl na 1 cylinder to tez znaki sie pokrywaja. a silnik zaskoczyc nie chce;/ jak przestawimy o 1 zabek w przod lub w tyl to cos tam probuje zaskoczyc a przy pomocy samostartu juz prawie odpala. i nie wiemy co sie dzieje, jak jest ustawiony prawidlowo to zero tylko rozrusznik kreci. jak przestawimy o ten 1 zabek cos tam sie dzieje i nie wiemy czy przestawiac dalej po 1 zabku az do skutku czy co? no bo to b.dziwne ze na wlasciwym ustawieniu nie chce odpalic a na niewlasciwym prawie odpala.

 

nie mamy juz pojecia co moze byc przyczyna.

 

Jak auto bylo u tego elekrtyka magika 2mies temu to po odbiorze auta widac bylo ze przy rozrzadzie cos robili czyli chyba przestawiali cos i silnik na biegu jalowym mialo minimalnie nizsze obroty niz wczesniej i silnik mial lekkie drgania ale pozatym wszystko dzialalo ok palil od dotkniecia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Koledzy pomocy, mam ten sam problem. Czy wie ktoś co mogło być przyczyną? Ja już pół samochodu sprawdziłem. Wstrzykiwałem mu nawet do cylindrów benzynę, ewidentnie nie chce palić :/. Robiłem wszystko tak jak opisane w serwisówce. Wszystko dokręcone dynamometrem. Iskra jest, ale czy w odpowiednim momencie to nie wiem. Kable nie pomylone. Pomocy :)

 

 

 

Problem rozwiązany, wystarczyło przekręcić sam wał o 360 stopni, pamiętajcie o odkręceniu popychaczy zaworów, żeby nie uszkodzić zaworów w momencie przekręcania wału. Meganka odpala już, niestety ma bardzo wysokie obroty 4tyś na biegu jałowym. Ide walczyć dalej, może gdzieś mi zasysa lewe powietrze, chociaż przepustnica jest prawie zamknięta, uszczelki posprawdzane.

Edytowane przez XMEGANE
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!