Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

problem przy zapalaniu


lukaszzd

Rekomendowane odpowiedzi

Od czasu do czasu gdy zapalam auto (żadko się to dzieje ale reaguje puki nic poważnego się nie stało) jest taki problem iż po przekręceniu kluczyka auto odpala albo i nie odpala za pierwszym razem ale jak odpali to ma problem z wkręceniem się na obroty wtedy przez chwile obroty są tak niskie i silnik powoli się dławi a po dodatniu gazu wskakuje na obroty i jest normalnie.

 

Mam drugie pytanko mam wrażenie jakby było opóźnienie podczas dodawania gazu, tzn. ja mu w gaz jak chcem np. przełączyć silnik na LPG i po przyciśnięciu pedału gazu auto po chwili reaguje: co to może być?

 

[ Dodano: 2007-06-13, 12:23 ]

byłem wczoraj u mechanika i zapytałem o to, to mi powiedział że auto renault megane przy jeździe na gazie przyzwyczaja się do gazu i niechce po jakimś czasie odpalić na gazie- prawda czy mit?? Są tu jacyś łowcy mitów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Hej wam <piwko> ja mam podobny problem , gdy moja meganka jest zimna i próbuje ja odpalić to często nie może sie poprać po odpaleniu, tak jakby ssanie nie działo , dopiero po dodani lekko gazu wkręca sie na obroty. Mam instalacje gazową ale auto odpalane jest tylko na benzynie samo sie przełącza na gaz. Czy to może być wina ssania ? Może ktoś miał podobny problem i wie co to za usterka :P Pomocy i pozdrawiam :P

Renault Megane 1.6 8v 98r

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Mam podobnie jak koledzy wyżej. Zaraz po odpaleniu na zimnym silniku obroty sa niskie ok 750 obr i wtedy slychac jak sie dusi, ale po kilku sekundach sam wchodzi na wlasciwe obroty, tj 1100. Z tym, że koledzy ratują się wciśnieciem gazu, ale u mnie to czesto konczy sie zadlawieniem silnika.

Mam LPG, niedawno wymieniane kable WN, choć mechanik przy wymianie powiedział że jedna cewka powoli pada (co może być prawdą, bo ciężko odpalić na ciepłym silniku - musze wdusić wtedy gaz). Filtr powietrza raczej to nie jest, bo na próbę wyciągnąłem go i odpalilem silnik - bez zmian.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaraz po odpaleniu na zimnym silniku obroty sa niskie ok 750 obr i wtedy slychac jak sie dusi, ale po kilku sekundach sam wchodzi na wlasciwe obroty, tj 1100. Z tym, że koledzy ratują się wciśnieciem gazu, ale u mnie to czesto konczy sie zadlawieniem silnika.

 

Na początek do sprawdzenia czujnik temperatury, potem sonda lambda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

megane przy jeździe na gazie przyzwyczaja się do gazu i nie chce po jakimś czasie odpalić na gazie- prawda czy mit?

Kompletna bzdura. Jak nie odpala to coś się zepsuło a nie przyzwyczaiło.

Winą za takie objawy można obarczyć kilka rzeczy

Jak już kolega wcześniej napisał:

Na początek do sprawdzenia czujnik temperatury, potem sonda lambda.

Do tych objawów można jeszcze podpiąć silnik krokowy oraz przepustnicę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy w 1.6e przyczyną cieżkiego odpalania może być zbyt bogata mieszanka(gaz i benz),czyli pozostały gaz w kolektorze dolotowym i świeża dawka paliwa przy odpaleniu... Wymiana czujnika temp. nic nie pomogła, a krokowca nie ma sie co czepiać skoro obroty trzyma dobre...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam. W moim przypadku ten problem zaczął się po ok. roku od zamontowania instalacji LPG. Działo się tak jak koledzy to opisywali, ale przy chłodniejszych porankach, poniżej 10st. Zrobiłem diagnostykę silnika, nie wykazała żadnych usterek w silniku i osprzęcie. Diagnosta poradził mi aby ostatnie kilka km przed zgaszeniem silnika przejechać na benzynie. I wyobraźcie sobie że to pomogło! Teraz robię tak raz na ok. miesiąc i mam spokój. Nie wiem czym to wytłumaczyć, pytałem znajomego mechanika ale on też nie ma pomysłu. Tak czy owak jest to jakieś rozwiązanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diagnosta poradził mi aby ostatnie kilka km przed zgaszeniem silnika przejechać na benzynie. I wyobraźcie sobie że to pomogło! Teraz robię tak raz na ok. miesiąc i mam spokój. Nie wiem czym to wytłumaczyć, pytałem znajomego mechanika ale on też nie ma pomysłu.

Ja ci wytłumaczę... zapieczone wtryski od jazdy tylko na gazie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U ciebie pewnie jest sekwencja bo to 16v więc na 100% ci nie powiem, ale w instalacjach 2 generacji (przynajmniej w mojej) przy odpalaniu zimnego silnika na gazie nie ma ssania, a co za tym idzie trzeba albo dodać gazu, albo dłużej kręcić. Dlatego wydawało ci się, że przy odpalaniu na gazie jest tak samo. Dodatkowo zanim gaz dojdzie z parownika do cylindra to trzeba trochę pokręcić, ale sekwencji to chyba nie dotyczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!