Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Silnik Krokowy


t_om

Rekomendowane odpowiedzi

Uszkodził mi sie silnik krokowy i kupiłem drugi używany z przepustnicą i po zamontowaniu samego silniczka przepustnicy nie wymieniałem było przez jakiś czas dobrze i znowu obroty zaczynają szwankować falują i nie spadają muszę przy gazować żeby spadły , ktoś mi podpowiedział że oznaczenie ma jakiś wpływ stary miał oznaczenie D 5165 A 2627 a ten używany ma C 5177 A 284 czy to ma jakiś wpływ? Jest to Renault scenic 1.6 8v z 97r

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz mieć 100% pewność to kup nowy, a jak nie jesteś pedantem, to wywierć niewielki otwór w przepustnicy, powiedzmy na początek średnica 1mm. Zwłaszcza, że masz 2 przepustnicę na wszelki wypadek, wierz mi znalezienie sprawnej używki nie jest takie proste. Powodzenia.

 

P.S. oczywiście założyłem, że przpustnicę masz czystą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie do końca, ponieważ silniczki czesto psują się tak, że działają w określonym (zwężonym) zakresie. Patent z dziurką przetestowany już na kilku samochodach (w których właściciele kategorycznie odmówili kupna nowego (bądź używanego) silniczka) :]

 

Zresztą jeśli jest śruba (dostępna, a nie zaklejona jakimiś szuwaksami) to rzeczywiście lepiej śrubą, ale to na prawdę delikatnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patent z dziurką przetestowany już na kilku samochodach (w których właściciele kategorycznie odmówili kupna nowego (bądź używanego) silniczka)

 

Dlaczego kategorycznie?

Nie lubią mieć naprawionego samochodu zgodnie ze zaleceniami producenta- projektanta?

Ta dziurka to trochę STP (taka słynna marka).

Jak dla mnie to Stop Technicznemu Popeliniarstwu- zasłyszane na motocyklowej liście dyskusyjnej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie napisałem, że preferuję, bo nie preferuję :-D

Podałem jedno z wyjść.

Jeśli t_om'owi zalezy na aucie to kupi sobie nowy silniczek, albo będzie szukał dalej na szrotach tego JEDYNEGO działającego.

 

A teraz żeby zadowolić narzekaczy :]

 

Generalnie podczas zakupu używanych części elektrycznych jest jedna zasada: jeśli nie są obciete wtyczki w komplecie, to na 80% dana częśc nie jest sprawna, chociaż obecność wtyczki i tak nie daje żadnej gwarancji. Poza tym żeby wymienić daną część należy się upewnić, że ona jest winna, a nie np. śniedziejące połączenie, czy może przełamany przewód. Do silniczka krokowego jest takie coś jak tester, który umożliwa zasymulowanie jego pracy, niezależnie od sterownika w samochodzie. Można też podpiąć odłaczony silniczek i zobaczyć, czy przy przekręceniu zapłonu wykona jakiś ruch (powinien), chociaż jeśli "rusza się, on się rusza" to i tak niekoniecznie jest w 100% dobry. Jak się zacina, to czasem pomaga dokładne wyczyszczenie np sprejem "carburator cleaner", ropą i benzyną. Taaak oni mają rację, kup nowy silniczek :)

Może być taka odpowiedź? :-P ]

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za porady ( ktoś mi podpowiedział że takie zmiany obrotów mogą być spowodowane czujnikiem temperatury ? może ktoś wie na ten temat ) i chyba już wiecej sie nie skusze na takie rzeczy używane i bede zmuszony jednak kupic nowy. Mam pytanie czy jak kupie w ASO nowy to sam mogę go założyc czy trzeba podłączać do komputera i regulować.

:-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz założyć sam. Czujnik temperatury (ale jest to mało prawdopodobne, że to on-znaczyłoby to, że raz działa, a raz nie, a takie czujniki mają to do siebie, że jeśli nie dizałają to już na amen) mógłby powodować podobne objawy (niepotrzebne wzbogacanie mieszanki na ciepłym) ale żeby to sprawdzić to trzebaby w momencie, kiedy dzieje się coś złego zbadać jego rezystancję, generalnie najtrudiej jest naprawić coś, co nie działa tylko od czasu do czasu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kupie w ASO nowy to sam mogę go założyc czy trzeba podłączać do komputera i regulować.

Nie trzeba nic regulować.

Odnośnie ASO to zabulisz za te cacko, więc taniej będzie jednak poszukać dobrego warsztatu i będziesz miał za niższą cenę "całokształt".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

wymieniłem wczoraj krokowca na nowego, wcześniejszy umierał śmiercią naturalną - falujące obroty, na zimnym nie trzymał obrotów i gasło auto. wczoraj wkręciłem nowy i zresetowałem kompa jak było napisane na forum (odłaczyłem akumulator na jakieś 20min), teraz po odpaleniu rano auta nie gaśnie, obroty nie falują. na zimnym silniku obroty trzymały się w granicach 1300, natomiast jak silnik się nagrzał to trzyma stałe obroty w granicach 2000... pamiętam że mechanik mówił mi że z miesiąc temu podregulował(podniósł) obroty jakąś śrubką bo były za niskie - chyba ze względu na tamtego krokowca. czy to jest teraz przyczyna tych wysokich obrotów na rozgrzanym silniku? ewentualnie gdzie to teraz poprawić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!