Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pytanie


Dziambel

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie. Mam pytanie, czy ktoś z Was miał kiedykolwiek do czynienia z Fordem Focusem I generacji? Jeździł, bądź ktoś z rodziny posiada. Czy jest to auto godne uwagi, awaryjne? Jaki najlepiej silnik wybrać itp. Z góry bardzo dziękuje za wszelkie uwagi i pomoc. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziambel, kolega w pracy ma focusa sedana z 2001r. 1,6 16V. Głównym problemem była korozja drzwi ale to typowa bolączka fordów z tych roczników (źle przygotowane blachy fabrycznie). Poza tym jeździ praktycznie bezproblemowo. Ostatnio wymieniał aku (miał też od nowości). Miałem okazję jechać tym autem i mnie osobiście nie powaliło. W mojej opinii auto poprawne w zachowaniu na drodze a co do awaryjności to wiadomo jak się dba tak się ma. Mialem okazję kupić focusa ale kupiłem megankę i nie żałuję kupiłem młodsze auto (o 3 lata) w dieslu i z klimą w podobnej cenie co benzynowy focus bez klimy. <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W domu posiadamy też właśnie Focusa I 2003rok kombi 1.6 16v.

Ogólnie nie ma się do czego przyczepić. Korozji jak na razie nic nie widać. Spalanie średnio ok 7.5l na 100km.

W kwestii porównania w focusie siedzi się wyżej(fotele opuszczone na maxa w dól).

Zawieszenie wydaje mi się lepsze w Focusie. Może dlatego, że mam do wymiany sworzeń i końcówki drążków kierowniczych w meganie.

 

Co do diesli to znajomy ma z 2000r TDDI oryginalny przebieg 170tys.(pewny bo był rozrząd z 1 montażu) I już musi 2 razy świece grzać i dłużej pokręcić rozrusznikiem przy większych mrozach. Przeważnie lubi sterownik pompy siadać. naprawa ok 2500zł

 

TDCI to znowu większe wydatki jak coś nawali. Dwumasa, wtryski.

 

Ja osobiście był kupił TDCI w kwestii diesli ale że przebiegi jakie robię to ok 12 max 15 tys km to kupiłem benzynę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja swego czasu uzytkowałem focusa 1,8 TDDI ( 90 konna jednostka ) z 2001 roku ,byłem przedstawicielem. Na to auto nie dam złego słowa powiedzieć, przez rok trzasnełem 60 tyś, dostałem auto z 150 tys na liczniku jak odchodziłem z pracy miało 210 tyś. Nic dosłownie nic się nie zepsuło. Tamta jednostka napędowa pomimo iz przestarzała, miażdzy ten silnik ktory posiadam w meganie choć tu mam 100 koni a tam było 90 , niutków tyle samo. Spalanie nizsze w megance. Zawieszenie focusa to wzór i zadne VW Ople Renault nie maja podejścia. Tak jak pisza koledzy lubiały sobie korodować, ranty drzwi,klapy bagaznika oraz miejsce przy znaczku na klapie. Silniki 1,4 nie barć bo to nie jedzie, 1,6 dobry w miarę oszczedny, 1,8 i 2,0 w benzynie lubia sobie golnąć.. Z wszystkie diesle 1,8 TDDi 90 kM TDCI ( 100 i 115 kucy ). Ten najsłabszy chyba najmniej awaryjny ale juz leciwy konstrukcyjnie, TDCI w sumie mało awaryjne, ale psują się jak kazde inne , koło dwumasowe i głupieje czujnik w pedale gazu. Pala tyle co Megi 1,9. Uwazac trzeba na tylne zawieszenie ( wielowachaczowe ) bardzo trwałe ale jak się sypnie to boli naprawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo Wam dziękuje za wszystkie wskazówki i podpowiedzi <ok> :lol: Ja z racji rocznych przebiegów, też w granicach około 12-15 tys km, brałbym raczej benzynę i już wiem na czym stoję :-D Jeszcze raz dzięki za pomoc ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 20 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!