Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

problem przy zapalaniu


lukaszzd

Rekomendowane odpowiedzi

Od czasu do czasu gdy zapalam auto (żadko się to dzieje ale reaguje puki nic poważnego się nie stało) jest taki problem iż po przekręceniu kluczyka auto odpala albo i nie odpala za pierwszym razem ale jak odpali to ma problem z wkręceniem się na obroty wtedy przez chwile obroty są tak niskie i silnik powoli się dławi a po dodatniu gazu wskakuje na obroty i jest normalnie.

 

Mam drugie pytanko mam wrażenie jakby było opóźnienie podczas dodawania gazu, tzn. ja mu w gaz jak chcem np. przełączyć silnik na LPG i po przyciśnięciu pedału gazu auto po chwili reaguje: co to może być?

 

[ Dodano: 2007-06-13, 12:23 ]

byłem wczoraj u mechanika i zapytałem o to, to mi powiedział że auto renault megane przy jeździe na gazie przyzwyczaja się do gazu i niechce po jakimś czasie odpalić na gazie- prawda czy mit?? Są tu jacyś łowcy mitów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Hej wam <piwko> ja mam podobny problem , gdy moja meganka jest zimna i próbuje ja odpalić to często nie może sie poprać po odpaleniu, tak jakby ssanie nie działo , dopiero po dodani lekko gazu wkręca sie na obroty. Mam instalacje gazową ale auto odpalane jest tylko na benzynie samo sie przełącza na gaz. Czy to może być wina ssania ? Może ktoś miał podobny problem i wie co to za usterka :P Pomocy i pozdrawiam :P

Renault Megane 1.6 8v 98r

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Mam podobnie jak koledzy wyżej. Zaraz po odpaleniu na zimnym silniku obroty sa niskie ok 750 obr i wtedy slychac jak sie dusi, ale po kilku sekundach sam wchodzi na wlasciwe obroty, tj 1100. Z tym, że koledzy ratują się wciśnieciem gazu, ale u mnie to czesto konczy sie zadlawieniem silnika.

Mam LPG, niedawno wymieniane kable WN, choć mechanik przy wymianie powiedział że jedna cewka powoli pada (co może być prawdą, bo ciężko odpalić na ciepłym silniku - musze wdusić wtedy gaz). Filtr powietrza raczej to nie jest, bo na próbę wyciągnąłem go i odpalilem silnik - bez zmian.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaraz po odpaleniu na zimnym silniku obroty sa niskie ok 750 obr i wtedy slychac jak sie dusi, ale po kilku sekundach sam wchodzi na wlasciwe obroty, tj 1100. Z tym, że koledzy ratują się wciśnieciem gazu, ale u mnie to czesto konczy sie zadlawieniem silnika.

 

Na początek do sprawdzenia czujnik temperatury, potem sonda lambda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

megane przy jeździe na gazie przyzwyczaja się do gazu i nie chce po jakimś czasie odpalić na gazie- prawda czy mit?

Kompletna bzdura. Jak nie odpala to coś się zepsuło a nie przyzwyczaiło.

Winą za takie objawy można obarczyć kilka rzeczy

Jak już kolega wcześniej napisał:

Na początek do sprawdzenia czujnik temperatury, potem sonda lambda.

Do tych objawów można jeszcze podpiąć silnik krokowy oraz przepustnicę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy w 1.6e przyczyną cieżkiego odpalania może być zbyt bogata mieszanka(gaz i benz),czyli pozostały gaz w kolektorze dolotowym i świeża dawka paliwa przy odpaleniu... Wymiana czujnika temp. nic nie pomogła, a krokowca nie ma sie co czepiać skoro obroty trzyma dobre...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam. W moim przypadku ten problem zaczął się po ok. roku od zamontowania instalacji LPG. Działo się tak jak koledzy to opisywali, ale przy chłodniejszych porankach, poniżej 10st. Zrobiłem diagnostykę silnika, nie wykazała żadnych usterek w silniku i osprzęcie. Diagnosta poradził mi aby ostatnie kilka km przed zgaszeniem silnika przejechać na benzynie. I wyobraźcie sobie że to pomogło! Teraz robię tak raz na ok. miesiąc i mam spokój. Nie wiem czym to wytłumaczyć, pytałem znajomego mechanika ale on też nie ma pomysłu. Tak czy owak jest to jakieś rozwiązanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diagnosta poradził mi aby ostatnie kilka km przed zgaszeniem silnika przejechać na benzynie. I wyobraźcie sobie że to pomogło! Teraz robię tak raz na ok. miesiąc i mam spokój. Nie wiem czym to wytłumaczyć, pytałem znajomego mechanika ale on też nie ma pomysłu.

Ja ci wytłumaczę... zapieczone wtryski od jazdy tylko na gazie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U ciebie pewnie jest sekwencja bo to 16v więc na 100% ci nie powiem, ale w instalacjach 2 generacji (przynajmniej w mojej) przy odpalaniu zimnego silnika na gazie nie ma ssania, a co za tym idzie trzeba albo dodać gazu, albo dłużej kręcić. Dlatego wydawało ci się, że przy odpalaniu na gazie jest tak samo. Dodatkowo zanim gaz dojdzie z parownika do cylindra to trzeba trochę pokręcić, ale sekwencji to chyba nie dotyczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!