Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Błagam o pomoc i rade ! Dziwne zachowanie Me


Rekomendowane odpowiedzi

Witam , mam ogromny problem ze swoją megane. Błagam starszych kolegów z forum o jakaś sensowną rade .Od pewnego czasu , autko dostaje dziwnej choroby .Objawy są następujące. Mogę cały dzień jezdzić autkiem i jest wszystko ok , nagle autko dostaje drgawki , nie trzyma już obrotów 750 , tylko prawie na 0 , ( autem całym trzęsie) muszę wtedy mocno prze gazować meganke i znowu załapie na chwilkę i sytuacja się powtarza. Czasami ma to miejsce podczas jazdy , wtedy samochód nie reaguje na pedał gazu , poczym znowu się odwiesza .Po kilkukrotnej takiej sytuacji i ponownym uruchomieniu Megi ożywa , i znowu jest spokój na jakiś czas. Średnio dostaje takich ataków co 2 dni . Chciałbym jeszcze dodać ,ze zachowanie Meganki jest na PB i LPG. (1.6 8v 97 rocznik)

 

 

 

W autku było wymienione : wszystkie filtry

świece

czujnik temperatury silnika

czyszczony krokowiec

rozrząd

 

Z góry dziekuję za rade i pomoc. Wiadomo , że najlepiej byłby podjechać do mechanika , ale narazie tak +- chciałbym się rozeznać w problemie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kable mogą mieć przebicie, w nocy delikatnie nad nimi psiuknij spryskiwaczem i sprawdź czy nie iskrzy nigdzie(oczywiście na włączonym silniku). Ja żeby mieć pewność kupiłem kable sentech na allegro za chyba 36zł....i to nie jest duży koszt. Jeżeli się okaże, że to one to kiedyś kupisz może lepsze a jak przyczyna będzie gdzie indziej to zaoszczędzisz trochę pieniędzy.

 

PS Ale temat postu jest naprawdę rzeczowy <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja miałem taki problem że autem szarpało przy pewnych obrotach przy ruszaniu ( ok. 900-1 tyś obrotów), na diagnostyce komputerowej okazało się że wystarczyło wyczyścić czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym (koszt wraz z diagnostyką 100 zł)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przed chwilką wróciłem od mechanika . Diagnoza------------- jedna z cewek . Megane 1.6 8v ma 4 cewki jagby wbudowane w 2 (czarna i biała) . Mechanik nie mógł stwierdzić która jest do wymiany , najlepiej jak bedzie autem szarpać to odpiąć przewody ze świec . Czy zna ktoś lepszy sposób ? Ewentualnie czy wymiana takiej cewki jest jak najbardziej w zakresie wymiany w garażu , czy lepiej jechać z tym do mechanika ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam ponownie :). Kilka dni przed wymianą cewki (okazała sie zepsuta) auto oprocz wymienionych wyżej objawów nagle rano nie chciało odpalać odrazu , tylko po mocnym kilku sekundowym dodawaniu gazu , poczym nagle się coś odblokowywało i zaczynał w miare normalnie pracować . ( Dociskałem pedał gazu i czekałem aż załapie ok po 5 sek. ) Bylem pewny , ze to wina padającej z dnia na dzień cewki . W końcu doczekałem się i CEWKA doszła ,ponieważ zamówiłem ją od sprawdzonego gościa z ALLEGRO. -----> Zakręciłem , podłączyłem odpalam ... i :);) objaw ktory nagle pojawił się kilka dni przed wymiana CEWKI . Musiałem dodawać gazu zeby odpalił i załapał . Obecnie sytuacja jest taka,że cewki mam dobre ( już nic nie szarpie na rozgrzanym silniku) ale pozostał nowy problem ,który myślałem , ze jest w 100% spowodowany jeżdzeniem na uszkodzonej CEWCE . W dodatku auto po dodaniu gazu zawsze przygasi obroty . Wcześniej nigdy nie miałem z tym problemu. ( np. trzyma ładnie na 750 , wystarczy dodać gazu i zawsze nim zatrzepie , przygasnie i wróci na 750 . Wcześniej nawet na uszkodzonej cewce takich objawów nie było:( Czy macie jakiś pomysł ? Dlaczego nagle obroty cały czas przygasają i problem nowiutki z dodawaniem gazu rano nie zniknął ? ( pojawił się kilka dni przed wyminą zepsutej cewki) Czy jest możliwe ze zepsuta cewka , narobiła mi większych szkód ? Proszę o pomoc. Przewody mam nowiutkie , jest możliwość ,ze zle je podpiłem ? albo nowe świece padły ? Już nie mam sił z moja meganką :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może wymieniłeś nie tą cewkę, jeśli twierdziłeś, że zbytnio nie wiadomo która to.. Mi też falują obroty na jałowym w granicach 750, ale dałem sobie spokój, bo jest to minimalne i nie wpływa na cokolwiek, a szukać i wymieniać na nowe już mi się odechciało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem cewkę w 100% zepsutą . Nie występuje już uciążliwe szarpanie i auto chodzi na wszystkie cylindry ,zresztą przed wymianą dokładnie zdiagnozowałem ,która cewka przerywa. Wiem ,ze przygasanie obrotów w moim autu nigdy nie miało miejsca :) Objawy i na LPG i PB .

 

[ Dodano: 2010-05-07, 15:30 ]

1- Autko zaczęło dziwnie pracować

2- Wymieniłem przewody ( nic nie pomogło)

3- okazało się ze cewka

4- Jezdziłem autkiem tak przez okres 7 dni (czekajac na cewke)

5- 2 dni przed przyjściem cewki pojawił się dodatkowy NOWY problem

6- Wymieniłem cewke

7- Nowy problem pozostał a problemy cewki minęły .

8-Teraz mam problem z odpalaniem rano i przgaśnięciem obrotów.

 

 

tak to wygląda przejrzyście :);):) Może gdybym cewkę wymienił w ciągu 2-3 dni teraz nie miałbym problemów z odpalaniem i obrotami :/

 

[ Dodano: 2010-05-08, 21:08 ]

temat zamkniety ;) wszystko na drugi dzien się ustabilizowało:) Może meganka potrzebawoała chwili zeby zakceptować nowa czesc:) Wszystko juz gra,odpala na dotyk i obroty nie falują ,dziwne ale naszczescie prawdziwe:) pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!