Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Silnik Krokowy


t_om

Rekomendowane odpowiedzi

Uszkodził mi sie silnik krokowy i kupiłem drugi używany z przepustnicą i po zamontowaniu samego silniczka przepustnicy nie wymieniałem było przez jakiś czas dobrze i znowu obroty zaczynają szwankować falują i nie spadają muszę przy gazować żeby spadły , ktoś mi podpowiedział że oznaczenie ma jakiś wpływ stary miał oznaczenie D 5165 A 2627 a ten używany ma C 5177 A 284 czy to ma jakiś wpływ? Jest to Renault scenic 1.6 8v z 97r

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz mieć 100% pewność to kup nowy, a jak nie jesteś pedantem, to wywierć niewielki otwór w przepustnicy, powiedzmy na początek średnica 1mm. Zwłaszcza, że masz 2 przepustnicę na wszelki wypadek, wierz mi znalezienie sprawnej używki nie jest takie proste. Powodzenia.

 

P.S. oczywiście założyłem, że przpustnicę masz czystą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie do końca, ponieważ silniczki czesto psują się tak, że działają w określonym (zwężonym) zakresie. Patent z dziurką przetestowany już na kilku samochodach (w których właściciele kategorycznie odmówili kupna nowego (bądź używanego) silniczka) :]

 

Zresztą jeśli jest śruba (dostępna, a nie zaklejona jakimiś szuwaksami) to rzeczywiście lepiej śrubą, ale to na prawdę delikatnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patent z dziurką przetestowany już na kilku samochodach (w których właściciele kategorycznie odmówili kupna nowego (bądź używanego) silniczka)

 

Dlaczego kategorycznie?

Nie lubią mieć naprawionego samochodu zgodnie ze zaleceniami producenta- projektanta?

Ta dziurka to trochę STP (taka słynna marka).

Jak dla mnie to Stop Technicznemu Popeliniarstwu- zasłyszane na motocyklowej liście dyskusyjnej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie napisałem, że preferuję, bo nie preferuję :-D

Podałem jedno z wyjść.

Jeśli t_om'owi zalezy na aucie to kupi sobie nowy silniczek, albo będzie szukał dalej na szrotach tego JEDYNEGO działającego.

 

A teraz żeby zadowolić narzekaczy :]

 

Generalnie podczas zakupu używanych części elektrycznych jest jedna zasada: jeśli nie są obciete wtyczki w komplecie, to na 80% dana częśc nie jest sprawna, chociaż obecność wtyczki i tak nie daje żadnej gwarancji. Poza tym żeby wymienić daną część należy się upewnić, że ona jest winna, a nie np. śniedziejące połączenie, czy może przełamany przewód. Do silniczka krokowego jest takie coś jak tester, który umożliwa zasymulowanie jego pracy, niezależnie od sterownika w samochodzie. Można też podpiąć odłaczony silniczek i zobaczyć, czy przy przekręceniu zapłonu wykona jakiś ruch (powinien), chociaż jeśli "rusza się, on się rusza" to i tak niekoniecznie jest w 100% dobry. Jak się zacina, to czasem pomaga dokładne wyczyszczenie np sprejem "carburator cleaner", ropą i benzyną. Taaak oni mają rację, kup nowy silniczek :)

Może być taka odpowiedź? :-P ]

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za porady ( ktoś mi podpowiedział że takie zmiany obrotów mogą być spowodowane czujnikiem temperatury ? może ktoś wie na ten temat ) i chyba już wiecej sie nie skusze na takie rzeczy używane i bede zmuszony jednak kupic nowy. Mam pytanie czy jak kupie w ASO nowy to sam mogę go założyc czy trzeba podłączać do komputera i regulować.

:-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz założyć sam. Czujnik temperatury (ale jest to mało prawdopodobne, że to on-znaczyłoby to, że raz działa, a raz nie, a takie czujniki mają to do siebie, że jeśli nie dizałają to już na amen) mógłby powodować podobne objawy (niepotrzebne wzbogacanie mieszanki na ciepłym) ale żeby to sprawdzić to trzebaby w momencie, kiedy dzieje się coś złego zbadać jego rezystancję, generalnie najtrudiej jest naprawić coś, co nie działa tylko od czasu do czasu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kupie w ASO nowy to sam mogę go założyc czy trzeba podłączać do komputera i regulować.

Nie trzeba nic regulować.

Odnośnie ASO to zabulisz za te cacko, więc taniej będzie jednak poszukać dobrego warsztatu i będziesz miał za niższą cenę "całokształt".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

wymieniłem wczoraj krokowca na nowego, wcześniejszy umierał śmiercią naturalną - falujące obroty, na zimnym nie trzymał obrotów i gasło auto. wczoraj wkręciłem nowy i zresetowałem kompa jak było napisane na forum (odłaczyłem akumulator na jakieś 20min), teraz po odpaleniu rano auta nie gaśnie, obroty nie falują. na zimnym silniku obroty trzymały się w granicach 1300, natomiast jak silnik się nagrzał to trzyma stałe obroty w granicach 2000... pamiętam że mechanik mówił mi że z miesiąc temu podregulował(podniósł) obroty jakąś śrubką bo były za niskie - chyba ze względu na tamtego krokowca. czy to jest teraz przyczyna tych wysokich obrotów na rozgrzanym silniku? ewentualnie gdzie to teraz poprawić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!